Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kaip išsakyti kritiką vadovui ir nepakliūti į bėdą?

Bendrauti su aukštesnes pareigas užimančiu kolega ar darbdaviu, suprasti jo lūkesčius, pranešti blogas naujienas ar išsakyti kritiką toli gražu ne visuomet yra paprasta. Tačiau žinodami, kokiam profesiniam tipui priklauso jūsų vadovas, šią užduotį galite gerokai pasilengvinti.
Biuras
Biuras / Vida Press nuotr.

Elgesio tipai yra nustatomi atlikus psichologinį testą „DiSC Classic“. Tačiau darbuotojų vertinimo ekspertė Airida Zavadskė sako, kad pamėginti nuspėti vadovo būdo bruožus galima ir pagal jo pasirodymo darbo vietoje laiką. Specialistė išskiria 4 vadovų tipus.

Airida Zavadskė – darbuotojų vertinimo, talentų vadybos ekspertė,  UAB „Adduco“ partnerė-ekspertė
Airida Zavadskė – darbuotojų vertinimo, talentų vadybos ekspertė, UAB „Adduco“ partnerė-ekspertė

D tipas: vadovas darbą pradeda anksčiau nei kiti, o biurą palieka paskutinis. 

Tai – valingi, savimi pasitikintys, tiesmuki lyderiai. Jie drąsiai pasitinka iššūkius, nevengia rizikuoti ir aktyviai imasi spręsti problemas. Šis tipas – itin populiarus tarp vadovaujančias pareigas užimančių darbuotojų.

D tipo vadovai vertina apčiuopiamus rezultatus bei strateginį mąstymą. Kalbėti su jais reikėtų aiškiai ir trumpai, vengiant detalių. Tokius darbdavius domina ne procesas, o rezultatas. Jie vengia pokalbių asmeninėmis temomis ir bereikalingo plepėjimo, D tipo žmonių nedomina diskusijos apie tai, kodėl viena ar kita idėja yra neįgyvendinama – jie laukia tik pasiūlymų, kaip planus paversti darbais.

Jei teks tokiam vadovui pranešti blogas žinias arba išsakyti kritiką, teigia A. Zavadskė, kalbėkite tiesiai ir ryžtingai, nesikartokite, nemurmėkite, neskirkite per daug dėmesio negatyviai informacijai ir nekalbėkite per ilgai. Stenkitės pabrėžti pasiūlymus, idėjas ir galimus problemų sprendimo būdus, tuomet vadovas jus matys kaip partnerį, o ne problemą.

I tipas: vadovas darbe pasirodo kada panorėjęs ir išeina niekam nepranešęs.

I tipo vadovai – itin draugiški, lengvai bendraujantys, mėgstantys dėmesį, emocionalūs ir entuziastingi žmonės. Paprastai tokie darbdaviai yra labai kūrybingi, motyvuojantys ir itin mylimi pavaldinių. Aplink save jie kuria linksmą ir laisvą atmosferą, vengia konfliktų ir sudėtingų situacijų. Žinoma, tokioje aplinkoje dažnai pamirštamos detalės, trūksta tvarkos ir disciplinos. 

I tipo žmonės bet kokia kaina siekia pripažinimo, vertinimo ir dėmesio, todėl juos itin įkvepia komplimentai bei aplinkinių palaikymas.

Su tokiu vadovu specialistė pataria kuo anksčiau susidraugauti. Jis tikrai įvertins neformalius pokalbius ir gerą humoro jausmą. Tiesa, neretai tokie žmonės – itin prasti klausytojai, tad didžiąją dalį laiko kalbės būtent jie. Sprendžiant problemas, toks vadovas pasiūlys daugybę puikių, kūrybingų idėjų, tačiau nereikėtų tikėtis, kad jis imsis jų įgyvendinimo.

Išsakydami kritiką, išlikite draugiški ir neformalūs – pasijutęs tiesmukai kritikuojamas ar  nevertinamas, I tipo vadovas greičiausiai apgręš kritiką jums.

S tipas: vadovas darbo laiką pasirenka taikydamasis prie daugumos.

Visuomet aišku, ko tikėtis iš S tipo vadovo. Tai – nuspėjami, stabilūs ir ramūs žmonės. Pavaldiniai gali jais pasitikėti ir būti išklausyti. Šiam tipui priklausantys lyderiai vengia rizikos, paprastai susikuria jiems priimtiną rutiną ir griežtai jos laikosi.

Su tokio charakterio vadovu A. Zavadskė siūlo bendrauti itin artimai. Jie vertina pasitikėjimą, ištikimybę ir nuoširdų domėjimąsi jais. Pranešdami blogą žinią, darykite tai ramiai ir kantriai, nebūkite įžūlūs, griežti, nesirinkite stiprių žodžių ar agresyvios kūno kalbos. Neišmuškite jiems pagrindo iš po kojų.

C tipas: vadovas kasdien į darbą ateina ir jį palieka griežtai nustatytomis valandomis.

Šie vadovai vertina tikslumą, faktus, analizę, skaičius ir logiką. Sprendimus ir idėjas jie grindžia argumentais. Nepaisant tikslumo ir analitinio mąstymo, tokie vadovai vengia ginčytis bei įrodinėti savo tiesą, todėl dažnai nusileidžia aršesniems diskusijos dalyviams.

C tipo vadovai iš savo pavaldinių linkę reikalauti tokio pat požiūrio. Todėl bendraudami su jais, ypač – kalbėdami apie problemas, būkite gerai pasiruošę. Savo teiginius paremkite argumentais, faktais ir skaičiais, nekalbėkite pernelyg apibendrintai ir plačiai, nesiūlykite prielaidų, kurių negalite įrodyti. Tokie vadovai labai didžiuojasi savo tikslumu ir itin bijo kritikos, tad ją pateikite atsakingai, atidžiai ir apskaičiuotai. Remkitės konkrečiais pavyzdžiais bei faktais, bendraukite taikiai.

Skirkite pakankamai dėmesio detalėms, tačiau nepamirškite ir platesnio paveikslo – jūsų vadovas greičiausiai apie jį pamirš, tad kažkam teks tuo pasirūpinti.

Pasak A. Zavadskės, nors matoma ganėtinai daug pasikartojančių sutapimų, spėliodami savo vadovo tipą, kartais galite ir suklysti – „DiSC Classic“ teste šie tipai nustatomi, remiantis daugybe kriterijų. Šis ir kiti panašūs testai, pasak specialistės, atliekami siekiant įmonėse pagerinti atmosferą, darbo santykius, pakelti darbuotojų pasitenkinimo lygį ir objektyviai juos įvertinti.

Keturi visame pasaulyje pripažinti elgesio stiliai apibrėžia ryškiausius darbuotojų charakterio ypatumus, tačiau, pasak A. Zavadskės, savaime suprantama, jog kiekvienas vadovas gali pasižymėti ir skirtingiems tipams priskiriamais bruožais. Bendraujant darbo aplinkoje, teigia specialistė, labai svarbu kuo greičiau perprasti kolegas bei informaciją pateikti jiems prieinama forma bei tonu. Taip išvengsite nesusipratimų ar net bereikalingų konfliktų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius