Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Visuomenės diskusijos dėl dujų terminalo vyksta vangiai

Achema
„Scanpix“ nuotr. / Achema
Šaltinis: BNS
0
A A

Parengtas suskystintų gamtinių dujų terminalo plėtros planas, atliktas strateginis pasekmių aplinkai vertinimas. Visuomenei suteikta galimybė pateikti savo pastabas, tačiau iki praėjusio pirmadienio jų nebuvo gauta, rašo „Vakarų ekspresas“.

Suskystintų gamtinių dujų (SGD) importo terminalo kaip valstybinės svarbos energetikos objekto plėtros planą, atliekant strateginį pasekmių aplinkai vertinimą (SPAV), rengė konkursą laimėjusi bendra Lietuvos ir Švedijos bendrovė „Sweco Lietuva“. Detalus poveikio aplinkai vertinimas (PAV) dar bus daromas, įvairios rizikos ir saugos zonos bus išsamiau analizuojamos, nes tai pavojingas pramoninis objektas.

Praėjusį pirmadienį „Sweco Lietuvos“ projektų vadovas Tomas Varneckas ir viceprezidentas Aidas Vaišnoras visuomenės atstovus supažindino su jų atlikto darbo ataskaita. Jie siūlo toliau rengiant PAV nagrinėti du SGD terminalo vietos variantus – ties Kiaulės Nugaros sala ir Būtingėje, o Melnragės variantą atmesti.

„Vakarų ekspresas“ rašo, jog statant suskystintų gamtinių dujų terminalą uoste ties Kiaulės Nugara – jis būtų akvatorijoje, o ne saloje ir atitolintas nuo laivybos kanalo, plėtros plano rengėjų manymu, jis esminės įtakos uosto veiklai neturės. Tačiau dujovežis iki Kiaulės Nugaros plauktų 3 valandas, tad laivyba uoste sustotų, kol jis prisišvartuotų. Išimtis būtų daroma tik keltams, o kiti laivai turėtų praleisti ir palaukti. Tačiau tokiems apribojimams per metus realiai būtų sugaišta 90-100 valandų.

„Sweco Lietuva“ atstovai aiškino, jog dujovežiui reikalingas apsisukimo ratas – du laivo ilgiai, tai yra apie 600 metrų. Apsaugos zonos turėtų būti 200-300 metrų.

Kiaulės Nugaros variantas, plėtros plano rengėjų manymu, turi ir minusų, bet ir daug pliusų. Jis būtų pastatomas gana greitai, kainuotų palyginti nebrangiai ir užtikrintų užsibrėžtų tikslų pasiekimą. Plano rengėjai sutinka su tuo, kad tokį SGD terminalą būtų geriau statyti uosto prieigose, ir daugelyje uostų būtent taip ir elgiamasi, tačiau, pasak T.Varnecko, pastatyti jį vadinamoje nulinėje krantinėje prie uosto vartų galimybės nėra dėl komplikuoto laivų įplaukimo į Klaipėdos uostą.

Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos („Klasco“) gamybos direktorius Algis Latakas susitikime domėjosi, kaip pastačius suskystintų gamtinių dujų terminalą bus ribojama kitų Klaipėdos uoste esančių krovos terminalų ūkinė veikla, ar rengiant planą atkreiptas dėmesys į tai, kad koncernas „Achemos grupė“ irgi planuoja statyti panašų terminalą ir maždaug toje pačioje vietoje. „Sweco Lietuvos“ atstovai teisinosi, kad apie tai iki šiol buvę pateikta per mažai informacijos.

Koncerno „Achemos grupė“ viceprezidentas Arūnas Laurinaitis šiomis dienomis pareiškė, kad nepaisydamas prezidento Bronislovo Lubio mirties koncernas neatsisako savo planų ir dėl dujų terminalo statybos.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo draudžiama.
informacija
ACHEMA, AB
Vadovas: Ramūnas Miliauskas Darbuotojų sk.: 1132 2015m . Pajamos: > 100 mln. Eur
ACHEMOS GRUPĖ, UAB koncernas
Vadovas: Audrius Bendaravičius Darbuotojų sk.: 42 2015m . Pajamos: > 100 mln. Eur
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką