Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Vežėjų asociacijoje „Linava“ – rinkiminis sujudimas

Lietuvos vežėjų asociacijos „Linava“ duomenimis, sekmadienio rytą Terechovo pasienio poste laukė apie 1300 vilkikų, dar maždaug 600 vilkikų stovi Grebnevo pasienio poste.
Kęstučio Vanago/BFL nuotr. / Vežėjai
Šaltinis: 15min
0
A A

Prieš rinkimus vežėjų asociacijoje „Linava“ – sujudimas. Susibūrę į iniciatyvinę grupę, dalis asociacijai priklausančių vežėjų kaltina asociacijos vadovus slepiant informaciją apie „Linavos“ ir jos antrinės įmonės „Linava servisas“ finansinę padėtį, nuogąstauja dėl galimo „Linavos serviso“ bankroto ir jo pasekmių smulkiesiems vežėjams bei reikalauja prieš renkant naująją asociacijos vadovybę surengti ataskaitinį asociacijos narių susirinkimą.

„Turėjo įvykti kongresas, turėjo būti paruošta revizinė medžiaga, bet jos dar ir šiandien nematome. Aiškinama, kad iniciatyvinė grupė nenorėjo kongreso. Mes norėjome, norėjome išgirsti visas ataskaitas, tik nenorėjome rinkiminio kongreso, nes į „Linavos“ vadovybę vėl siūloma rinkti tuos žmones, kurie pastaruoju metu jai vadovavo, kurie yra stipriai prasiskolinę, negrąžinę „Linavai“ pinigų“, – ketvirtadienį vykusioje spaudos konferencijoje sakė vienas iš iniciatyvinės grupės narių bendrovės „Vilniaus dobilas“ prezidentas Remigijus Žitkevičius.

Pasak jo, nors „Linavai“ priklausantys vežėjai „faktiškai niekada“ negaudavo revizinės medžiagos, iniciatyvinė grupė turi „Linavos“ ir „Linavos serviso“ skolinininkų sąrašus. R.Žitkevičiaus tvirtinimu, minėtos skolos siekia per 3 mln. litų.

„Visi žino, kad šiandien visi vežėjai suskirstyti į gerus ir blogus. Geri vežėjai gali turėti milijonus skolų ir toliau gauti degalų, atgauti pridėtinės vertės mokestį (PVM) ir naudotis visomis „Linavos“ lengvatomis“, – pabrėžė „Vilniaus dobilo“ vadovas.

R.Žitkevičius akcentavo, kad jau nuo praėjusių metų sustabdytas degalų tiekimas, o asociacijoje „Linava“ – PVM mokesčio mokėjimas, ir nuogąstavo, jog pasitvirtinus įtarimams, kad asociacijos narių mokamos milijoninės lėšos valdytos neatsakingai, o „Linavos servisui“ gresia bankrotas, bankrutuoti gali ir kai kurie mažesni vežėjai, turintys mažiau apyvartinių lėšų.

„Bankai sustabdė finansavimą, nes „Linavoje“ ir „Linavos servise“ trūksta labai daug lėšų. Todėl nevykdomi visi projektai. Kadangi „Linavoje“ vyksta neaiškios diskusijos, kas valdys „Linavą“, ganėtinai sunku kalbėti ir su valstybės institucijomis, ir su kitais parneriais“, – sakė R.Žitkevičius.

Reikalauja rinkimų skaidrumo

Spaudos konferencijoje dalyvavęs iniciatyvinės grupės narys, bendrovės „Transekspedicija“ generalinis direktorius Vidmantas Pelėda savo ruožtu akcentavo, kad svarbiausia šiuo metu užtikrinti asociacijos vadovybės rinkimų skaidrumą, kurį iki šiol užgožė įgaliojimų teisė.

„Rinkimų sistema išsigimsta dėl įgaliojimų. Vienas narys turi vieną balsą, tačiau pagal įstatus tas narys gali įgalioti bet kurį kitą asmenį, nebūtinai narį, balsuoti vietoj jo. Nieko blogo, jeigu viskas vyktų gerai, bet Lietuva yra Lietuva. Įtakingi prezidiumo nariai įvairiausiais būdais susirenka įgaliojimus, apie trečdalį jų, ir tada patys išsirenka“, – aiškino V.Pelėda.

„Transekspedicijos“ vadovo įsitikinimu, neskaidrūs rinkimai lemia asociacijos vadovybės atskaitomybės ir atsiskaitomybės nebuvimą. „Todėl asociacijoje ir atsiranda nesiskaitymas su jos nariais. Vadovybė žino, kad naudodamasi įgaliojimais gali ilgam save išsirinkti. Mes norime, kad rinkimai būtų skaidresni“, – tikino V.Pelėda.

Ieškoti pokyčių paskatino ekonominė situacija

V.Pelėdai antrino R.Žitkevičius. Jis pabrėžė, kad į iniciatyvinę grupę susibūrę asociacijai priklausantys vežėjai siekia ne asmeninės naudos, bet skaidrumo. „Pirmiausia norime skaidrumo. Norime žinoti, kur padėti mūsų pinigai, kam jie naudoti. Visi moka mokesčius, taigi pinigų „Linava“ susirenka. (...) „Linavos“ antrinė įmonė „Linavos servisas“ taip pat turi nemažą apyvartą, nes visi garantai duoti iš „Linavos“, todėl irgi norime žinoti, kaip „Linavai“ ir „Linavos servisui“ sekasi vykdyti projektus“, – sakė „Vilniaus dobilo“ vadovas.

Žurnalistų paklaustas, kodėl iniciatyvinė vežėjų grupė tik prieš pat rinkimus susirūpino asociacijos skaidrumu ir iškėlė tam tikrus reikalavimus, R.Žitkevičius tikino, kad tai lėmė ekonominė situacija.

„Pokyčių siūlydavome ir anksčiau, bet buvo mažiau pritariančiųjų. Šiandien taip pasižiūrėti privertė ekonominė situacija. Bankai sustabdė finansavimą, negrąžinamas PVM. Jis buvo tikrai didelis ramstis vežėjams“, – sakė „Vilniaus dobilo“ vadovas.
 

Linavos“ atstovas: tai rinkimų akcija

Tuo tarpu asociacijos „Linava“ atstovas Gytis Vincevičius įsitikinęs, kad minėtos iniciatyvinės grupės veiksmai tėra rinkimų retorika.

„Yra ir revizijos komisija, kuri, be abejo, išvadas padarys dėl „Linavos serviso“, yra auditas, kurio išvados labai aiškios. „Linavos serviso“ tinklalapyje skelbiami skolininkų sąrašai. (...) Kam būtų įdomios vežėjų temos, ginčų ar argumentų karas? Man labai gaila, kad dar kartą rinkimų tikslais teršiamas vežėjų vardas“, – sakė G.Vincevičius.

Nors akcentavo, kad audito išvadose yra visi atsakymai, „Linavos“ atstovas neįvardijo šio audito duomenų, tvirtindamas, kad jos bus visiems pateiktos. Tačiau jis pabrėžė, kad apie „Linavos serviso“ bankrotą šiandien nekalbama. 

Stebėjosi G.Vincevičius ir iniciatyvinės grupės reikalavimu surengti kongresą. „Jie reikalauja surengti kongresą, kai tuo tarpu gegužės 17-ąją gavome teismo nutartį, kad tokį kongresą rengti yra teisinių apribojimų. Kaip galime laužyti teismo nutartį ir rengti kongresą nebaigus visų rinkimų procedūrų? „Linava“ tikrai nepažeis nei savo įstatų, nei įstatymų. Kongresas bus, kai tik teismas išsiaiškins visus skundus, kuriuos pateikė ši iniciatyvinė grupė“, – tvirtino G.Vincevičius.

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Temos: 1 „Linava“
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką