-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Antežerių kotedžų naujakurys piktas dėl vėluojančių darbų: NT vystytojas kaltina liūtis

Į 15min kreipęsis skaitytojas, gyvenantis viename iš sostinės Antežerių kvartalo kotedžų, piktinosi, kad nekilnojamojo turto vystytoja „Orner“ (anksčiau „Grand House“) esą nesilaiko nustatytų darbų terminų: nėra pabaigti aplinkos darbai, neįrengti suoliukai, šiukšliadėžės, taip pat susidurta su stogo defektais. Savo ruožtu įmonė teigia, kad darbų pabaigos terminai keliems namams buvo nukelti dėl nenumatytų aplinkybių: lietingos vasaros bei koronaviruso pandemijos. Antežerių kotedžų naujakuriai nesulaukia darbų pabaigos, o įmonė kaltina koronavirusą.
Kotedžai Rožių ir Mėtų gatvėse
Kotedžai Rožių ir Mėtų gatvėse / Roko Lukoševičiaus / 15min nuotr.

Skaitytojas Saulius (tikras vardas ir pavardė redakcijai žinomi – aut. past.)15min pasakojo kotedžą su šeima rezervavęsis 2020 metų rugpjūtį, o į jį įsikėlė 2021 metų balandį, kai kotedže buvo pabaigta 85 proc. darbų.

Naujakurys tikėjosi, kad viskas eisis sklandžiai, nes kotedžą stačiusi įmonė, kuri tuo metu vadinosi „Grand House“, 2020 metų birželio pabaigoje galutinai užbaigė pirmąjį Antežerių kvartalo statybų etapą. Dėl šios priežasties skaitytojas vylėsi, kad viskas sėkmingai klostysis ir su antrojo etapo namais.

Visgi vyras tikina, kad taip nenutiko.

Darbų terminai nukelti dėl pandemijos ir lietaus

Kotedžo savininkas vardijo, kad kvartale esą nėra pabaigti kiemų sutvarkymo darbai, neįrengtas fontanas, suoliukai ir šiukšliadėžės, o pakilus vėjui esą „skraido“ kanalizacijos dangčiai.

Saulius pasakojo, jog pasirašant namo atidavimo aktą, galutinis visų darbų pabaigimo terminas buvo numatytas birželio 30 dieną, tačiau darbai iki šios datos nebuvo užbaigti. Vėliau kvartalo vystytojas pranešė apie naują terminą – rugpjūčio 15 dieną, bet ir jis buvo praleistas.

Skaitytojo nuotrauka / Kanalizacijos dangtis
Skaitytojo nuotrauka / Kanalizacijos dangtis

Kvartalą plėtojančios bendrovės „Orner“ (buvusios „Grand House“) direktorius Jonas Skerla prieštarauja, kad birželio 30 dienos terminas buvo nurodomas visiems pirkėjams nuo pat kotedžų pardavimų pradžios – 2019 metų lapkričio mėnesio, tad „nebuvo labai paprasta numatytų realų terminą.“

„Terminas kai kuriems namams šiek tiek nukeliamas dėl to, kad buvo kelios savaitės, kai darbai nevyko dėl susirgimų koronavirusu, bet didžiausią įtaką darė lietinga vasara – Antežerių sklype yra labai molinga dirva, tad po stipraus lietaus statybinė technika turi laukti daugiau nei savaitę, kad galėtų pravažiuoti“, – 15min aiškino „Orner“ vadovas.

Roko Lukoševičiaus / 15min nuotr./Kotedžai Rožių ir Mėtų gatvėse
Roko Lukoševičiaus / 15min nuotr./Kotedžai Rožių ir Mėtų gatvėse

J.Skerla tikino, kad likusių 20 kotedžų privačias teritorijas tikimasi užbaigti sutvarkyti iki rugsėjo pabaigos.

„Nėra galimybės tvarkyti namus ne iš eilės dėl to, kad paeiliui yra sukeliami namų lygiai. Tik nuosekliai einant nuo namo prie namo gali matyti, kiek kurio namo sklypą būtina koreguoti“, – sakė J.Skerla.

Iki lapkričio 30 dienos planuojama baigti visos teritorijos bendrųjų erdvių sutvarkymo ir taisymo darbus – pasak įmonės vadovo, dėl dažno statybinės technikos važinėjimo bus tvarkomi ir kai kurie šaligatviai.

„Galime patikinti, kad kvartalo teritorija bus sutvarkyta pagal numatytus projekto terminus, t. y. iki lapkričio pabaigos. Šiuo metu visi mažosios architektūros elementai jau yra įrengti, tarp jų – ir suoliukai bei fontanas, tačiau pastarasis dar nėra įjungtas“, – komentavo įmonės vadovas.

Roko Lukoševičiaus / 15min nuotr./Kotedžai Rožių ir Mėtų gatvėse
Roko Lukoševičiaus / 15min nuotr./Kotedžai Rožių ir Mėtų gatvėse

Gyventojai jaučiasi ignoruojami

Skaitytojas taip pat skundėsi, kad iš įmonės sunku gauti informaciją, o darbai atliekami „laisvu grafiku.“

„Labai godus, atmestinas požiūris. Kai išpardavė visus kotedžus, tas labai pasimatė. Tada jau niekas nebedaroma, apskritai neteikia informacijos, kai yra prašoma. Dabar jau pradėjo po truputį atsakinėti, bet darbus atlieka laisvu grafiku, kada nori“, – kalbėjo vyras.

Tačiau įmonės vadovas priekaištus atmeta ir teigia, kad įmonė siekia kuo operatyviau atsakyti į gyventojų klausimas, o darbai šiandien vyksta sklandžiai.

„Visi projekto antrojo etapo statybų darbai šiandien vyksta sklandžiai ir laiku, nepaisant dėl pandemijos kylančių iššūkių ar statybų darbus apsunkinančių oro sąlygų šią vasarą“, – sakė J.Skerla.

Roko Lukoševičiaus / 15min nuotr./Kotedžai Rožių ir Mėtų gatvėse
Roko Lukoševičiaus / 15min nuotr./Kotedžai Rožių ir Mėtų gatvėse

Problemos dėl stogo

Naujakurys priekaištų kvartalo plėtotojams turi ne tik dėl vėluojančių terminų. Viena iš esminių problemų, kurią išskyrė pašnekovas, yra stogas – pasak jo, pakilus vėjui, stogo danga pradėjo luptis, daužėsi apsauginės skardos.

„Paskui paaiškėjo, kodėl taip nutiko: jie netinkamai prisuko skardas –tiesiai į fasadą su paprastais varžtais. Tie patys žmonės, kurie buvo pasamdyti tvarkyti, rodė, kad tiesiog neįdėta tarpinės. Įmonė neprisiima jokios atsakomybės už kokybę, kad patikrintų, ar tikrai darbus jų subrangovai atlieka kokybiškai“, – stebėjosi vyras.

Jo teigimu, esą dalis Rožių gatvės kotedžų savininkų su šiomis stogo problemomis susidūrė gegužę, tačiau defektai buvo pataisyti tik po ilgo laiko ir tik tiems gyventojams, kurių kotedžų stogų fasadai atsilupo, nors buvo žinoma, kad reikalingos tarpinės nėra prisuktos ir kitų kotedžų stoguose.

Skaitytojo nuotrauka / Atsilupęs stogo fasadas viename iš Antežerių kvartalo kotedžų
Skaitytojo nuotrauka / Atsilupęs stogo fasadas viename iš Antežerių kvartalo kotedžų

Savo ruožtu J.Skerla komentavo, kad gyventojams, kurie pastebėjo pažeidimus ir kreipėsi dėl namų stogo kokybės, defektai bus sutvarkyti iki rugsėjo antrosios pusės, o daliai kotedžų stogo defektai jau pašalinti.

„Atsiradus stogo pažeidimams ar turint nusiskundimų dėl stogo kokybės, gyventojai turėtų susisiekti su mumis ir užpildyti oficialią formą. Tokiais atvejais yra taikomas garantinis aptarnavimas ir stogą dengusi bendrovė defektus sutvarko“, – nurodė J.Skerla.

Tarnyba: reikia įvertinti, kad šalyje ilgą laiką buvo karantinas

Paprašius situaciją pakomentuoti Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT), šios institucijos Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus vedėja Dalia Malinauskienė akcentavo, jog paslaugos teikėjui yra keliama pareiga suteikti išsamią, teisingą, visapusišką informaciją apie teikiamas paslaugas, paslaugų teikimo ir sutarties nutraukimo sąlygas, teikimo terminus, galimas pasekmes bei kitokią informaciją, turinčią įtakos vartotojo apsisprendimui sudaryti sutartį.

„Paslaugos teikėjas, neįvykdęs arba netinkamai įvykdęs pareigą suteikti informaciją vartotojui, turi atlyginti dėl to vartotojo patirtus nuostolius“, – komentare nurodė D.Malinauskienė.

Kilus ginčui dėl sutartinių įsipareigojimų neįvykdymo laiku, anot tarnybos atstovės, svarbu išsiaiškinti, dėl kokių priežasčių paslaugos teikėjas neįvykdė sutartų įsipareigojimų iki numatyto termino.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba

„Galbūt sutarties paslaugos teikėjas negalėjo įvykdyti dėl force majore aplinkybių, dėl nuo paslaugų teikėjo nepriklausančių aplinkybių. Reikėtų nepamiršti ir fakto, jog šalyje ilgą laiką dėl COVID-19 buvo paskelbtas karantino režimas. Reikia įvertinti, ar tai galėjo turėti esminės įtakos paslaugos teikėjo įsipareigojimų neįvykdymui laiku ir panašiai“, – aiškino D.Malinauskienė.

Pasak jos, taip pat svarbu įvertinti šalių sudarytą sutartį, t. y. ar sutartyje yra aptartos pasekmės (kitaip tariant, saugikliai), kai viena iš sutarties šalių dėl vienokių ar kitokių priežasčių nevykdo ar negali įvykdyti sutartinių įsipareigojimų laiku.

D.Malinauskienė priminė, jog tuo atveju, jei kilusio ginčo šalys neišsprendžia taikiai, jos gali kreiptis į teismą arba VVTAT dėl ginčo nagrinėjimo ne teismo būdu.

„Vartotojas, prieš kreipdamasis į VVTAT, pirmiausia turi raštu pateikti pretenziją paslaugų teikėjui, kuris turi atsakyti vartotojui per 14 dienų. Vartotojas kartu su prašymu VVTAT turi pateikti atsakymo kopiją arba pažymėti, kad negavo atsakymo per 14 dienų, kreipimosi į paslaugos teikėją ir sutarties kopijas“, – paaiškino D.Malinauskienė.

123RF.com nuotr./Statybos
123RF.com nuotr./Statybos

Pasak VVTAT atstovės, jei paslaugos teikėjas neatlieka ar netinkamai atlieka vartojimo rangos sutartyje numatytą darbą, užsakovas turi teisę savo pasirinkimu reikalauti alternatyvių jo teisių gynimo būdų, pavyzdžiui, kad darbas būtų atliktas iš naujo, išskyrus atvejus, kai darbo trūkumai yra nedideli arba jie atsirado dėl užsakovo kaltės.

Tokiu atveju vartotojas gali reikalauti ir kad būtų atitinkamai sumažinta darbų kaina; rangovas neatlygintinai per protingą terminą pašalintų darbų trūkumus arba atlygintų užsakovo išlaidas jiems ištaisyti, jei trūkumus įmanoma pašalinti; taip pat galima reikalauti grąžinti sumokėtą kainą ir atsisakyti sutarties.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius