Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Žmogus – seniai Anapilyje, bet jo sąskaita banke gyvena savo gyvenimą

Mirusių žmonių sąskaitos banke
Luko Balandžio / 15min nuotr. / Mirusių žmonių sąskaitos banke blokuojamos, tačiau lieka aktyvios.
Šaltinis: 15min
38
A A

Jonaviškis Rytis J. dar prieš dvejus metus palaidojo sutuoktinę, tačiau atsiimti pinigų iš jos sąskaitos negali iki šiol. Nors sąskaita banke ir blokuota, tačiau į ją pinigai pervedami. Bankas pripažįsta, kad sąskaitos lieka aktyvios net ir pateikus mirties liudijimą.

Jei Anapilin išėjo jūsų artimas žmogus, ir bankui pateikėte mirties liudijimą, to nepakaks. Mirusio žmogaus sąskaita ir toliau liks aktyvi, o į ją gali plaukti pinigai. Net jei jūs to nežinote.

Taip atsitiko su jonaviškiu Ryčiu J., kuris prieš dvejus metus palaidojo sutuoktinę.

Ryčio bičiulis neseniai per klaidą pervedė pinigus į mirusios moters sąskaitą.

„Jis man buvo skolingas 60 eurų, tad nutarė grąžinti skolą. Bet pervedė ne į mano, o į mano žmonos sąskaitą. Pamaniau, nedidelė čia problema. Bet nuėjęs į banką sužinojau, kad atsiimti pinigų negaliu, o sąskaita yra aktyvi“, – piktinosi jonaviškis.

Banke jam paaiškino, kad nors sąskaita ir užblokuota, tačiau pinigai į ją įplaukia. Taigi ji yra aktyvi.

„Bet kaip taip gali būti? Prieš dvejus metus informavau banką apie mirusį žmogų, nunešiau mirties liudijimą, bet sąskaita vis tiek aktyvi. Ar tai normalu? Ir dabar pinigų dar neatgaunu“, – tūžo Rytis J.

„Swedbank“ atstovas spaudai Saulius Abraškevičius 15min pripažino, kad nors mirusių žmonių sąskaitos ir blokuojamos, tačiau atlikti mokėjimo pavedimus į jas galima.

„Pagal galiojančią tvarką „Swedbank“, gavus pranešimą apie kliento mirtį, yra nedelsiant blokuojama kliento sąskaita banke.

Tai yra, iš jos nebegalima atlikti mokėjimo pavedimų, yra nutraukiamos su sąskaita susietos kasdienių paslaugų sutartys ‒ elektroninių paslaugų teikimo sutartys, debeto kortelių, tiesioginio debeto sutartys.

Tiesa, atlikti mokėjimo pavedimus į tokią sąskaitą galima“, – sakė S.Abraškevičius.

Tačiau Rytis J. į banką nenunešė vieno dokumento – paveldėjimo akto.

„Mirusios klientės artimieji dėl paveldėjimo ir banko sąskaitos uždarymo į banką taip ir nesikreipė. Todėl sąskaita liko su blokuotos sąskaitos statusu“, – paaiškino banko atstovas.

Blokuota banko sąskaita uždaroma tik tuomet, kai kreipiasi teisėtas įpėdinis ar įpėdiniai su paveldėjimą patvirtinančiais dokumentais ir tik tada jiems išmokamos paveldėtos lėšos.

Taigi jonaviškis 60 eurų neatgaus tol, kol neįrodys, kad jis yra tikrasis paveldėtojas.

Prieš dvejus metus informavau banką apie mirusį žmogų, nunešiau mirties liudijimą, bet sąskaita vis tiek aktyvi. Ar tai normalu? Ir dabar pinigų dar neatgaunu“, – tūžo Rytis J.

Todėl Rytis J. nesupranta tokios bankų politikos.

„Paveldėjimo dokumentai kartais tvarkomi labai ilgai. Juk būna ir ginčų. Vadinasi, per tą laiką sąskaita lieka aktyvi. Tai kiek Lietuvoje yra tokių „mirusių sąskaitų“? Bankai juk paveldėtojų neieško", – stebėjosi vyras.

„Swedbank“ atstovas teigė, kad bankas apie klientės mirtį buvo informuotas po daugiau nei dviejų mėnesių nuo klientės mirties fakto. Tai buvo matyti iš pranešimo apie mirtį gavimo datos ir klientės mirties datos.

Sprendžiant iš sąskaitos duomenų, tuos du mėnesius, kol bankui nebuvo pranešta apie klientės mirtį, jos artimieji aktyviai naudojosi jos sąskaita, banko mokėjimo kortelėmis, interneto banko prieiga.

Vėliau pranešus apie klientės mirtį sąskaita buvo blokuota, tad mokėjimo kortelėmis ir interneto banku naudotis nebebuvo galima.

„Mirus artimiesiems, gyventojus visada raginame pasirūpinti artimųjų finansinių ir paveldėjimo reikalų sutvarkymu bei sąskaitų uždarymu“, – pastebėjo S.Abraškevičius.

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką