-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Eugenijos patirtis: „Ateini dirbti čia ir iš Vilniaus atsiveria visas pasaulis“

Prieš kiek daugiau nei dešimtmetį tarptautinių ir tarpvaliutinių pinigų perlaidų bei mokėjimų bendrovėje „Western Union“ įsidarbinusi Eugenija Šniokaitė savo karjerą Vilniaus padalinyje tuomet pradėjo nuo reklamos tekstų kūrimo. Šiandien ji yra šios bendrovės globalios vidinės reklamos agentūros kūrybos vadovė, kuri per darbo dieną iš Vilniaus biuro „aplekia“ visą pasaulį. Kad ir kurioje šalyje ar mieste tektų pamatyti „Western Union“ reklamą, prie jos idėjos, kūrimo, dizaino ar bent jau patvirtinimo vienaip ar kitaip greičiausiai bus prisidėjusi ir komanda, kurios kūrybos daliai vadovauja Eugenija.
Eugenija Šniokaitė, globalios vidinės „Western Union“ reklamos agentūros kūrybos vadovė: „Tokia patirtis kaip niekas kitas parodo, koks skirtingas yra pasaulis, kiek daug reikia įsiklausyti, būti atviram ir suprasti.“
Eugenija Šniokaitė, globalios vidinės „Western Union“ reklamos agentūros kūrybos vadovė: „Tokia patirtis kaip niekas kitas parodo, koks skirtingas yra pasaulis, kiek daug reikia įsiklausyti, būti atviram ir suprasti.“ / „Western Union Lietuva“ nuotr.

„Dar tada, kai pradėjau dirbti, jau juokavome, kad čia savotiška vidinė emigracija. Kai kurie žmonės veržiasi į užsienį dirbti, nors to visai nereikia – ateini dirbti čia ir iš Vilniaus atsiveria visas pasaulis“, – apie savo darbą su šypsena pasakoja E.Šniokaitė.

Nors tarptautinėmis įmonėmis vadinamos tiesiog keletą filialų skirtingose Vakarų šalyse turinčios įmonės, pasak E.Šniokaitės, būtent darbas „Western Union“ jai parodė, kas iš tiesų yra globalumas. Ypač dabar, jau trečius metus vadovaujanti globalios vidinės agentūros kūrybai, Eugenija gali itin daug papasakoti apie tai, koks margas pasaulis jai kasdien atsiveria net neišvykus iš Lietuvos. Juolab, kad ir pačios darbo diena atrodo lyg žinių reportažas apie Naujuosius metus pasitinkantį pasaulį: rytą pradedant Tolimaisiais Rytais, dieną baigiant Amerika.

„Western Union Lietuva“ nuotr./Eugenija Šniokaitė, globalios vidinės „Western Union“ reklamos agentūros kūrybos vadovė
„Western Union Lietuva“ nuotr./Eugenija Šniokaitė, globalios vidinės „Western Union“ reklamos agentūros kūrybos vadovė

Prisiliečia prie visų reklamų

„Mano diena prasideda su Australijos marketingo komanda ir mūsų kūrybos komanda Maniloje (Filipinai), nes tuo metu, kai aš pradedu darbą čia, Vilniuje, jie jau būna įpusėję dieną. Reikia spėti su jais pakalbėti, atsakyti į klausimus, pakomentuoti kūrybinius pasiūlymus iki tol, kol baigsis jų darbo diena“, – sako E.Šniokaitė. Po to Eugenija jau turi suplanuotus skambučius ir darbus su Kasablankos (Marokas) ir vietine Vilniaus komandomis. Dar lieka laiko susiskambinti su vadovu Londone (Jungtinė Karalystė) ar, kartu su technine komanda Indijoje, Pune biure, peržiūrėti, pavyzdžiui, naujos mobilios aplikacijos vizualinius sprendimus. Apie pietus – geras laikas susitvarkyti visus darbus, kurie nėra priklausomi nuo laiko juostų, o tada diena jau aušta JAV. „Amerikos komanda savo darbo dieną irgi pradeda kiek anksčiau, kad dar spėtų suderinti kylančius klausimus su mumis, prieš pasibaigiant Europos darbo dienai“, – sako E.Šniokaitė.

Visų pokalbių ir darbų tema – „Western Union“ reklamos, kurios įvairiausiomis formomis pasiekia vartotojus visame pasaulyje – nuo reklaminių plakatų Kiribatyje (salų valstybė Ramiajame vandenyje, Okeanijoje) iki įspūdingų lauko reklamos sprendimų Niujorko „Times“ aikštėje.

„Western Union“ rinkodaros skyriai veikia visame pasaulyje, vietinių žmonių yra kiekviename regione. O mes esame jų dizaino ir kūrybos resursas ir padedame jiems kurti, planuoti, vykdyti visus reklamos projektus. Turime projektų vadovų, tekstų kūrėjų, įvairaus profilio grafikos dizainerių. O darbai apima viską, ką bendrovė reklamos pavidalu komunikuoja vartotojams: nuo paslaugų teikimo vietų apipavidalinimo, iškabų, plakatų, skrajučių, iki internetinių banerių, socialinės medijos reklamų, video, lauko reklamų sprendimų ir t.t.“, – apie darbą pasakoja E.Šniokaitė, vadovaujanti visiems šio skyriaus kūrybos darbuotojams: tekstų kūrėjams ir grafikos dizaineriams.

Šalis nebesvarbi

Pasak E.Šniokaitės, darbas ir karjeros vingiai „Western Union“ nebūna nuobodūs. Startavusi kaip tekstų kūrėja, po kelerių metų jau gavo pasiūlymą vadovauti vietos dizainerių komandai, vėliau – dar didesnei kūrybos funkcijai, dirbančiai ir su verslo komunikacija. Prieš kiek daugiau nei dvejus metus, optimizuojant skyriaus veiklą, Eugenija tapo visos globalios komandos kūrybos vadove.

„Todėl taip ilgai ir dirbu, nes jausmas toks, kad ne viename darbe esu, o jau pakeičiau kokius tris. Darbo pobūdis, atsakomybės kaskart vis skiriasi. Dabar, pavyzdžiui, tikrai didelę dalį laiko tenka skirti komandos formavimui, darbo krūvių peržiūrai, darbuotojų augimo galimybių paieškai. Labai daug vadybos ir vadovavimo klausimų. Šalia to koja kojon eina kūryba. Kasdien peržiūriu ir reklamos idėjas, sprendimus, visus svarbiausius darbus, kuriuos vykdo mūsų komandos, kartu ieškome sprendimų, diskutuojame“, – pasakoja E.Šniokaitė.

„Western Union Lietuva“ nuotr./Eugenija Šniokaitė, globalios vidinės „Western Union“ reklamos agentūros kūrybos vadovė
„Western Union Lietuva“ nuotr./Eugenija Šniokaitė, globalios vidinės „Western Union“ reklamos agentūros kūrybos vadovė

Pasak jos, globalumas darbui duoda labai daug žavesio, ne tik plečia akiratį, bet ir suteikia galią mąstyti ištrinant bet kokias valstybių ar žemynų sienų ribas. Pavyzdžiui, pasakyti, kur yra komandos centras, šiandien beveik neįmanoma, nes darbuotojai dirba visame pasaulyje. Tuo metu, kai kūrybos padaliniui vadovaujama iš Vilniaus, Eugenijos vadovas yra Londone, o jo vadovas Denveryje. Šalis, kurioje dirba kolegos, apskritai neturi jokios reikšmės. Nebent tik tiek, kad skambučių ir virtualių susitikimų laiką tenka pritaikyti prie laiko juostų. „Jei dabar ieškočiau sau komandai žmogaus, svarbiausias klausimas būtų, kur didžiausias potencialas tokį rasti, ir ieškoti kone bet kurioje pasaulio vietoje, pirmiausia ten, kur turime savo skyrių“, – karjerą be sienų pabrėžia Eugenija.

Visos pasaulio šventės

Kasdien dirbant su pasaulio reklamomis, tenka iš arčiau susipažinti su skirtingų šalių kultūros niuansais, pro akis nepraslysta ir nė viena didesnė pasaulio šventė. „Amerika neseniai gyveno Padėkos dienos nuotaikomis, bet tuoj bus Kinų Naujieji metai, Tailande – Songkran šventė, o musulmonai ruošis Ramadano mėnesiui. Pasaulyje nuolat kažkas vyksta ir mes tikrai gyvename ne vien Kalėdų-Velykų ritmu. Dauguma švenčių yra tas metas, kai žmonės dažniau siunčia pinigus ir dovanas artimiesiems užsienyje. Todėl jų proga kuriame specialias reklamines kampanijas, taip ne tik primindami apie save, bet ir palaikydami ryšį su vartotojais“, – sako pašnekovė.

Politiniai ir teisiniai niuansai, tarpvalstybiniai santykiai, skirtingi šalių reglamentai – visa tai taip pat paliečia reklamų kūrimo procesą. Pasak Eugenijos, kai kuriose šalyse tenka gerai pasukti galvą, kaip pritaikyti globalias reklamas ar sukurti naujas, atitinkančias ir politinius, ir kultūrinius aspektus.

„Western Union“ prekės ženklo atpažįstamumui labai svarbi geltonos ir juodos spalvų kombinacija. Net nuotraukas reklamose pradėjome naudoti juodai baltas, kad sustiprintume šią asociaciją. Europa ir Amerika tai priima puikiai, o štai Azijoje tokia reklama neveikia, nes jiems tokios nuotraukos asocijuojasi su mirusiųjų atvaizdavimu. Todėl skirtinguose regionuose turime žiūrėti lanksčiai net į kertinius prekinio ženklo elementus. Prieš Kinų Naujus metus visame pasaulyje reklamose atsiranda ir daugiau raudonos spalvos, bet būtent vieno konkretaus atspalvio, nes ne visa raudona šiai progai tinka. Parinkę netinkamą atspalvį, liktume tiesiog nesuprasti“, – pasakoja E.Šniokaitė.

Eugenija neslepia, kasdien tarp bendrovės rinkodaristų iš viso pasaulio idėjų tenka pamatyti kažką, kas nustebina, gal net lengvai šokiruoja. Tai yra dalis šio darbo egzotikos. Kita vertus, tokia patirtis kaip niekas kitas gerai parodo, koks skirtingas yra pasaulis, kiek daug reikia įsiklausyti, būti atviram ir suprasti, kad tai, kas tave stebina, kitai kultūrai gali būti tiesiog normalu.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius