-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Aviacijos banginis „HAV304 Airlande“ – didžiausias pasaulyje orlaivis

Su „Airbus A380“ jo dydžio išvis nėra prasmės lyginti. Už gremėzdiškąjį „Antonov An-225“ jis ilgesnis net 8 metrais. Ir beveik toks pat didelis kaip Didysis Benas Londone. Tačiau tai – toli gražu ne visos britų oro sensacijos „HAV304 Airlander“ staigmenos.
Aviacijos banginis „HAV304 Airlande“
Aviacijos banginis „HAV304 Airlande“ / Scanpix nuotr.

90 metrų ilgis leidžia šiaim oro milžinui tapti didžiausiu orlaiviu planetoje. Be kita ko, jis – hibridinis: pusiau lėktuvas, pusiau dirižablis. Gigantiškasis orlaivis Kardingtone (Bedfordšyras, Jungtinė Karalystė) žiniasklaidai buvo pristatytas unikaliame angare – 34 m pločio ir 26 m. aukščio skrajojančios pabaisos „lizde“.

90 metrų ilgis leidžia šiaim oro milžinui tapti didžiausiu orlaiviu planetoje. Be kita ko, jis – hibridinis: pusiau lėktuvas, pusiau dirižablis. 

Vienas iš stambiųjų šio orlaivio projekto finansuotojų, grupės „Iron Maiden“ vokalistas Bruce'as Dickinsonas šį padangių paukštį jau spėjo praminti „Thunderbird 2“ ir įvardyti kaip „aviacijos pasaulio revoliuciją“.

„HAV304 perskris Atlantą ir nukaks ten, kur reikia, – „Radio 4“ programai kalbėjo B. Dickinsonas. – Jis išvystys 160 km/val. greitį, o be nusileidimo ore galės išbūti maždaug 3,5 savaitės.“

Šiam milžinui nereikės oro uosto tako – jis kils ir leisis vertikaliai. Manoma, kad HAV304 taps 70 proc. aplinką labiau tausojančių krovininiu orlaiviu. Pirmąjį skrydį virš Jungtinės Karalystės padangių titanas turėtų pakilti dar šiemet ir ore prakabos 3 savaites: atliks stebėjimo darbus, teiks ryšio paslaugas.

Orlaivį suprojektavo ir pastatė bendrovė „Hybrid Air Vehicles“, o iš JK vyriausybės projektas sulaukė 2,5 mln. svarų indėlio. Nors orlaivis primena gremėzdišką dirižablį, iš tiesų jis turi unikalią aerodinaminę formą, kuri leidžia it sparnui generuoti keliamąją jėgą. Išgaubta forma suteikia iki 40 proc. keliamosios jėgos. Todėl inžinieriams atsivėrė galimybė statyti sunkesnį už orą orlaivį.

Jo propelerius suks keturi 350 AG 4 litrų darbinio tūrio V8 turbodizeliniai varikliai su tiesioginio įpurškimo sistemomis. Du varikliai sumontuoti orlaivio priekyje, du – laivagalyje. Didžiuliame hibridiniame orlaivyje projektuotojai suderino geriausias lėktuvo, dirižablio ir sraigtasparnio savybes. Bendrovė HAV tiki, kad pasaulyje galėtų skraidyti nuo 600 iki 1 000  tokių orlaivių.

Kol kas (per artimiausius 4-5 metus) planuojama kasmet pagaminti po dešimt helio dujomis užpildomų aviacijos banginių. Bedfordšyre šis projektas sukurs maždaug 1,8 tūkst. naujų darbo vietų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius