TIK ŽMONĖS Cinema: A. Valujavičiaus filmas „Irklais per Atlantą“
Žiūrėti
Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.

Už mūsų Saulės sistemos ribų žinomų planetų skaičius perkopė 5000

NASA paskelbė, kad už Žemės ribų atrasta jau virš 5 tūkst. planetų, ir šis skaičius tik auga.
Kosmosas
Kosmosas / 123RF.com nuotr.

Kovo 21 d. į NASA egzoplanetų archyvą buvo įtrauktos naujausios pastebėtos 65 egzoplanetos – planetos, nepriklausančios mūsų Saulės sistemai.

Praėjo 30 metų nuo tada, kai mokslininkai atrado pirmąsias aplink kitą žvaigždę skriejančias planetas – neįtikėtinai mažų pasaulių porą, susitelkusią aplink pulsarą. Šiandien egzoplanetos tokios dažnos, kad astronomai tikisi, jog aplink daugumą žvaigždžių sukasi bent viena planeta, „Science News“ sakė Kaltecho universiteto astronomė Aurora Kesseli.

Kai kurios iš jų panašios į Jupiterį, kai kurios – galbūt – į Žemę, o kai kurios nepanašios į nieką pažįstamo. Tarp 5005 patvirtintų egzoplanetų yra beveik 1500 milžiniškų dujinių planetų, maždaug 200 mažų ir uolėtų planetų ir beveik 1600 „superžemių“, kurios yra didesnės už mūsų Saulės sistemos uolėtas planetas ir mažesnės už Neptūną.

Pasitaiko ir unikalesnių pasaulių. Pavyzdžiui, yra planeta, kurioje lyja skystais brangakmeniais. tačiau apie daugumą iš jų astronomai kol kas negali pasakyti daugiau nei jų skersmuo, masė ir tankis. Tačiau nauji projektai, pavyzdžiui, Jameso Webbo kosminis teleskopas, dirba prie to, kad išaiškintų svetimų pasaulių paslaptis.

Karen Teramura (UHIfA) iliustr./Astronomai mano, kad egzoplanetos „Kepler 78b“ paviršių dengia verdanti lava.

„Egzoplanetų yra daugybė“, – „Science News“ sakė A.Kesseli, – „ir dar daugiau jų laukia, kol bus atrastos.“

NASA duomenimis, dar 8709 egzoplanetos laukia patvirtinimo ir oficialaus įtraukimo į atrastų egzoplanetų sąrašą.

„Lidl“ parduotuvėse – išskirtinės „UEFA EURO 2024“ kortelės: kviečia surinkti visą kolekciją
Lauko baldų ekspertas P.Kelbauskis pataria, kaip lengvai įsirengti lauko terasas ir nepermokėti
Sutelktinio finansavimo ir tarpusavio skolinimosi platformos – ką reikia žinoti renkantis, kur investuoti
Dantų balinimas: kaip pasiekti greitų ir efektyvių rezultatų?