-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Pagrindinė taisyklė kiekvienam vadovui: visi nuopelnai priklauso komandai

Apie tai, koks turėtų būti šiuolaikinis vadovas, prirašyta nemažai. Galima daug kalbėti apie asmenines lyderio savybes ir gebėjimus. Tačiau, pasak „Telia“ rinkodaros ir prekės ženklo vadovės, esmė yra kur kas paprastesnė: svarbiausia yra pasitikėjimas komanda ir supratimas, kad būtent ji nudirba visus darbus. Todėl komandai priklauso ir visi nuopelnai. Galiausiai, be komandos juk nereiktų ir žmogaus jai vadovauti.
Vaida Jurkonienė
Vaida Jurkonienė / Partnerio nuotr.

Vaida Jurkonienė „Telia“ rinkodaros ir prekės ženklo skyriui vadovauja jau trejetą metų. Jos komandoje – devyni marketingo specialistai, kurie rūpinasi prekės ženklo strategija, pozicionavimu ir išorine įmonės komunikacija.

Pati Vaida – žmogus, kurį retai rasi prie kompiuterio, nes didžiąją darbo dienos dalį sudaro susitikimai su kolegomis iš skirtingų skyrių ir išoriniais partneriais. Pagrindinis jos darbo įrankis – išmanusis telefonas, į kurį privalo tilpti viskas, net prezentacijos.

Kadangi rinkodaros skyrius privalo greitai reaguoti į besikeičiančią aplinką, labai svarbu turėti galimybę gauti informaciją realiuoju laiku, ja operatyviai dalintis, komentuoti ir atnaujinti.

Tokiais atvejais ypač svarbu užtikrinti komercinį konfidencialumą, ypač kai prisijungti tenka ne iš darbo vietos. Todėl tokiu atveju padeda debesyse saugoma informacija ir vieninga programinė įranga. „Telia“ „Office 365“ naudoja organizacijos viduje ir kaip paslaugą teikia savo verslo partneriams

Ką turėtų žinoti kiekvienas vadovas

V. Jurkonienė pasiektų rezultatų nelaiko savo nuopelnu ir yra įsitikinusi, kad tai ir turėtų būti principas, kurio turėtų laikytis kiekvienas vadovas. „Kiekvienas vadovas turėtų suprasti, jog vis dėlto darbus nudirba komanda, kuriai jis vadovauja. Vadovo darbas yra suteikti komandai visas galimybes siekti sutartų tikslų, išlaikyti kryptį bei padėti pašalinti visas atsiradusias kliūtis. Žinoma, tai reiškia ir tai, kad visi nuopelnai bei pasiekti rezultatai taip pat priklauso komandai, o ne vadovui“, – teigė „Telia“ marketingo vadovė.

Tuo tarpu priežiūra ir kontrolė, pasak pašnekovės, yra dalykas, kuris kelia įtampą ir kurio gerai veikiančioje komandoje neturėtų reikėti. „Aš nesu tas žmogus, kuris norėtų kontroliuoti. Situacija, kai privalau pradėti tai daryti, man būna labai nemaloni. Kai atsiranda kontrolė, reiškia jau pradedu nepasitikėti ir abejoti tuo žmogumi, o aš norėčiau dirbti su žmonėmis, kuriais pasitikiu“, – kalbėjo ji.

Tačiau deleguojant užduotis labai svarbu žinoti projekto eigą ir kad tai matytų visi komandos nariai. Efektyviam darbo planavimui Vaida dažniausiai naudoja tiesiog iš visų įrenginių veikiantį paštą bei komandinius kalendorius.Jos, kaip ir visos komandos darbas vyksta agile (lankstumo ir reagavimo į situaciją) principu – kiekvienas susidėlioja darbus taip ir naudoja tokius įrankius, kad darbai būtų padaryti, o tikslai pasiekti. Pasak Vaidos, tai yra vienas iš pasitikėjimo komanda požymių – leisti žmonėms dirbti taip, kaip jiems labiausiai tinka. Kad šis sprendimas pasiteisino rodo tai, kad Vaidos vadovaujama komanda dar nė karto nebuvo pavėlavusi, nors praeitais metais buvo sukurtos net 75 „Omnitel“ ir „Teo“ kampanijos, nufilmuoti 28 klipai ir sėkmingai įvykdytas didysis prekės ženklo keitimas į „Telia“.

Tačiau, pasak pašnekovės, vadovas turėtų skatinti siekti geriausios kokybės, jei ji neatrodo patenkinama. „Dažnai klausiu komandos žmonių ar tai jau tokia kokybė, kad jie galėtų po vienu ar kitu darbu pasirašyti savo vardą – taip kad žinotų visa Lietuva. Ir labai daug kas susimąsto“, – kalbėjo ji.

Sėkmės pagrindas – motyvuota ir artimai bendraujanti komanda

Vis dėlto, pasak V. Jurkonienės, svarbu ir rūpintis tuo, kokia atmosfera tvyro komandoje. „Su komanda esame artimi – aš pati jaučiuosi esanti komandos narys. Man tikrai labai svarbu matyti savo komandą motyvuotą ir laimingą“, – pasakojo ji.

Būtent taip „Telia“ rinkodaros ir prekės ženklo skyriuje atsirado kassavaitinis susitikimas, pavadinimu „Lazanija“. Tai susitikimas neturinti nei formato, nei jokių griežtų rėmų. „Vieną kartą pokalbiai būna labai rimti, sprendžiamos svarbios problemos, o kitą – juoko priepuoliai, kalbant apie bet ką. Ir būtent per šiuos susitikimus žmonės išsikalba ir išsijudina – tada ir grįžti į darbus būna lengviau“, – dalinosi pašnekovė.

Pasak jos, prisigalvoti dalykų, kurie skatina bendravimą yra svarbu. Vieną dieną „Telia“ rinkodaristai išsinuomoja butą Kaune ir visi apsistoja jame. „Pasijaučiame kaip klasiokai ar vieno kurso draugai“, – pasakojo ji.

V. Jurkonienė neabejoja, kad tai tikrai turi teigiamos įtakos rezultatams, kuriuos pasiekia jos komanda, tačiau vien to neužtenka. „Aišku, tam reikia ir susirinkti tokią komandą, kuri būtų ambicinga ir norėtų pasiekti geriausią rezultatą. Tai ir yra esmių esmė“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius