Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„The Last of Us Part II Remastered“ apžvalga – kaip atnaujintas vienas kontroversiškiausių žaidimų?

Originaliai 2020-aisiais metais pasirodęs „The Last of Us Part II“ yra laikomas kontraversišku žaidimu todėl, kad nemaža dalis žaidėjų jo net nežaidę suvertino vienetais. Taip buvo daroma dėl nutekėjusios informacijos apie žaidimo siužetą ir stebėtinai nemažai žaidėjų supyko dėl vieno personažo likimo žaidime bei ėmė savo neigiamais komentarais ar net grasinimais boikotuoti jį sukūrusią studiją. Nepaisant to, „The Last of Us Part II“ buvo tada ir tebėra dabar vienas geriausių pastarojo dešimtmečio žaidimų, o „The Last of Us Part II Remastered“ yra ne tik atnaujinta, bet ir gerokai turiniu papildyta šio žaidimo versija.
The Last of Us Part II Remastered
The Last of Us Part II Remastered / Ekrano paveikslėlis

Vertinimas: 5 žvaigždutės iš 5 (5/5)

Viena geriausių istorijų

Prieš pradedant aptarinėti tai, kas naujo žaidime praėjus trejiems su puse metų nuo antrojo „Last of Us“ išleidimo, gera proga dar kartą prisiminti, kuo apskritai išskirtinis šis žaidimas.

Pirmiausiai – istorija ir veikėjais. Visi veikėjai, pradedant teigiamais ir baigiant neigiamais, yra įgarsinti bei suvaidinti taip kokybiškai, kad „The Last of Us Part II“ laisvai galėtų varžytis su holivudiniais filmais ar brangiausiais serialais.

Ekrano paveikslėlis/The Last of Us™ Part II Remastered
Ekrano paveikslėlis/The Last of Us™ Part II Remastered

Tokia, tiesa, jau buvo ir pirmoji šios serijos dalis, pasirodžiusi dar 2013 metais, bet jos istorija – kiek paprastesnė, nes tai buvo tiesiog labai kokybiška kelio tematikos adaptacija.

Tuo metu „The Last of Us Part II“, ypač iš siužeto pusės, yra labai drąsus ir daro tai, ko nedrįso nei serialų, nei filmų kūrėjai, plėtodami savo garsias serijas.

„The Last Of Us Part II“ parodo ko gero geriausią keršto istoriją po „Grafo Montekristo“, bet tą padaro su papildomu emociniu užtaisu.

Žaidžiant „The Last of Us Part II“ pats žaidėjas neišvengiamai verčiamas išgyventi liūdesį, pyktį ar neviltį taip, kaip tai užkoduota veikėjuose ar netikėtuose žaidimo posūkiuose ir „The Last of Us Part II“, kaip ir dabartinė atnaujinta versija, yra žaidimas, kurį žaidžiant paprasčiausiai neįmanoma būti abejingu. Kita vertus, be įspūdingos ir tiesiog neužmirštamos istorijos čia yra daug gražių bei įsimintinų vietų ir pirmosios dalies gerbėjams, kurios nebūtų taip suskambėjusios jei ne labiau drastiško žaidimo kūrėjų sprendimai.

Ekrano nuotrauka/The Last of Us™ Part II Remastered_20240104161738
Ekrano nuotrauka/The Last of Us™ Part II Remastered_20240104161738

Logika pagrįstas žaismas

Antrasis dalykas, kuris „The Last of Us Part II“ nei kiek nepaseno – žaismas. Kalbant atvirai, šis dar „PlayStation 4“ konsolės žaidimo žaismas, jo modelis tarp veiksmo žaidimų nebuvo pakartotas iki šiol, mums jau beveik įpusėjus dabartinės konsolių kartos gyvavimo ciklą.

Visas „The Last of Us Part II“ žaismas yra grįstas realistiškumu: jei į mus šauna iš ginklo ir pataiko – veikėją bloškią atgal ir jis magiškai nepašoka atgal ant kojų, bet siūloma greituoju būdu taikytis gulint. Jei įsminga strėlė – turėsime rasti saugesnę vietą ir bandyti ją ištraukti, antraip mums nuolat mažės gyvybių indikatorius bei matysime mažiau ryškų vaizdą.

