Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti

Viskas pinga, bankai branginasi

Šiemet jau ne pirmą kartą šalies komerciniai bankai peržiūri savo kainodarą ir klientams pateikia naujų staigmenų – toliau didėja būtiniausių paslaugų bei operacijų įkainiai.
Dilema investuotojams: racionalus protas ar religinės dogmos?
Bankai ginasi, kad įkainių korekcija susijusi su esama padėtimi. / Photos.com nuotr.

Dėl bendros blogos ekonomikos situacijos sumenkus gyventojų perkamajai galiai brangsta tos paslaugos, be kurių žmogus negali apsieiti. Bankai ginasi, kad įkainių korekcija susijusi su esama padėtimi, sąnaudų vertinimu. Ne paslaptis, kad dirbant nuostolingai mėginama atsigriebti teikiant populiariausias kasdienes paslaugas, kurios tampa „auksinės".

Nauji ir brangesni

Bankas „Swedbank" nuo liepos 1 dienos jau įvedė naujus kai kurių paslaugų įkainius. Populiariausių operacijų įkainiai išlieka nepakitę.

Kad padidins dalį mokesčių nuo liepos 29 dienos, pranešė ir SEB bankas. Mokestis už valiutos pirkimo ar pardavimo operaciją grynaisiais pinigais šiame banke didės nuo 1 iki 3 litų, o vienetinis lėšų pervedimas litais į sąskaitas pačiame SEB banke mokėjimo nurodymą teikiant internetu – nuo 0,80 iki 1 lito. Banke didėja ir kiti įkainiai. Grynųjų pinigų išmokėjimo mokestis didinamas nuo 0,6 iki 0,7 proc. sumos, o „Visa" vartojimo kredito kortelės išdavimas – nuo 15 iki 25 litų.

Ne paslaptis, kad dirbant nuostolingai mėginama atsigriebti teikiant populiariausias kasdienes paslaugas, kurios tampa

„Nordea" bankas skelbia, kad nuo rugpjūčio 1 dienos įveda 0,5-1 lito mokestį už grynųjų pinigų išėmimą iš banko bankomatų. Iki šiol tokio mokesčio bankas netaikė.

Medicinos bankas nuo birželio 15 dienos taip pat įvedė naujų ir pakeitė kai kuriuos senus mokesčius. Pavyzdžiui, užsienyje registruotiems fiziniams ir juridiniams asmenims atidarant sąskaitą banke numatytas minimalus įnašas, atitinkamai 50 ir 100 litų.

Atsisako kontaktų su klientais

„Swedbank" Kasdienės bankininkystės ir investavimo departamento direktorius Ramūnas Strauka LŽ sakė, kad įkainiai koreguojami atsižvelgiant į atliekamų operacijų kiekį, jų populiarumą – dažniausiai atliekamų operacijų įkainiai privatiems banko klientams išliko nepakitę. „Kiti, itin retai naudojamų banko paslaugų, įkainiai koreguoti arba diferencijuoti siekiant klientus paskatinti naudotis elektroninėmis priemonėmis ir operacijas atlikti per interneto banką. Kai kurių operacijų, pavyzdžiui, debeto pavedimų banko padalinyje ar jų atšaukimo įkainiai dėl išaugusių sąnaudų buvo padidinti, kitų, tokių kaip vienkartinių sąskaitos išrašų spausdinimas banko padalinyje, įkainiai diferencijuoti – trumpesnio laikotarpio išrašai kainuos mažiau nei iki šiol, ilgo laikotarpio – kiek daugiau", – aiškino R.Srauka.

Pasak jo, operacijų, atliekamų per interneto banką, įkainiai mažesni, todėl keičiant kainodarą efektyviau reguliuojami klientų srautai banko padaliniuose.

Kaip pranešė naujienų agentūra BNS, Švedijos finansų grupė „Swedbank" iki 2010 metų pabaigos ketina atleisti 3,6 tūkst. darbuotojų, daugiausia – Baltijos šalyse ir Švedijos banko padaliniuose Ukrainoje, Rusijoje ir kitur. Tačiau „Swedbank" teigia iki rugpjūčio pabaigos Baltijos šalyse planuojantis įdarbinti 200 darbuotojų specialiuose padaliniuose, taip siekiama išspręsti problemas paskolų srityje ir užtikrinti jų susigrąžinimą. Mat blogų paskolų Lietuvoje šių metų pirmąjį pusmetį padaugėjo iki 1,812 mlrd. litų. Šių metų sausį jos siekė tik 126,522 mln. litų.

Stiprina elektroninį banką

SEB banko ryšių su žiniasklaida vadovas Arvydas Žilinskas LŽ dėstė, kad šis bankas neva nuolat investuoja į sistemų plėtrą ir palaikymą, naujų paslaugų kūrimą bei esamų tobulinimą, taip pat analizuoja ir vertina patiriamas sąnaudas. „Pastarąjį kartą banko įkainiai buvo keisti daugiau nei prieš metus, o dalis dabar keičiamų įkainių nesikeitė nuo 2006 metų pabaigos ar dar seniau. Tačiau ne visi mokesčiai yra didinami, dalis jų ir mažinami. Pavyzdžiui, banko klientai vieni kitiems galės gerokai pigiau pervesti lėšas valiuta, atpigs padidintą saugumą garantuojantys elektroniniai slaptažodžių generatoriai. Be to, klientai ir toliau bus skatinami naudotis pigesnėmis ir patogesnėmis banko paslaugomis internete. Atsižvelgiant į patiriamas sąnaudas, investicijas, skiriamas elektroninių banko paslaugų plėtrai, šiek tiek didinamas ir lėšų pervedimo internetu paslaugos mokestis. Tačiau siekiant ir toliau skatinti gyventojus naudotis moderniomis banko teikiamomis paslaugomis internetu, šis mokestis išliks perpus mažesnis, nei pervedant lėšas atvykus į banko padalinį", – sakė A.Žilinskas. Kaip skelbiama, internetine bankininkyste besinaudojančių SEB banko klientų per metus padaugėjo 12 proc. – iki 855 tūkst., pernai tuo pačiu metu jų buvo 763 tūkstančiai. Internetu atliktų pervedimų per metus padaugėjo 30,5 procento.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Dantų balinimas: kaip pasiekti greitų ir efektyvių rezultatų?
Reklama
Benediktas Vanagas: stipriai išprakaitavus geriant vien vandenį kenčia kūno produktyvumas – trūksta energijos, sunku susikoncentruoti, darai klaidas
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Užsisakykite 15min naujienlaiškius