-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Pilaitiškiai nustėro: žadėjo nemokamas automobilių stovėjimo vietas, o dabar stato užkardas

Sostinės Pilaitės rajone gyvenantys žmonės sukilo prieš prekybos tinklą „Rimi“ ir nekilnojamojo turto plėtros bendrovę „Via Sportas“. Kai jie pirko butus daugiabutyje Vydūno gatvėje, buvo žadėta, kad automobilių stovėjimo aikštelė, kuria naudojasi „Rimi“ klientai, priklausys ir namo gyventojams. Tačiau prekybos tinklas dabar čia stato užkardas ir siūlo vietas nuomotis.
Prie prekybos centro „Rimi“ statomi užkardai.
Prie prekybos centro „Rimi“ statomi užkardai. / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Gyventojai ištikti šoko – automobilių stovėjimo vietos jiems buvo pažadėtos, kai pirko butus, o dabar jas nori atimti. Parduotuvę ir šalia jos daugiabutį pastačiusi bendrovė ginasi – nemokamos vietos gyventojams nepriklauso.

„Rimi“ mums pasiūlė nuomotis mums priklausančias vietas, – sakė Agata.

Į 15min redakciją kreipėsi dviejų korpusų daugiabutyje Vilniaus Pilaitės rajone, Vydūno gatvėje, gyvenanti Agata. Ji pasakojo, kad trejus metus ji ir kiti gyventojai statėsi automobilius toje pačioje aikštelėje, kaip ir parduotuvės „Rimi“ klientai.

„Vieną rytą pamatėme, kad įvažiuojant į aikštelę „Rimi“ pradėjo įrenginėti užtvėrimus. Namo gyventojai apie užtvaro įrengimą nebuvo informuoti. Namo statytojas, bendrovė „VIA Sportas“, namo gyventojams priklausančias automobilių stovėjimo vietas išnuomojo prekybos tinklui „Rimi“. Taip išėjo, kad „Rimi“ ir „Via sportas“ viską suderino neatsiklausę gyventojų, o mes tapome šios situacijos įkaitais ir artimiausiu metu negalėsime automobiliu atvykti į namus ir jų pastatyti“, – 15min pasakojo ji.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Prie prekybos centro „Rimi“ statomi užkardai.
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Prie prekybos centro „Rimi“ statomi užkardai.

Siūlo išsinuomoti automobilių stovėjimo vietas

Name gyvenanti Agata teigė, kad bendruomenė kreipėsi į abi bendroves, tačiau tinkamų atsakymų iki šiol nesulaukė, o užtvarų statybos darbai tęsiasi. Be to, „Rimi“ pasiūlė gyventojams automobilių stovėjimo vietas išsinuomoti.

„Rimi“ mums pasiūlė nuomotis mums priklausančias vietas. Dalis stovėjimo vietų yra išpirktos, dalis ne, tačiau statytojas mums nurodė, kad tai mūsų ir „Rimi“ bendra aikštelė. Be to, esame įsigiję privačią vietą, į kurią negalėsime patekti, jeigu bus įrengti užtvėrimai“, – tikino Agata.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Prie prekybos centro „Rimi“ statomi užkardai.
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Prie prekybos centro „Rimi“ statomi užkardai.

Prekybos tinklo „Rimi Lietuva“ viešųjų ryšių vadovė Giedrė Bielskytė 15min informavo, kad parduotuvė aikštelę tik nuomojasi.

„Įmonė (Via Sportas – 15min past.), kaip aikštelės savininkas, yra suteikusi mums leidimą statyti užtvarus. Juos įrengiame norėdami suteikti mūsų pirkėjams galimybę patogiai pastatyti automobilį atvykus į parduotuvę. Jeigu aplinkinių namų gyventojai norėtų išsinuomoti stovėjimo vietą šioje aikštelėje, mes visada sudarome tokią galimybę“, – teigė ji.

Automobilių stovėjimo vietos nėra nemokamos

„Helios Group“, kuri valdo bendrovę „Via Sportas“, komunikacijos vadovas Nerijus Pudžiuvelis 15min tikino, kad „Rimi Lietuvai“ pagal nuomos sutartį yra suteikta teisė naudotis automobilių stovėjimo aikštele. Anot jo, ilgainiui pastebėta, kad aikštelėje savo transporto priemones palieka ne tik namo gyventojai ar parduotuvės klientai, bet ir žmonės iš gretimų namų.

„Rimi Lietuva“, matydama, kad laisvų automobilių stovėjimo vietų nebuvimas tapo rimta problema pirkėjams, kreipėsi į mus su pasiūlymu įrengti aikštelės administravimo sistemą. Mums šis pasiūlymas atrodė logiškas, nes sprendė esminę – tvarkos problemą. Visu paros metu trūkdavo vietų atvykusiems „Rimi“ pirkėjams, o kartais – ir namo gyventojams“, – teigė jis.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Prie prekybos centro „Rimi“ statomi užkardai.
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Prie prekybos centro „Rimi“ statomi užkardai.

N.Pudžiuvelio teigimu, pati bendrovė „Via sportas“ dėl tokio susitarimo finansinio intereso neturi, mat sistemos įdiegimu ir administravimo procesu rūpinsis „Rimi Lietuvos“ paskirta įmonė. Jis patikino, kad vietas išsipirkę daugiabučio gyventojai galės patekti į aikštelę.

„Į sistemą įvedamas gyventojo, įsigijusio stovėjimo vietą, automobilio numeris, kad privažiavus ir nuskaičius numerį užkarda būtų pakeliama, pavadinčiau – standartinis, pasitvirtinęs sprendimas“, – sakė jis.

Tiems, kurie neturi įsigiję automobilio stovėjimo vietos greta namo, „Via sportas“ siūlo ją įsigyti.

„Jeigu ši alternatyva nėra tinkama, bet noras statyti automobilį šioje aikštelėje tebėra – teks mokėti tam tikrą mokestį. Tai natūralu – „Rimi Lietuva“ investuoja pinigus į šios sistemos įdiegimą, administravimą – net elementariai įvažiuojant automobiliui yra nuskaitomi numeriai, pakeliama užkarda – vadinasi, užsakyta duombazės saugojimo paslauga, naudojama elektros energija. Automobilių stovėjimo vietų neįsigiję daugiabučio gyventojai ir toliau turės galimybę privažiuoti ir statyti automobilius, tačiau jokie teisės aktai ar statybos techninis reglamentas nenustato prievolės suteikti stovėjimo vietų nemokamai“, – komentavo jis.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Prie prekybos centro „Rimi“ statomi užkardai.
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Prie prekybos centro „Rimi“ statomi užkardai.

Visi susitarimai – tik raštu

Pasak Lietuvos nekilnojamojo turto plėtros asociacijos (LNTPA) vadovo Mindaugo Statulevičiaus, tiek šiuo, tiek kitais atvejais gyventojai savo teises gali apginti tik tuo atveju, jei pažadas statytis automobilius aikštelėje buvo įformintas.

„Mes gyvename teisinėje valstybėje ir žadėjimas turėjo būti įformintas raštu. Turėjo būti parengtas dokumentas, kad gyventojai galės tam tikrą laikotarpį naudotis ta aikštele. Jeigu turėjo, savo teises ginti jiems yra paprasčiau, o jeigu ne ir buvo tik žodinis pasiūlymas, manau, šansų yra mažiau“, – sakė jis.

Pasak jo, dažnai plėtotojai su prekybos centrų valdytojais sutaria toje aikštelėje laikyti tam tikrą kiekį automobilių. „Tai logiška, nes prekybos centrų apkrovimas didesnis dieną, o vakare gyventojai grįžta ir užpildo tas vietas. Taip išeina pastovus srautų balansavimas“, – 15min sakė jis.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Prie prekybos centro „Rimi“ statomi užkardai.
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Prie prekybos centro „Rimi“ statomi užkardai.

LNTPA vadovas stebėjosi, kad dauguma pirkėjų pasitiki „garbės žodžiu“, o plėtotojų pažadų neįtraukia į dokumentus.

„Gauna žodinius įsipareigojimus, o ne raštiškus – pirma klaida. Visada reikia turėti įsipareigojimą raštu, tuomet galima ginti savo teises“, – tikino M.Statulevičius.

Taip pat dalis žmonių, pirkdami būstą, neįvertina savo poreikių ir automobilių stovėjimo vietų skaičiaus.

„Iš pradžių mano, kad jiems nereikės, o po to prireikia. Be to, yra projektų, ypač centrinėje miesto dalyje, kur neskaičiuojama, kad vienam butui – viena stovėjimo vieta, o, pavyzdžiui, trims butams – dvi vietos. Tuomet jų trūksta, ir kai atsiranda poreikis, nebūna, kur statyti. Reikėtų įvertinti savo poreikius anksčiau“, – kalbėjo M.Statulevičius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius