Dabar populiaru
Publikuota: 2019 liepos 3d. 18:04

„Lietuvos ryto“ televizija parduodama, bet pirkėjo finansuotojas – už devynių užraktų

„Lietuvos ryto“ televizija
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr. / „Lietuvos ryto“ televizija

13 mln. eurų nuostolių sukaupusią „Lietuvos ryto“ televiziją perka dviejų žmonių bendrovė „Singing fish“. Tokia informacija, sudrebinusi Lietuvos žiniasklaidos rinką, tuo pačiu pasėjo gandų. Kas stovi už televizijos pirkėjo, kuris yra kone penkis kartus mažesnis už pirkinį? Kieno pinigais finansuojamas sandoris? Ar čia nėra politikų, mėgstančių kurti serialus, pėdsakų?

„Lietuvos ryto“ televizija Gedvydo Vainausko grupei visada buvo nuostolinga, nors ir tenkinanti pagrindinio akcininko ambicijas. Naujojo savininko televizijai ieškota jau ir anksčiau, būta net ir susidomėjusių.

Pavyzdžiui, stiprią žinių tarnybą turinti televizija anksčiau domino TV3 kanalą, tačiau idėjos pirkti televiziją greičiausiai atsisakyta dėl konkurencinių sumetimų – įsigijimui galėtų nepritarti Konkurencijos taryba.

Žiniasklaidos rinkoje ir šiandien kalbama, kad TV3 vadovybė nepamiršo šios idėjos.

Tačiau televiziją įsigijusios bendrovės „Singing fish“ direktorius Povilas Skaisgirys 15min anksčiau tvirtino, kad pirkinys – jo idėja ir sena svajonė. „Apie galimybę turėti nuosavą televiziją svarsčiau labai ilgai. Tai labai susiję su mano gyvenimu, su tuo, ką darau, mokslais, kuriuos baigiau“, – tvirtino P.Skaisgirys.

Teodoro Biliūno/Žmonės.lt nuotr./Povilas Skaisgirys
Teodoro Biliūno/Žmonės.lt nuotr./Povilas Skaisgirys

Kąsnis didesnis už valgytoją

Kokiais pinigais perkama televizija? Šią paslaptį naujieji savininkai linkę saugoti už devynių užraktų. Bent jau Registrų centro duomenys rodo, kad pirkėjas – beveik penkis kartus mažesnis už pirkinį.

„Lietuvos ryto“ nuotr./„Lietuvos ryto“ TV
„Lietuvos ryto“ nuotr./„Lietuvos ryto“ TV

„Lietuvos ryto“ televiziją įsigijusios bendrovės „Singing fish“ turtas 2018 m. siekė 302 tūkst. eurų, tačiau iš jų 226,4 tūkst. eurų sudaro įsipareigojimai, rodo Registrų centro viešai prieinami duomenys. Akcininkų nuosavybė įvertinta 75,9 tūkst. eurų, o pernai įmonė uždirbo 78 tūkst. eurų pelno, rodo Registrų centrui pateikta ataskaita.

Palyginimui, „Lietuvos ryto“ televizijos“ turtas balanse įvertintas kone penkis kartus didesne suma – 1,42 mln. eurų, o mokėtinos sumos ir įsipareigojimai sudaro 431 tūkst. eurų. Bendrovė 2018 m. pabaigoje turėjo 147 tūkst. eurų piniginių lėšų. Didelę jos turto dalį sudaro pirkėjų skolos – bendrovė nebuvo susigrąžinusi 510 tūkst. eurų. „Lietuvos ryto televizijos“ nuostoliai pernai sudarė 577 tūkst. eurų.

Išgirdo tik vieną klausimą

„Tai konfidenciali informacija ir mes tikrai neatskleisime finansavimo šaltinio. Esame komercinė struktūra ir turime tokią teisę“, – 15min sakė bendrovės „Singing fish“ teisininkas Vytautas Geležinis.

Trečiadienį jis atstovavo „Lietuvos ryto“ televizijos pirkėjams Radijo ir televizijos komisijoje, kur buvo svarstoma, ar patenkinti prašymą suteikti leidimą įsigyti akcijas.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Lietuvos radijo ir televizijos komisijos posėdžis
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Lietuvos radijo ir televizijos komisijos posėdžis

Komisija vienbalsiai pritarė, o V.Geležiniui uždavė tik vieną klausimą – ar televizijos pavadinimas bus keičiamas. „Gali būti padaryta taip“, – neatmetė tokios galimybės teisininkas.