Taip pat čia naudojami įspūdingi žalos modeliai, ypatingai kovojant su priešais ar greitai judant po aplinką. Kitas pavyzdys – jei negalime patekti į patalpą, galima su plyta išdaužti langą ir pro šukes atsargiai įlipti arba permesti patvarų laidą per pastatą ir bandyti lipti iš kitos pusės.

Žodžiu, „The Last of Us Part II“ kaip buvo, taip ir tebėra žaidimas, kurio žaismas smarkiai paremtas logika ir būtent ji mums padeda žaidžiant labiausiai. Taip pat tai turi ir kitą pliusą – ką besugalvotume, ar kovoje, ar spręsdami galvosūkius, tas, greičiausiai, bus ir įmanoma, tad beliks bandyti bei stebėtis, koks šis žaidimas pakantus mūsų žaismo užgaidoms bei kaip jas greitai ir puikiai išsprendžia.

Ekrano nuotrauka/The Last of Us™ Part II Remastered
Ekrano nuotrauka/The Last of Us™ Part II Remastered

Visiškai naujas žaidimo režimas

Taigi, nedarant originaliojo „The Last of Us Part II“ apžvalgos iš naujo, ką gi mums siūlo jo atnaujinta arba „Remastered“ žaidimo versija?

Šioje vietoje ir vėl negalima be liaupsių, nes šiais laikais, kai žaidimų kūrėjai bei leidėjai lengva ranka perleidžia senesnių žaidimų perdirbinius net kosmetiškai jų neatnaujinę ir ima už tai pinigus, kūrėjai „Naughty Dog“ pabando padaryti kažką, ko dar neteko matyti kitur.

Ši atnaujinta „The Last of Us Part II“ žaidimo versija atkeliauja ne tik su visais reikalingais grafikos atnaujinimais, apie kuriuos šiek tiek vėliau, bet ir pasiūlo visą atskirą didelį žaidimo režimą „No Return“. Tai yra „roguelike“ principu paremtas režimas, kuriame pasirinkę savo veikėją turėsime įveikti seriją skirtingų lygių bei pabandyti nugalėti bosą.

Visi lygiai kaskart bus kitokie – tiek aplinka, tiek juose esančiais priešais ar papildomomis sąlygomis. Eigoje mes galėsime pasirinkti lygius iš kelių galimų, tačiau vienos sesijos pabaigoje visuomet susidursime su bosu.

Mums žuvus, visi surinkti ginklai, taškai ir progresas bus anuliuotas, o mes turėsime pradėti iš naujo. Toks režimas labai įtraukia bei yra idealus „The Last of Us Part II“ atveju, nes duoda daugiau pasimėgauti skirtingomis jo žaismo galimybėmis.

Ekrano nuotrauka/The Last of Us™ Part II Remastered
Ekrano nuotrauka/The Last of Us™ Part II Remastered

Jei jums patiko eksperimentuoti kovos lauke su priešais bei ginklais originaliame žaidime, tad čia viso to galimybės padauginamos iš kokių 5. Taip pat įdomu tai, kad be pagrindinių žaidimo veikėjų Ellie ir Abby čia galėsime atrakinti ir daugiau personažų bei juos rinktis, tačiau kiekvienas turės skirtingas ypatybes.

Ekrano nuotrauka/The Last of Us™ Part II Remastered
Ekrano nuotrauka/The Last of Us™ Part II Remastered

Pavyzdžiui, Ellie bus tarsi visų sugebėjimų aukso viduriukas, Dina greičiau ir naudojant mažiau resursų mokės tobulinti ginklus bei gaminti daiktus, Abby bus neprilygstama artimojoje kovoje ir t. t. Žodžiu, režimas „No Return“ yra tai, prie ko net ir žaidimo „The Last of Us Part II“ veteranai praleis daug laiko, nes jis įtraukia, jį žaidžiant natūraliai norisi atrakinti daugiau veikėjų galimybių, o galiausiai bus galima atsirakint bei žaisti už žaidimų serijos „The Last of Us“ numylėtinį – veikėją Joel.

Kūrimo stadijoje išbraukti lygiai

Be režimo „No Return“ dar perleistame žaidime atrasime net tris iš originalaus žaidimo iškirptus lygius, kurie pirmą kartą parodomi žaidėjams ir kuriuos galime netgi patys pažaisti.

Apsilankę grafoje „Lost levels“ mes galėsime pažaisti skirtinguose žaidimo kūrimo etapuose pašalintus lygius, kuriuose rasime ir pačių kūrėjų komentarus ar paaiškinimus. Kiekvieną lygį pristatys ir pagrindinis žaidimo kūrėjas Neil Druckmann.

Ekrano nuotrauka/The Last of Us™ Part II Remastered_20231216091317
Ekrano nuotrauka/The Last of Us™ Part II Remastered_20231216091317

Žaisti tokius lygius apskritai nėra įprasta, nes tai kažkas, ko žaidėjai paprastai niekada nebepamato. Kita vertus, su atnaujinta „The Last of Us Part II“ versija mes galime apsilankyti tarsi žaidimo užkulisiuose ir pasižiūrėti, kokie dar lygiai buvo numatyti, kaip jie būtų atrodę, ką ir kodėl kūrėjai juose norėjo padaryti bei kas galiausiai nulėmė jų iškirpimą iš galutinio žaidimo. Tai, jei atvirai, yra viena įdomiausių šio atnaujinimo dalių ir ji, ypač jei patiko originalus žaidimas, tikrai suteiks daug papildomo konteksto.

Pagerinta grafika

Žinoma, kaip ir reikia tikėtis, žaidime yra ir tokiems atnaujinimams būdingas visų grafikos aspektų pagerinimas. „The Last of Us Part II Remastered“ buvo maksimaliai adaptuojamas konsolei „PlayStation 5“, todėl ji leido išgauti ir geresnę grafikos kokybę.

Pavyzdžiui, atnaujinta žaidimo versija pasižymi 4K skiriamąja geba ir neribotu kadrų sekos greičiu televizoriams su kintamu atsinaujinimo dažniu, aukštesnės raiškos tekstūromis, didesniu tolimų detalių kiekiu bei aukštesne šešėlių kokybe. Taip pat žaidžiant galima greitai pajausti, kad dar labiau patrumpėjo krovimosi langai bei išnaudojami visi „PlayStation 5“ pultelio siūlomi privalumai – vibracija ir pasipriešinimą sukeliantys šoniniai mygtukai.

Ekrano nuotrauka/The Last of Us™ Part II Remastered
Ekrano nuotrauka/The Last of Us™ Part II Remastered

Prieš laukiant antrojo HBO serialo sezono

Verta išskirti ir tai, kad perėjus pagrindinį žaidimą mes taip pat atrakinsime jo režisieriaus ir sumanytojo komentarus, kurie žaidžiant antrą kartą papildys kontekstą, atskleis daugiau detalių apie kūrimą ir iššūkius. Tiek peržiūrėti šiuos komentarus, tiek dar kartą ar pirmą kartą sužaisti patį žaidimą verta ir dėl to, kad jau įsibėgėja darbai prie antrojo HBO serialo „The Last of Us“ sezono, kuris bus paremtas jau antruoju žaidimu. Tad nežinantiems šios dalies siužeto ar kertinių įvykių verta pasiruošti bei paruošti save iš anksto.

Ekrano nuotrauka/The Last of Us™ Part II Remastered
Ekrano nuotrauka/The Last of Us™ Part II Remastered

Apibendrinant, galima pasakyti tiek, kad žaidimui „The Last of Us II“ ir jo atnaujintai versijai apskritai nereikia apibendrinimo. Kokybiškai ir apskritai visom prasmėm tai buvo ir tebėra vienas geriausių, įsimintiniausių ir savo laiko pažangiausių žaidimų.

Kalbėti galima nebent apie tai, kiek tokie žaidimai paveikia mus emociškai, kaip mes galime ar negalime priimti realybės, kuri dažniausiai būna žiauri bei kaip vienas žaidimas sukėlė tokią neapykantos bangą.

Ekrano nuotrauka/The Last of Us™ Part II Remastered
Ekrano nuotrauka/The Last of Us™ Part II Remastered

Ko gero tik tikrai giliai ir skaudžiai prasismelkiantys kūriniai gali iššaukti tokias reakcijas, kokias savo laiku iššaukė tik pasirodęs „The Last of Us Part II“. Kita vertus, tai vis dar yra žaidimas, kurio žaismo bei kovų nei kiek nesugebėjo nusikopijuoti ar savo žaidimuose pritaikyti kiti kūrėjai, todėl „The Last of Us Part II Remastered“ tebėra aukščiausias kokybės standartas kalbant apie veiksmo nuotykių žaidimus ir, panašu, tokiu išliks dar kurį laiką.

Videoapžvalga: www.youtube.com/watch?v=XDCvLQ5-hss&t

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius