Nauja rusų realybė: į karo lauką – „Žiguliais“

Kadangi dėl katastrofiškų nuostolių Ukrainoje ir Vakarų Rusijoje baigiasi šarvuočių atsargos, Rusijos kariuomenė normalizuoja civilinius automobilius mūšio lauke. Ir ne bet kokius, o kompaktiškuosius „Lada Žiguli“ modelius, rašo „Forbes“.
Į karo lauką – „Žiguliu“.
Į karo lauką – „Žiguliu“. / Stop kadras

Kai praėjusį rudenį pirmosios rusų šturmo grupės sėdo į „Žigulius“ ir išvyko į beveik savižudiškas atakas per dronais patruliuojamą niekieno žemę Rytų Ukrainoje, atakas prieš šiuos automobilius buvo galima atmesti kaip vienkartinius labiausiai beviltiškų ir transporto priemonių stokojančių rusų pulkų išpuolius.

Dabar toks vertinimas jau nerealus. Šarvuočių ir kitos sunkiosios technikos nuostoliai šiuo metu viršija 15 000, todėl puolimai „Žiguliais“ tampa vis dažnesni. „Spėju, kad šis šturmas su „Lada“ dabar yra norma?“ – svarstė atvirųjų šaltinių (OSINT) analitikas Moklasenas, atidžiai nagrinėdamas dar vieną vaizdo įrašą, kuriame matyti, kaip Ukrainos bepilotis sprogdina rusų „Žigulį“.

Andrew Perpetua, kitas atvirųjų šaltinių analitikas, taip pat buvo suglumęs. „Puolimo laikas, – rašė jis. Visi į „Lada“.

„Lados“ – ne tik „Žiguli“ modeliai, bet ir šiek tiek galingesnės „Nivos“ – pradėjo masiškai atsirasti Rusijos šturmo daliniuose, nes prieš kelis mėnesius pradėjo labai trūkti šarvuočių.

Rusija kasmet pagamina apie 200 naujų kovos mašinų „BMP-3“ ir 90 naujų tankų „T-90M“, taip pat kelis šimtus kitų naujų šarvuočių, įskaitant ratines kovos mašinas „BTR-82“. Tačiau kasmet praranda po 6000 šarvuočių. Dvejus metus Kremlius keturženklį nuostolių ir gamybos atotrūkį patogiai kompensavo iš ilgalaikio sandėlio ištraukdamas senas Šaltojo karo laikų transporto priemones.

Šaltojo karo laikų saugyklose kadaise buvo laikomos didžiulės senų tankų ir kitų šarvuotų transporto priemonių atsargos. Tačiau dabar net ir šios atsargos senka.

Geriausiai tai paaiškino atvirųjų šaltinių žvalgybos analitikas Jompy, kaip pavyzdį paėmęs ratines kovos mašinas „BTR“. „Atrodo, kad Rusija vis dar turi iš viso 2358 saugomus „BTR-60/70/80“ iš 3673 turėtų prieš karą, – gruodį rašė Jompy. – Iš tikrųjų dauguma transporto priemonių yra senesnės „BTR-60“ ir „70“, be to, prastos būklės“. Kiek prastos? Žvilgtelėjus į palydovines 1063-iojo logistikos centro Zaigrajeve (netoli Rusijos sienos su Mongolija) nuotraukas – ir papildomas transporto priemonių parkų Kaliningrade, taip pat Smoline, į vakarus nuo Maskvos, nuotraukas.

Paaiškėjo, kad nuo 2020 m. nė viena transporto priemonė Zaigrajeve nebuvo pajudėjusi iš savo stovėjimo vietų. Kaliningrade esančios nejudėjo nuo 2018 m., Zaigrajeve esančios - nebuvo pajudėjusios nuo 2010 m.

„Ilgai nejudanti transporto priemonė yra negyva transporto priemonė, – teigė Jompy. „O jei manimi netikite, tikrai matėte, kas nutinka apleistiems civiliniams automobiliams vos per kelerius metus, praleistus po atviru dangumi.“

Daugelį mėnesių stebėtojai svarstė, ar (ir kada) Rusijos ginkluotosios pajėgos pasieks kritinį lūžio tašką – išseks transporto priemonių gamybos pastangos – o rusai pradės ilgą, skausmingą demechanizacijos procesą.

„Lada“ atakų tapimas norma yra aiškus ženklas, kad lūžio taškas jau pasiektas. Kiekvieną dieną, kai tęsis platesnis Rusijos karas su Ukraina, rusai turės vis mažiau šarvuotų transporto priemonių – ir vis labiau pasikliaus kompaktiškais automobiliais, kuriais į mūšį veš savo karius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas: spręsk ir laimėk 300 eur vertės elektrinį dantų šepetėlį!
„Moerie“ plaukų priežiūros priemonių veidu tapo K.Meschino: pamilau jas jau po pirmo galvos plovimo
Reklama
Jautienos troškiniai – tobulas maistas šaltajam sezonui: vos kelios taisyklės ir gaminsite lengva ranka
Reklama
5 Graikijos kurortai – ką rinktis: salas ar sostinę?