Anot VMI, šiuo metu sistemos veikia sklandžiai.
„VMI informacinių sistemų veikimo sutrikimai kilo dėl komponento, kuris visoms VMI išorinėms e. paslaugas teikiančioms informacinėms sistemoms užtikrina bendrą autentifikavimo ir autorizavimo sprendimą, trikio“, – rašoma inspekcijos pranešime.
Penktadienį VMI pranešė, kad laikinai buvo nepasiekiamos kai kurios elektroninės paslaugos – Mano VMI, AIS, MOSS, i.MAS.
Sutrikimų priežastys nebuvo įvardytos.
VMI Elektroninio deklaravimo sistema (EDS) bei interneto svetainė veikė sklandžiai.
Pranešime taip pat buvo pateikta informacija, kaip gyventojai kitais būdais gali naudotis VMI paslaugomis.
Prisijungti prie i.MAS ir pateikti duomenis į i.SAF, i.VAZ posistemius mokesčių mokėtojai gali per Elektroninius valdžios vartus:
Šalies teritorijoje krovinius gabenančios įmonės dalinius išrašomų važtaraščių duomenis i.VAZ taip pat gali pateikti prisijungus prie a.VAZ tinklapio.
Akcizais apmokestinamos prekės, kurioms taikomas akcizų mokėjimo laikino atidėjimo režimas, laikinai sutrikus prieigai prie Akcizų informacinės sistemos (AIS), gali būti išgabentos parengus atsarginį lydraštį (popierinį). Apie atsarginės procedūros taikymą reikia informuoti mokesčių administratorių el. laišku, adresu vmi@vmi.lt, laiške mokesčių mokėtojas turi nurodyti dokumento vidinį identifikacinį numerį.
„Kai galimybė naudotis AIS bus atkurta, siuntėjui beliks suvesti atsarginio lydraščio duomenis į AIS ir informuoti VMI, nurodant AIS suteiktus ARC numerius“, – rašoma žiniasklaidai išplatintame pranešime.
Gyventojai, kuriems šiuo metu reikia įsigyti verslo liudijimą ar registruoti veiklą pagal pažymą, tai gali padaryti bet kuriame VMI aptarnavimo padalinyje.
VMI veikla, dėl techninės įrangos, aptarnaujančios vidinį tinklą, gedimo, praėjusį kartą buvo sutrikusi antradienį.