Socialinių medijų ateitis 2025-aisiais: technologijos, tendencijos ir vartotojų įsitraukimas

2025-ieji žada atverti naujus horizontus socialinių medijų pasaulyje. Technologinės inovacijos, tokios kaip papildyta ir virtuali realybė, dirbtinio intelekto personalizacija bei dinamiškas vartotojų kuriamas turinys, sparčiai keičia platformų veidą. Kartu su naujomis tendencijomis atsiranda ir iššūkiai, verčiantys kūrėjus bei prekės ženklus nuolat prisitaikyti prie vartotojų poreikių ir lūkesčių. Panagrinėkime pagrindines 2025-ųjų socialinių medijų tendencijas ir jų poveikį platformų evoliucijai bei vartotojų įsitraukimui.
Socialinių tinklų tendencijos 2025 / Marvelous agentūra
Socialinių tinklų tendencijos 2025 metams / „Marvelous Lithuania“ agentūra

Papildytos realybės (AR) ir virtualios realybės (VR) integracija

Socialinės medijos platformos vis dažniau diegs AR filtrus ir VR aplinkas, suteikdamos vartotojams galimybę bendrauti virtualiose erdvėse, dalyvauti nuotoliniuose renginiuose ir išbandyti produktus per AR technologijas, kurios praturtina jų pateikimą. Šios inovatyvios technologijos didins platformų patrauklumą ir skatins vartotojų įsitraukimą, pasiūlydamos naujas, interaktyvias patirtis.

Trumpųjų vaizdo įrašų dominavimas

2025-aisiais trumpi vaizdo įrašai vis dar dominuos socialinės medijos srautuose, dar labiau pabrėžiant kūrybiškumą ir įsitraukimą. Prekės ženklai ir nuomonės formuotojai turės ir toliau tobulinti bei pateikti svarbias žinutes trumpiau nei per minutę, kad išliktų aktualūs.

Dirbtinio intelekto personalizacija

Dirbtinis intelektas atliks esminį vaidmenį asmeniniame turinio pritaikyme socialiniuose tinkluose. DI algoritmai, analizuodami vartotojų elgesį ir pomėgius, pasiūlys itin tikslias rekomendacijas, skelbimus ir pritaikytą turinį. Šis personalizacijos lygis skatins didesnį vartotojų įsitraukimą, nes pateikiamas turinys geriau atitiks jų interesus ir lūkesčius.

UGC ir mikro nuomonės formuotojų įtaka

Vis didesnę įtaką ir vertę įgauna mikro nuomonės formuotojų ir vartotojų kuriamas turinys (UGC). 2025-aisiais prekės ženklai dažniau bendradarbiaus su mikro nuomonės formuotojais, siekdami pasinaudoti jų artimu ryšiu su sekėjais. Šie turinio kūrėjai, turintys mažesnes, bet lojalias auditorijas, geba efektyviai kurti autentišką ryšį su savo auditorija, o jų rekomendacijos dažnai laikomos patikimesnėmis nei didžiųjų nuomonės formuotojų.

Trumpalaikio turinio dominavimas

Trumpalaikis turinys, kuris dingsta per 24 valandas, ir toliau bus madingas, nes jis skatina vartotojus sekti naujausius įvykius ir nenutrūkstamai įsitraukti (patiriamas FOMO efektas – „baimė praleisti“). 2025-aisiais tokie įrankiai kaip Instagram ir Facebook Stories bei Snapchat dar labiau akcentuos šį turinio tipą. Prekės ženklai taip pat didins šio formato naudojimą, nes jis padeda kurti artimesnį ryšį su sekėjais.

