Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Metai iki „Artery“ dangoraižio finišo tiesiosios: kaip vyksta verslo centro statybos?

​​​​​​​Pasaulinio garso architekto Danielio Libeskindo suprojektuoto verslo centro „Artery“ statybos Vilniaus centrinio verslo kvartalo širdyje, Konstitucijos prospekte, žengia į finalinius etapus: jau pastatyti 15 iš 20 dangoraižio aukštų, o iki projekto pabaigos lieka vos vieneri metai.
„Artery“ dangoraižio statybos
„Artery“ dangoraižio statybos / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Darbai sparčiai juda į priekį

Dešiniosios Neries krantinėje dvidešimties aukštų verslo centro konstrukcijos sparčiai kyla į viršų ir dengiasi unikaliu stiklo fasadu. Mažesnioji pastato dalis jau pasiekė reikiamą aukštį, o didesniosios konstrukcijos iškilo iki 15 aukšto. Iš viso sumontuota jau apie penktadalis pastato fasado ir įrengta didžioji dalis inžinerinių sistemų magistralių iki 10 aukšto. Požeminėje pastato dalyje darbai taip pat sparčiai juda į priekį – čia įrengta jau apie 40 proc. inžinerinių sistemų, skelbiama pranešime spaudai.

Dar iki šių metų pabaigos planuojama visiškai užbaigti „Artery“ gelžbetonio konstruktyvo įrengimo darbus, o abi pastato dalis fasadu padengti iki 11 aukšto. Iki metų pabaigos taip pat ketinama įrengti daugumą požeminės pastato dalies inžinerinių sistemų ir pradėti pastato vidaus apdailos darbus. Be to, per keletą artimiausių mėnesių bus užbaigti aplinkos tvarkymo darbai – tarp jų ir pėsčiųjų takų nuo Konstitucijos pr. iki L.Kačynskio gatvės tiesimas.

„Kiekvienas elementas tiek išorėje, tiek viduje yra gerai apgalvotas, kad atitiktų aukščiausius standartus ir architekto Danielio Libeskindo idėją”, – sako verslo centro vystytojo, bendrovės „Lords LB Asset Management“ fondų valdytojas Marius Žemaitis.

Dar laukia nemažai iššūkių

Nors, anot M.Žemaičio, statybos darbai klostosi sklandžiai, tiek buvusiuose, tiek esamuose projekto etapuose iššūkių netrūksta.

Aukštuminėje pastato dalyje pagrindiniai iššūkiai yra susiję su nestandartine pastato forma – verslo centre yra tik dvi vertikalios išorinės sienos. Dėl to montuojant pertvaras ir fasadus reikalingos aukščiausios inžinerinės kompetencijos ir kasdien tenka spręsti vis naujus klausimus, tačiau pastatui stiebiantis aukštyn miestiečiam ryškėja jo įspūdinga architektūrinė išraiška.

Darbai intensyviai vyksta ir požeminėje pastato dalyje. Čia bus integruojama požeminė pėsčiųjų perėja per Konstitucijos prospektą bei bus įrengta viena technologiškai moderniausių automobilių stovėjimo aikštelių Lietuvoje. Ji bus sujungta ne tik su pėsčiųjų perėja, bet ir su kaimynystėje esančio viešbučio „Radisson Blu“ požeminiais aukštais.

„Įgyvendinant šį projektą taip pat tenka spręsti ir logistinius klausimus, nes požeminė pastato dalis užima beveik visą sklypo pačiame miesto centre plotą. Nepaisant to, darbai vyksta visu pajėgumu ir bus užbaigti iki kitų metų rudens”, – teigia „Lords LB Asset Management“ fondų valdytojas.

Irmanto Gelūno / BNS nuotr./„Artery“ dangoraižio statybos
Irmanto Gelūno / BNS nuotr./„Artery“ dangoraižio statybos

Artėjant statybų pabaigai, iki šiol čia jau išnuomota apie 40 proc. patalpų.

Pažangūs sprendimai užtikrins tvarumą ir komfortą

A+ energinio naudingumo klasės verslo centras išsiskirs savo tvarumu. Pastatui bus siekiama suteikti pasaulinį „BREEAM Excellent New Construction“ sertifikatą, o verslo centre įrengti inžineriniai sprendimai leis efektyviai naudoti energiją. Kiekviename iš 20 pastato aukštų bus įrengtos inovatyvios šildymo, vėdinimo, oro drėkinimo ir kondicionavimo sistemos, palaikančios produktyviam darbui palankų mikroklimatą. Architektūriniai ir inžineriniai sprendimai leis grožėtis miesto vaizdais 360 laipsnių kampu ir užtikrins pakankamą natūralios saulės šviesos kiekį.

Požeminėje komplekso dalyje, į kurią bus integruota požeminė Konstitucijos pr. pėsčiųjų perėja, jungianti prie Vilniaus miesto savivaldybės esančią Europos aikštę su Baltuoju tiltu, bus įrengta dviračių saugykla bei vienas didžiausių sostinės elektromobilių bei elektrinių paspirtukų įkrovimo vietų kompleksų. Apie padidėjusį transporto priemonių srautą taip pat pagalvota. Verslo centro architektai šį klausimą išsprendė suprojektuodami net tris įvažiavimus, kuriais transportas galės judėti abiem kryptimis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius