-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Afrikos ir Azijos šalių rinkose įsitvirtinę Lietuvos verslininkai sustoti neketina

Nigerija, Vietnamas, Indija ar Zimbabvė – šios ir kitos tolimos rinkos vis dažniau patraukia Lietuvos verslininkų dėmesį. Lietuviai čia kuria socialinius tinklus ar tinklalapių kūrimo platformas ir sėkmingai plečiasi. Kaip uždirbti, išgyventi ir pralenkti konkurentus Afrikoje ir Azijoje, 15min.lt pasakojo čia verslus sukūrę lietuvių verslininkai.
Gaublys
Gaublys / Scanpix. nuotr.

Konkuruoja su „Facebook“

Daugiau nei 14 mln. vartotojų turintis socialinis tinklas „Eskimi“ sėkmingai įsitvirtino Afrikos rinkoje, o daugiausiai tinklo lankytojų – maždaug 8 mln., yra Nigerijoje.

„Dirbame su didžiausiomis vietinėmis agentūromis, mobiliais operatoriais, su bankais ir tik dabar Nigerijoje pradėjome samdyti vietinę komandą“, – sakė V.Paukštys

„Eskimi“ vadovas Vytas Paukštys sako, kad pagrindinė priežastis, leidusi „Eskimi“ įsitvirtinti Afrikoje, buvo jau įgyta patirtis Lietuvos telekomunikacijų ir informacinių technologijų (IT) srityse – lietuviai IT augimo bumą jau išgyveno, o Afrikoje jis tęsiasi pastaruosius trejus metus, taigi ten tereikėjo pritaikyti jau įgytą patirtį.

„Vartotojų srautą galime išsiauginti būdami Lietuvoje, bet, jei norime dirbti su Afrikos klientais, vien vartotojų srauto neužtenka, – kalbėjo V.Paukštys. – „Eskimi“ projektas dvilypis – reikia ne tik patikti privatiems klientams, bet, jei nori uždirbti pinigų, reikia dirbti su verslo klientais", – sako V.Paukštys.

Apmokestinti vartotojus „Eskimi“ pradėjo prieš dvejus metus. Pirmieji metai buvo sunkūs – reikėjo rinką supažindnti su projektu, konkuruoti su „Facebook“, į kurį visi verslai dėl reklamos kreipdavosi pirmiausia.

„Visa tai mums pavyko, dabar dirbame su didžiausiomis vietos agentūromis, mobiliais operatoriais, su bankais ir tik dabar Nigerijoje pradėjome samdyti vietinę komandą“, – sakė V.Paukštys.

Šiuo metu Nigerijoje populiariausias tinklas yra „Facebook“, tačiau „Eskimi“ turi ir kitų funkcijų. V.Paukščio teigimu, „Eskimi“, veiklą pradėjęs kaip socialinis tinklas, dabar pakeitė profilį ir tapo pramogų platforma – vartotojams leido ne tik bendrauti ir susipažinti, bet ir siųstis žaidimus, peržiūrėti darbo skelbimus, atsiųsti muzikos.

Toliau „Eskimi“ ketina plėstis į Kenijos, Ganos ir Pietų Afrikos Respublikos rinkas.

Pasak V.Paukščio, „Eskimi“ retsykiais bendradarbiauja ir su kitais Afrikos ir Azijos rinkose veikiančiais Lietuvos verslininkais ir tikisi netrukus įgyvendinti bendrų projektų.

Eskimi logotipas
Eskimi logotipas

„MoboFree“ – ne tik socialinis tinklas

Prieš dvejus metus susikūręs „MoboFree“ taip pat daugiausia vartotojų turi Nigerijoje – 1,5 mln. iš 2,5 milijonų. Kitos rinkos – Kenija, Gana ir Zimbabvė.

MoboFree bendrasavininkas Wilfredas Tchasse'as
„MoboFree“ bendrasavininkas Wilfredas Tchasse'as

Vienas projekto bendrasavininkių, kartu su lietuviais dirbantis iš Afrikos kilęs Wilfredas Tchasse'as pasakoja, kad „MoboFree“ veikia ne tik kaip socialinis tinklas ir su „Facebook“ nekonkuruoja. „MoboFree“ pirmiausia yra prekių pirkimo pardavimo ar mainų platforma.

„Nigerijoje ir kitose mūsų rinkose yra nemažai užsienio kapitalo bei vietinių konkurentų, tačiau mūsų pranašumas prieš juos yra tas, kad daug dėmesio skiriame rinkos analizei. Užsienio konkurentai pagal tą patį pavyzdį veikia visose šalyse, o Afrikos rinka yra labai specifinė“, – pasakojo W.Tchasse'as.