Liveta Alekna / Marvelous Lithuania agentūros direktorė
Liveta Alekna / Marvelous Lithuania agentūros direktorė

Informacijos paieška socialinėse medijose

2025-aisiais socialinės platformos, ypač TikTok, vis dažniau taps paieškos įrankiu – daugeliui jaunų vartotojų šis tinklas bus net patogesnis už Google ieškant paprastų ir greitų atsakymų. Prekės ženklams ir kūrėjams teks labiau pritaikyti savo turinį taip, kad jis atitiktų platformos algoritmus ir galėtų atsirasti paieškos rezultatuose. Populiarės informatyvūs, vizualiai aiškūs vaizdo įrašai, kurie pateikia greitą informaciją ir atsako į dažniausiai užduodamus klausimus.

Darbuotojų ambasadorystės skatinimas

2025-aisiais LinkedIn platformoje vis labiau vertinamas bus autentiškas turinys, paremtas darbuotojų patirtimis ir asmeninėmis istorijomis. Tokie autentiški pasidalinimai stiprins tiek asmeninius darbuotojų prekės ženklus, tiek ir pačios įmonės reputaciją, skatindami ilgalaikius ir tvarius ryšius su sekėjais. Įmonės suvokia, kad tikrasis ryšys su auditorija kyla iš žmonių, todėl darbuotojų ambasadorystė taps esmine komunikacijos strategijos dalimi.

Nišinių bendruomenių svarbos didėjimas

Socialinės medijos platformose vis daugiau dėmesio bus skiriama bendruomenių kūrimui ir įsitraukimui, nes prekės ženklų auditorijų nebetenkina tik paviršinis, vienpusis turinys. Facebook grupės, Discord serveriai, Reddit, Instagram kanalų privačios bendruomenės ir kitos nišinės platformos bus tos vietos, kuriose prekės ženklai ir kūrėjai galės kurti prasmingus ryšius su auditorija.

Mini serialų populiarėjimas

Mini serialai arba trumpi serijiniai vaizdo įrašai taps dar populiaresni 2025-aisiais. Kadangi vartotojai siekia ilgesnės, giliau įtraukiančios patirties, kurią lengva suvartoti trumpais segmentais, socialinės platformos, tokios kaip Instagram, YouTube ir TikTok, taps mini serialų namais. Tai leis prekės ženklams ir kūrėjams pasakoti istorijas per kelis epizodus, kurti įtraukiančius siužetus, kurie ilgiau išlaikys auditorijos dėmesį ir leis nuosekliai įtraukti sekėjus į turinį.

„Reddit“ forumo kilimas

Dėl 2024 m. pasirašyto „Google“ ir „Reddit“ sandorio, „Reddit“, kaip forumų platforma, 2025 m. augs ir taps naudingesnė prekės ženklams, norintiems pateikti savo produktus socialinių tinklų vartotojams. Dažnas pirkėjas, norintis sužinoti kažką apie produktą ar paslaugą, apsilanko „Reddit“ forume, kuriame bendruomenės renkasi įvairioms diskusijoms. Dėl šios partnerystės aktualios „Reddit“ diskusijos pateikiamos „Google“ paieškos rezultatuose.

Dirbtinio intelekto nuomonės formuotojų populiarėjimas

2025 metais augs DI nuomonės formuotojų naudojimas marketingo srityse. Nors tokio tipo nuomonės formuotojai jau yra populiarūs, jie skirsis tuo, kad nebebus tik kompiuteriniai modeliai su robotų sąveika. Jie turės asmenybes, pageidavimus ir gebėjimą bendrauti su savo auditorija realiuoju laiku. Dėl gebėjimo greitai pasinaudoti duomenimis, dirbtinio intelekto nuomonės formuotojai taps ne tik tendencijų sekėjais, bet ir kūrėjais.

UI inspiruotas turinys

Vizualinėje komunikacijoje siekiama rasti bendrų taškų kalbant su vartotoju. Vis populiarėjantis sprendimas – atsižvelgti į UI (User Interface) elementus ir juos išnaudoti turinio pateikimui. Vizualinei išraiškai pasitelkiamos mobiliųjų įrenginių, kompiuterių, interneto naršyklių, programų bei socialinių tinklų sąsajos. Svarbu įsivertinti, kad norimi naudoti UI elementai būtų puikiai atpažįstami tikslinei auditorijai.

Viduramžių ateitis

Ieškant dar vieno bendro atpažįstamo vizualiojo taško pasitelkiama tai, kas visiems puikiai žinoma. Šiuo atveju tai viduramžių epocha, kuri savo specifiniu vizualiu braižu yra tapusi atpažįstama beveik kiekvienam. Augantis „Blackletter“ (gotikinių) šriftų, kontūruotų iliustracijų bei dekoratyvių elementų pasiskolinimas iš viduramžių ir pritaikymas šiuolaikinei vizualinei komunikacijai patvirtina epochos aktualumą bei prekės ženklams atveria galimybę demonstruoti savo žaismingumą.

Šmaikštus iliustracijų stilius

Augant dirbtinio intelekto sugeneruoto turinio kiekiui, prekių ženklai siekia susigrąžinti auditorijos dėmesį bei auginti vartotojų lojalumą. Už tai vartotojai apdovanojami šypseną keliančiais momentais, tad nestebina augantis šmaikštaus stiliaus charizmatiškų iliustracijų populiarumas.

Papildytos realybės sprendimai

Kitas būdas sėkmingai konkuruoti dėl dėmesio su dirbtinio intelekto sugeneruotu turiniu – kurti papildytos realybės sprendimais patobulintą turinį. Vienas iš populiarėjančių sprendimų – video turinys, papildytas CGI (Computer Generated Imagery) elementais. Šio video turinio pavyzdžių jau dabar galima išvysti Lietuvoje. Tačiau vertėtų neužmiršti ir įvairių AR (Augmented Reality) sprendimų, tokių kaip TikTok filtrai ar papildytos realybės integracija į fizines erdves.

Hyper sodrios spalvų paletės

Spalvos – tai lyg visuomenės veidrodis, kasmet reflektuojantis ir atskleidžiantis vartotojų lūkesčius. Žvelgiant į pastaruosius mėnesius pastebimas bandymas suteikti daugiau džiaugsmo intensyvinant sodrių spalvų paletes. Tuo pačiu spalvų kiekis siaurėja ir paletės tampa labiau koncentruotos, tačiau sodrių spalvų vengiama gradientuose.

Įtraukties ir prieinamumo atvaizdavimas

Su kiekviena diena vis sparčiau auga vartotojo lūkestis reklaminiame turinyje matyti ne tik idealiai atrodančius žmones. Atliepiant šį poreikį įvairiuose dizaino sprendimuose stengiamasi vizualiai perteikti platesnę visuomenės dalį įtraukiant daugiau skirtingų žmonių grupių.

Tekstūriškai išraiškūs 3D elementai

3D elementai tendencijose puikuojasi nebe pirmus metus, tačiau itin pamėgtos metališkos ir plastilino tekstūros vartotojų akims tampa įprastos bei nebestebinančios. Išraiškingesnių tekstūrų populiarumas jau auga – galima pastebėti, jog drąsiau naudojamos išraiškingesnės tekstūros. 3D elementuose galima vis dažniau pamatyti natūralios odos, uolienų, stambiasiūlių audinių, raštuotos gumos bei kitų medžiagų, atskleidžiančių šviesos ir šešėlio sąveiką.

Daugiau agentūros „Marvelous“ publikacijų rasite čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas: spręsk ir laimėk 300 eur vertės elektrinį dantų šepetėlį!
„Moerie“ plaukų priežiūros priemonių veidu tapo K.Meschino: pamilau jas jau po pirmo galvos plovimo
Reklama
Jautienos troškiniai – tobulas maistas šaltajam sezonui: vos kelios taisyklės ir gaminsite lengva ranka
Reklama
5 Graikijos kurortai – ką rinktis: salas ar sostinę?