Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Netikėti iššūkiai bendrovei: kas vyksta, kai darbe lankosi vaikai?

Moksleiviai lankėsi CSC
Moksleiviai lankėsi CSC
Šaltinis: 15min
0
A A

Tikriausiai kiekvienas įsivaizduoja įprastą darbo dieną įmonėje ar organizacijoje. Vyksta susirinkimai, žmonės sėdi prie savo kompiuterių, darbas ir jo eiga kartais tampa įprasti ir gana nuspėjami. Šią rutiną išsklaido ir naujai į save bei savo užduotis padeda pažvelgti vaikai. Kelių smalsių mokinių apsilankymas biure priverčia pamatyti savo užduotis kitoje šviesoje, o darbuotojai staiga tampa kūrybingesni. Tuo įsitikino tarptautinės IT paslaugų bendrovės CSC atstovybės Baltijos šalyse specialistai.

CSC projektų vadovas Justas Selenkovas pasakojo, kad prisijungę prie savanoriškos iniciatyvos „Kam to reikia?!” jis ir jo kolegos ne tik patys važiavo į mokyklas papasakoti vaikams apie darbą IT srityje. Savaitę jie skyrė ir vaikų apsilankymams biure: kasdien čia būdavo nuo 2 iki 4 mokinių.

– Per savaitę Jūsų įmonėje mokiniai turėjo apie 15 skirtingų užsiėmimų. Kaip sekėsi juos organizuoti ir kas vyko jų metu?

– Kviesdamas mokinius apsilankyti savo įmonėje prisiimi atsakomybę – pirmiausia turi apgalvoti, ar tokia veikla netrukdys kolegų darbui, ar bus įmanoma tinkamai paskirstyti įvairių užsiėmimų laikus. Tada supranti, kad tai iš tiesų smagus įvykis, kuriam reikia pasiruošti – juk pagrindinis tikslas yra perduoti patirtį vaikams, juos sudominti bei išmokyti naudingų dalykų.

Su vaikais viskas kitaip. Jiems mūsų kasdieniai terminai nežinomi ir nesuprantami. Staiga tampi savo paties kalbos vertėju.

„CSC Baltic“ komandą Lietuvoje šiuo metu sudaro daugiau nei 300 specialistų. Apie 20 jų savaitę bendravo su mokiniais. Vieni pasakojo apie įmonės kultūrą bei vertybes, kiti dalinosi žiniomis apie darbui IT srityje reikalingus įgūdžius bei kompetencijas, treti vaikams davė praktinių patarimų įvairiais karjeros klausimais.
 
– Minėjote, kad bendravimas su vaikais skiriasi nuo to, kaip kalbatės su kolegomis, klientais. Ką turėjote omenyje?

– Mūsų veiklos sritis labai plati – kasdien bendraujame su klientais ir partneriais iš įvairiausių šalių. Daugumą jų vienija tik tai, kad jie yra IT profesionalai, todėl galime bendrauti viena kalba.

Su vaikais viskas kitaip. Jiems mūsų kasdieniai terminai nežinomi ir nesuprantami. Staiga tampi savo paties kalbos vertėju. O paaiškinti IT ar vadybos terminus mokiniams suprantamais žodžiais ne visada paprasta.

Supranti ir tai, kad šalta statistika apie specialistų paklausą darbo rinkoje vaikams bus neaktuali, jie nesupras, kodėl tai turėtų liesti asmeniškai juos. Tad esi priverstas ieškoti netikėtų, įdomių kampų, kaip ją papasakoti. Mokiniai labai atviri ir nuoširdūs, net ir išlaikydami pagarbą bei noriai besimokydami parodo, kas juos sužavi, o kas tiesiog kelia nuobodulį. Negali nereaguoti, todėl ir tenka ieškoti kūrybiškų sprendimų.

Manau, kad bendraujant su vaikais ypatingai svarbus emocinis intelektas ir gebėjimas užmegzti santykį tokiu būdu, kuris jiems priimtinas ir savas.

– Lietuvoje įmonės vis dažniau įsitraukia į jaunų žmonių ugdymą ir bando parodyti, kaip atrodo jų kasdienė veikla. Mokiniai sužino apie konkrečią profesiją, o įmonė gali ir prisitraukti būsimų darbuotojų. Kuo dar naudingas dalyvavimas „Swedbank“ ir „Omnitel“ pradėtame edukaciniame projekte „Kam to reikia?!“?

– Manau, kad tokie projektai skatina kūrybingai žvelgti į savo darbą, o taip pat padeda pajausti, kad prisidėdi prie visuomenės ugdymo –  ir tai yra didžiausia nauda mūsų komandai.

Komentarai
Temos Vaikas
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką