Mokykla, kaip įstaiga, vaikams visada buvo antrieji namai, kurioje jie didžiąją laiko dalį praleidžia patalpose (beveik 12 proc. nuo bendro gyvenimo laiko). Pagrindinis mokyklos tikslas – sudaryti vaikams optimalią aplinką mokytis ir tobulėti. Gera patalpų oro kokybė klasėse yra labai svarbi, nes ji gali turėti įtakos mokinių ir mokytojų sveikatai, darbingumui, budrumui ir gebėjimui susikaupti. Visos sąlygos, lemiančios klasių vidaus aplinkos kokybę, veikia vaikų mokymosi pažangą ir pažintinę veiklą.
Pradėti matavimus atvyko padėti projekto partnerių atstovas dr. Sebastianas Düsingas iš Leibnizo troposferos tyrimų instituto (TROPOS). Projekto metu bus tiriama aerozolio dalelių skaitinė koncentracija ir dydžio pasiskirstymas lygiagrečiai, vidaus patalpose ir lauko ore, taip pat nustatoma, kokie taršos šaltiniai lemia jų masę, dydį, kiekį ir cheminę sudėtį 24 valandas per parą.
Bus nustatytas ir skirtingų taršos šaltinių lauko ore indėlis patalpų oro kokybei. Taip pat duomenis teiks mažieji jutikliai, kurių net dvylika bus įrengti mokykloje vieneriems metams. Lygiagrečiai bus tiriamas ir mikroplastiko kiekis ore.
Skaičiuojama, kad žmogus vidutiniškai apie 90 proc. savo laiko praleidžia privačiose ir viešose uždarose erdvėse. Nesvarbu, ar dirbate, mokotės, miegate, apsiperkate ar valgote – dauguma veiklos vyksta patalpose, pvz., namuose, mokyklose, darbo vietoje ar viešajame transporte.