15min jau rašė, kad Žemės ūkio ministerija (ŽŪM) metų pradžioje sudarė 4 sutartis viešinimui, kurių bendra vertė siekia kone 6 milijonus eurų. Visais atvejais pasirašytos sutartys su didžiausią kainą pasiūliusiais konkursų dalyviais.
Pagal pirkimų metu gautus įkainius ministerija už įrašą feisbuke mokės kone 100 eurų, už trumpą straipsnį – 400 eurų, už vieną iš „Google“ atvestą lankytoją (vadinamąjį „paspaudimą“) – 36 centus, už vaizdo reportažą – 18 tūkst. eurų. ŽŪM optimizuos savo svetaines paieškos varikliams (SEO) pagal 130 reikšminių žodžių už 94,4 tūkst. eurų per metus.
Ekspertų manymu, už tokias paslaugas ministerija galėjo permokėti net iki kelių kartų.
„Vieną iš keturių Žemės ūkio ministerijos viešinimo paslaugų pirkimų tarnyba jau vertina. Šio pirkimo vertė 3,8 milijono eurų. Šiuo metu mes laukiame, kol perkančioji organizacija atsiųs dokumentus“, – informavo VPT viešųjų ryšių patarėja Sigita Zumerytė Arlauskienė.
Pasak jos, VPT šį pirkimą nagrinėti ėmėsi dar kovą, daugiau detalių VPT kol kas neatskleidžia.
Šį pirkimą laimėjo vieną darbuotoją teturinti įmonė „Informacijos vadybos agentūra“ kartu su 15 darbuotojų turinčia „Gomedia“ agentūra. Šis konsorciumas konkursą laimėjo be konkurencijos – nors konkurse ir dalyvavo antras dalyvis, siūlęs penktadaliu mažesnę kainą. Jis buvo iš konkurso išmestas dėl netinkamos kvalifikacijos.
„Ar tarnyba ims vertinti likusius tris pirkimus, ar dalį jų, bus sprendžiama artimiausiu metu“, – teigia S.Zumerytė Arlauskienė.
Dėl ŽŪM pirkimų į VPT ir Specialiųjų tyrimų tarnybą (STT) pirmadienį kreipėsi ir tvarkietis Remigijus Žemaitaitis.
Ryšių su visuomene agentūrų asociacija (RSVA), apklaususi rinkoje veikiančius skaitmeninės komunikacijos dalyvius, vertina, kad ŽŪM gauti įkainiai yra nuo 2 iki 3 kartų didesni už rinkos kainą, o įprastų viešinimo paslaugų įkainiai nuo pusantro iki 10 kartų didesni.
RSVA dar pernai lapkritį viešai išsakė abejones, kad ŽŪM vykdyto konkurso sąlygos gali riboti konkurenciją, manipuliuojant reikalavimais konkurso dalyviams.
Mat ŽŪM kėlė labai specifinius reikalavimus net 7 specialistams, kurių rinkoje yra nedaug: ir ilgametė (bent 5 metų) patirtis, rengiant publikacijas, TV ir radijo reportažus būtent žemės ir maisto ūkio, kaimo plėtros, žuvininkystės tematika. Keltas reikalavimas būtinai pasiūlyti specialistą, kuris per pastaruosius 5 metus yra parengęs 7 autorines laidas, kurios transliuotos nacionalinių radijo programų laidose, konkrečiai nurodyta, net kokia turėjo būti laidų trukmė.
Vienas reikalaujamas specialistas turėjo būti dalyvavęs įvykdant bent vieną socialinį ekonominį tyrimą, susijusį su Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programa arba Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programa. Kitas turėjo tirti tyrimą, susijusį su žuvininkyste.