Komisija nesidomėjo, kokiais pinigais bus finansuojamas sandoris, nes tai nėra jos kompetencija.

„Finansuoti gali ir bankai, ir fondai. Daug kas, tačiau konkrečiai nieko jums negaliu pasakyti“, – 15min teigė V.Geležinis. Tiesa, kokie bankai galėtų finansuoti tokį sandorį, jis neatskleidė.

Sako, kad R.Skaisgirys pirkime nedalyvauja

Jau rašyta, kad P.Skaisgirio „Singing fish“ yra prodiusavusi filmą „Patriotai“, serialus „Laisvės kaina. Savanoriai“, „Meilė kaip mėnulis“ ir kitus.

Serialų prodiusavimu užsiima ir kur kas garsesnis Rolandas Skaisgirys, tačiau šis esą niekaip nesusijęs su naujuoju pirkiniu. Esą Povilas Skaisgirys televiziją jis perka be savo dėdės – R.Skaisgirio pagalbos. Šis anksčiau taip pat yra neigęs bet kokias sąsajas su „Lietuvos ryto“ televizijos įsigijimu.

Tiesa, šaltiniai teigia, kad R.Skaisgirys ne kartą pastebėtas „Lietuvos ryto“ televizijoje.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Gimtadienio akimirka
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Gimtadienio akimirka

„Rolandas Skaisgirys tikrai nedalyvauja šiame pirkime. Televiziją perka Povilas Skaisgirys“, – tikino teisininkas V.Geležinis. Pasak jo, kai pasikeis savininkas, keisis ir televizijos struktūra.

Suma gali viršyti milijoną?

Lietuvos žiniasklaidos rinkoje pasklido įvairių kalbų apie tai, kas galėtų stovėti už televiziją įsigijusio P.Skaisgirio.

„Būtų tikrai įdomu pamatyti verslo planą, kaip naujieji savininkai ketina atsikratyti sukauptais 14 mln. eurų nuostoliais. Tačiau tokį planą tik jie gali atskleisti“, – sakė Lietuvos žurnalistų sąjungos vadovas bei Radijo ir televizijos komisijos narys Dainius Radzevičius.

Komisijai, pasak jo, nebuvo pateikta jokių duomenų apie galimą sandorio finansavimą.

15min kalbintų žiniasklaidos rinkos atstovų vertinimu, sandorio vertė galėtų siekti 1-1,5 mln. eurų, tačiau daug kas priklauso nuo sutarties sąlygų.

„Televizija gali būti įsigyta ir už eurą, jei bus sutarta dėl nuostolių – kas juos turėtų padengti. Sukaupti nuostoliai yra labai dideli, ir jų taip lengvai neatsikratysi, tačiau tai, matyt, aptarta sandorio sutartyje", – 15min kalbėjo vienas žiniasklaidos rinkos ekspertas, nepanoręs, kad jo pavardė būtų skelbiama.

A.Siaurusevičius vadovu liks

Trečiadienį „Lietuvos ryto“ televizija išplatino pranešimą spaudai, kuriame teigiama, kad televizijos pavadinimas nesikeis.

Pasak televizijos generalinio direktoriaus Audriaus Siaurusevičiaus, remiantis sutartimi, televizijos pavadinimas „artimiausiu metu“ nebus keičiamas, tačiau mažės rusiško turinio laidų. „Sistemingai bus mažinamas rusiško turinio TV produkcijos kiekis, turinys įsigytas buvusios vadovybės bus įvertintas ir galimai parodytas, tačiau nauji rusiško turinio pirkimo sandoriai nenumatomi“, – teigė generalinis direktorius A. Siaurusevičius.

Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./Audrius Siaurusevičius
Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./Audrius Siaurusevičius

Tiesa, pabrėžiama, kad „tikslo eliminuoti ir iki šiol TV eteryje rodytus rusakalbius Ukrainos gamybos serialus nėra. Todėl tokio pobūdžio turinio transliacijos galimybės ateityje neatmetamos“.

Dar viena naujovė – „Lietuvos ryto“ televizija pradės Andriaus Tapino „Laisvės TV“ kuriamų laidų retransliavimą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Praktiški patarimai

Skanumėlis
Gerumu dalintis gera

Video

04:05
02:14
01:11

Dabar tu gali

Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką