Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti

Atgimsta dar vienas kvartalas: Verkių autobuso parkui ieškoma ateities vizija

9 ha teritorija Vilniuje, kurioje dabar įsikūręs Verkių autobusų parkas, artimiausiais metais taps didžiausia pokyčių erdve visame mieste. Planuojama, kad dabartinis autobusų parkas iš teritorijos išsikels 2023-iaisiais, todėl jau svarstoma, kokią didžiausią vertę miestui sukurtų šios teritorijos konversija į daugiafunkcinę erdvę su viešosiomis erdvėmis, kūrybinei veiklai, viešosioms paslaugoms ir gyvenamajai funkcijai skirtais pastatais.
Verkių autobusų parkas
Verkių autobusų parkas / Sauliaus Žiūros nuotr.

„Turime unikalią galimybę iki šiol buvusioje uždaroje teritorijoje sukurti naują kvartalą, kuriame viešos erdvės ir viešosios paslaugos derės su gyvenamąja paskirtimi, kartu išlaikant ir senojo autobusų parko elementų. Turime dvejus metus sukurti vizijai, vos tik teritorija atsilaisvins – imsimės jos įgyvendinimo“, – teigė Vilniaus meras Remigijus Šimašius.

Autobusų parke esantis 22 tūkst. kv. m angaras yra unikalus dėl savo dydžio ir vidinių erdvių panaudojimo galimybių. Nors pastatų būklė nėra gera, tačiau tam tikri jų elementai galėtų būti palikti ir įtraukti į naują kvartalą. Artimiausiu metu bus ieškoma idėjų, kas gali atsirasti angaro vietoje, o pirmiausia - socialinių partnerių, kurie galėtų įveiklinti šį pastatą.

Verkių autobusų parkas įsikūręs miesto dalyje, kuri anksčiau buvo skirta pramonei, o pastaraisiais metais pasižymi dideliais pokyčių tempais – vystomos privačios teritorijos, vyksta esamų gamybinių pastatų konversijos į studijas, loftus ar kūrybines erdves, numatoma Šiaurinės gatvės plėtra, statomi nauji daugiabučiai ir verslo centrai.

„Pagrindinė mūsų užduotis dabar – užtikrinti, kad šis naujasis kvartalas būtų patrauklus vilniečiams ir pakeltų visos šios miesto dalies urbanistinę bei architektūros kokybę. Jau galvojame dalį teritorijos paskirti eksperimentiniams projektams, čia galėtų įsikurti ir švietimo įstaiga, bendruomenei skirtos erdvės. Apie tai jau pradėjome kalbas tiek su aplinkinių teritorijų gyventojais, tiek su verslu, kuriam galėtų būti įdomu prisidėti prie didžiulių pokyčių įgyvendinimo“, – sakė R.Šimašius.

Vakar vykusiame susitikime šio projekto vadovas, Vilniaus vyriausiojo architekto patarėjas Tadas Jonauskis esamą kvartalo situaciją ir galimas vystymo kryptis kartu su gerais užsienio pavyzdžiais pristatė seniūnaičiams, greta įsikūrusioms įmonėms, sklypus įsigijusiems vystytojams.

Planuojama, kad viešasis transportas iš dabartinio Verkių autobusų parko persikeltų į toliau nuo miesto centro sukurtus du naujus autobusų parkus Pilaitėje ir Liepkalnyje. Vilniaus miesto savivaldybė ir savivaldybės įmonė „Vilniaus viešasis transportas“ jau planuoja šiuos pokyčius.

Verkių autobusų parkas pastatytas 1964 m. Tuo metu ši teritorija buvo Vilniaus užmiestyje, pagal baigiamą derinti miesto Bendrąjį planą šiame sklypas patenka į Miesto dalies (rajonų) centro zoną.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Dantų balinimas: kaip pasiekti greitų ir efektyvių rezultatų?
Reklama
Benediktas Vanagas: stipriai išprakaitavus geriant vien vandenį kenčia kūno produktyvumas – trūksta energijos, sunku susikoncentruoti, darai klaidas
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Užsisakykite 15min naujienlaiškius