Pašnekovo teigimu, šalyje, kur didelė dalis žmonių gyvena už dolerį per dieną, galimybė keistis daiktais yra itin svarbi, todėl „MoboFree“ čia mato perspektyvų.

„Pajamų gauname parduodami reklamos plotą, vis daugiau žinomų prekių ženklų plečia veiklą Afrikoje ir jų išlaidos reklamai didėja. Be to, mūsų produktas skirtas pirkti ir parduoti prekes, žadame uždirbti ir iš smulkiųjų verslininkų, kurie daiktus pardavinės dideliais kiekiais naudodami mūsų platformą“, – kalbėjo W.Tchasse'as.

Reklamai – vos tūkstantis litų

Azijoje sėkmingai įsitvirtino prieš trejus metus sukurtas „Wapego“ – mobilių svetainių kūrimo įrankis, kuris leidžia nesunkiai susikurti bendruomenės tipo svetainę.

Per trejus metus į „Wapego“ marketingą esame investavę vos tūkstantį litų“, – sako N.Pažustytė

Pasak „Wapego“ vadovės Neringos Pažusytės, kuri taip pat vadovauja ir „MoboFree“, šiuo metu naudojantis „Wapego“ platforma yra sukurta maždaug milijonas svetainių. Svetainės turi daugiau nei 12 mln. vartotojų, o tikslinės „Wapego“ rinkos Azijoje – Vietnamas, Indija ir Indonezija.

„Vietname mūsų produktas specifinis, beveik neturime konkurentų. „Wapego“ atitinka vartotojų lūkesčius, todėl augame beveik neskirdami pinigų reklamai – per trejus metus į „Wapego“ rinkodarą esame investavę vos tūkstantį litų“, – sako N.Pažusytė.

Dirbama pagal paprastą strategiją – atėjus į naują rinką svetainė išverčiama į šalies kalbą ir apie ją minimaliai pranešama forumuose, o tuomet lieka stebėti, kaip projektas auga.

„Pagrindinis mūsų pajamų šaltinis yra reklamos ploto pardavimas. Vartotojai naudojasi „Wapego“ nemokamai, o jie savo sukurtose svetainėse mato reklamas. Iš to mes gauname pajamų“, – kalba N.Pažusytė.

„Wapego“ ketina plėstis ir Afrikoje.

„XtGem“ – populiariausias Indijoje ir Vietname

Azijoje sėkmingai veikia ir lietuvių sukurta tinklalapių kūrimo platforma „XtGem“. Naudojantis ja sukurta jau 3,8 mln. interneto svetainių, kiekvieną mėnesį platformą aplanko daugiau nei 300 mln. lankytojų, kurie peržiūri per milijardą puslapių.

„Quantcast“ duomenimis, „XtGem“ platforma yra pirmoje vietoje lankomiausiųjų svetainių sąraše Indijoje ir Vietname.

Pasak „XtGem“ vadovo Mindaugo Kriščiūno, ši platforma vartotojams suteikia galimybių paprastai ir nemokamai susikurti asmeninį ar verslo puslapį.

„XtGem“ populiarumui Pietryčių Azijos ir kai kuriose Afrikos bei Pietų Amerikos šalyse daugiausia įtakos turi mūsų produkto funkcionalumas ir tai, kad dauguma šių šalių gyventojų naudojasi paprasčiausiais mobiliaisiais telefonais, kuriais įmanoma naršyti internete, – pasakojo M.Kriščiūnas. – Produkto paprastumas ir stabilumas leidžia mums pasiekti vartotojus, kurie neturi programavimo įgūdžių ir prieigos prie asmeninio kompiuterio.“

Pasak M.Kriščiūno, pagrindinė „XtGem“ produkto dalis klientams yra nemokama, o pajamų įmonė gauna iš reklamos naudojantis „XtGem“ platforma sukurtuose puslapiuose: „Dalis vartotojų turi galimybę įsigyti ir papildomų funkcijų. Apmokėjimo problemos yra aktualios Azijos šalyse, tačiau, turint strateginių partnerių šiose rinkose, barjerai nyksta.“

XtGem logotipas
„XtGem“ logotipas

Anot jo, interneto statistikos bendrovės „Quantcast“ duomenimis, „XtGem“ platforma yra pirmoje vietoje lankomiausiųjų svetainių sąraše Indijoje ir Vietname, taip pat antroje vietoje Indonezijoje. 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius