-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kontaktinio centro misija – kad kiekvienas ES pilietis Lietuvoje galėtų pradėti verslą internetu

„Verslios Lietuvos“ Paslaugų ir gaminių kontaktinio centro tikslas – suteikti visą verslininkui reikalingą informaciją, kad jis galėtų įveikti kelią nuo idėjos iki leidimo vykdyti veiklą. 600 konsultacijų per metus suteikiantis Kontaktinis centras sudaro galimybę visus verslo pradžios žingsnius – nuo sužinojimo, kokių dokumentų reikia, iki jų gavimo – žengti internetu. Kontaktinio centro atstovės teigė, kad centro užduotis padėti ne tik verslauti siekiantiems lietuviams. Pagrindinė misija – kad Lietuvoje elektroniniu būdu pradėti verslą galėtų kiekvienas ES pilietis.
Verslininkas
Verslininkas / 123rf.com nuotr.

Apie „Kontaktinio centro“ veiklą, naudą ir tikslus kalbamės su Kontaktinio centro atstovėmis Lina Kalinauskaite ir Agneta Viktoravičiūte.

– Visų pirma pakalbėkime apie „Verslios Lietuvos“ Kontaktų centro misiją, siekius. Kokie jie?

A.V.: Svarbiausiu Kontaktinio centro siekiu įvardinčiau visos reikiamos informacijos kiekvienam Lietuvoje verslą norinčiam įsteigti ES piliečiui suteikimas. O dar svarbiau – kad klientai galėtų pateikti ir gauti visus verslą pradėti būtinus prašymus, leidimus bei kitus reikiamus dokumentus elektroniniu būdu.

L.K.: Kontaktinis centras veikia Lietuvoje, todėl, natūralu, kad siekiama visą reikalingą informaciją apie verslo įkūrimą, vienos ar kitos srities reikalavimus, licencijas ir pan. suteikti ir mūsų šalies gyventojams. Tačiau, stengiamės, kad visus verslo kūrimo žingsnius žmogus galėtų žengti naudodamasis elektroninėmis priemonės.

Tačiau, stengiamės, kad visus verslo kūrimo žingsnius žmogus galėtų žengti naudodamasis elektroninėmis priemonės.

A.V.: Šiandien daugelį verslui skirtų paslaugų jau galima atlikti internetu, nereikia nešti visų dokumentų į savivaldybes ar kitas valstybės institucijas. Visa tai galima padaryti nuotoliniu būdu per tinklalapyje www.verslovartai.lt esančią pranešimų dėžutę ar portalą www.epaslaugos.lt.

– Kokiomis Kontaktinio centro paslaugomis būsimi ar esami verslininkai naudojasi dažniausiai?

A.V.: Dažniausiai naudojasi portale esančiais elektroniniais įrankiais (Verslo atmintinėmis, Klausimynais), kurie leidžia žmogui rasti informaciją pagal jį dominančią verslo sritį. Klientai mūsų sistemoje ieško ne konkrečių leidimų, o veiklos srities, kurioje norėtų įkurti verslą. Sakykime, pasirenka grožio saloną ir pagal šį pasirinkimą, jam suteikiama visa informacija – žingsnis po žingsnio – ko reikia, norint tą veiklą vykdyti.

L.K.: Įrankiai sukurti remiantis populiariausiomis verslo sritimis. Neretai pradedantieji verslininkai net nenutuokia, kad jiems gali reikėti vieno ar kito leidimo, nes iš pažiūros, jis gali būti net tiesiogiai nesusijęs su jo veikla. Šis įrankis labai palengvina pradedančiųjų verslininkų kelią nuo idėjos iki galimybės ją įgyvendinti, nes visą informaciją – kokių dokumentų reikia, jie gauna iš karto. Svarbiausia, kad verslininkui nereikia naršyti po visų institucijų portalus ir ieškoti, viską jis gali rasti vienoje vietoje, sistemintai ir nuosekliai.

A.V.: Šiandien Lietuvoje galima pateikti prašymus gauti daugiau kaip 700-us leidimų, kuriuos išduoda daugiau nei 119 institucijų. Taigi mūsų portalo, kuris leidžia tiek pateikti prašymą, tiek gauti leidimą net neišėjus iš namų, nauda – akivaizdi.

– Dėl kokių verslo sričių gaunate daugiausiai užklausų? Kokio amžiaus klientų daugiausia?

A.V.: Statistikos, kokio amžiaus klientai į mus dažniausiai kreipiasi, nevedame. Verslo klausimais domisi tiek šešiolikmečiai, tiek senjorai, tad konsultuojame juos visus.

L.K.: Verslo sričių užklausimo statistiką pradėjome vesti tik nuo šių metų. Išryškėjo tendencija, kad dažniausiai žmonės teiraujasi informacijos apie maitinimo paslaugų verslus – nuo ledų pardavimo gatvėse iki restoranų. Antri pagal dažnumą – užklausimai dėl elektroninės prekybos, kaip ją vystyti, nuo ko pradėti. Trečia pagal populiarumą būtų grožio industrijos sritis – salonai, kirpyklos, masažo namai ir pan.

Verslo klausimais domisi tiek šešiolikmečiai, tiek senjorai, tad konsultuojame juos visus.

– Ar stebite patį procesą – pavyko verslininkui įgyvendinti idėją ar ne?

A.V.: Iš tiesų labai domimės tais, kuriems suteikiame pagalbą. Teiraujamės, ar viskas pavyko sklandžiai, jei prireikia, suteikiame ir papildomos informacijos. Labai džiaugiamės, kad per paskutinį praėjusių metų ketvirtį turėjome net keturias sėkmės istorijas, kai verslininkui pavyko idėją paversti verslu.

L.K.: Dažnai, kaip sekasi, pasiteiraujame ir jau praėjus kuriam laikui. Jei pastebime, kad pasikeitė kokia nors tvarka, pranešame savo konsultuotiems verslininkams, kad pasitikrintų, ar viskas gerai, pranešame, ką reikia pakoreguoti.

– Minėjote, kad Kontaktinis centras orientuotas ne tik į lietuvius, o į visus ES piliečius. Ar daug tokių kreipiasi?

L.K.: Praėjusiais metais mūsų centras suteikė 600 konsultacijų. Apie 100 iš jų buvo suteikta užsieniečiams. Labai tikimės, kad pastarasis skaičius smarkiai augs su kiekvienais metais. Tokių centrų įkūrimas visose Ekonominės Bendrijos šalyse susijęs su Paslaugų direktyva, kuri numato laisvą paslaugų judėjimą ir atitinkamą pagalbą per kontaktinius centrus.

– Kokius uždavinius Kontaktinis centras yra užsibrėžęs artimiausiu metu?

L.K.: Rudenį planuojame renginių ciklą, kurio tikslas – išsamiau pagvildenti kiekvieną verslo sritį. Kviesime valstybės institucijų atstovus ir toje srityje dirbančius verslininkus, kad jie pradedantiesiems gyvai papasakotų, kaip visas atrodo „iš vidaus“. Tikimės, kad į minėtus renginius atvyks tiek dar tik planuojantys kurti verslą, tiek jau žengę pirmuosius žingsnius.

A.V.: Dar vienas labai svarbus tikslas – skatinti grįžtamąjį ryšį su kitais Europos Sąjungos Kontaktiniais centrais. Tokiu būdu, galėsime žinoti daugiau apie lietuvius, vykdančius veiklą kitose Europos Sąjungos šalyse, kaip jiems sekasi, gal kuo galime padėti. Taip pat siekiame sužinoti, kaip sekasi užsienio piliečiams pradėti verslą čia. Toks abipusis ryšys yra labai reikalingas siekiant gerinti Kontaktinių centrų darbo kokybę ir auginti viso Europos kontaktinių centrų tinklo vertę verslui.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius