Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Vien saulės energija varomas lėktuvas pasiekė skrydžio tolio rekordą

Vien tik Saulės energija varomas lėktuvas „Solar Impulse 2“ (Si2), leidęsis į kelionę aplink Žemę, jau pasiekė skrydžio tolio rekordą.
Pilotai Bertrandas Piccardas ir Andre Borschbergas
Pilotai Bertrandas Piccardas ir Andre Borschbergas / AFP/„Scanpix“ nuotr.
Temos: 1 Lėktuvas

Kai šis lėktuvas nutūpė antradienį Ahmedabade Indijos vakaruose, įveiktas nuotolis buvo 1468 kilometrai, sakė skrydžio rengėjai. Prie lėktuvo vairalazdės buvo projekto „Solar Impulse“ pirmininkas pilotas Bertrand'as Piccard'as.

Pasak šios akcijos rėmėjų, nuskristas nuotolis yra rekordinis saulės energija varomam lėktuvui, bet šį rekordą dar turi patvirtinti Tarptautinė aeronautikos federacija (FAI).

Ankstesnis rekordas priklausė „Solar Impulse“ vadovui ir vienam steigėjų Andre Borschbergui, kuris lėktuvu „Solar Impulse 1“, skirsdamas skersai Jungtinių Amerikos Valstijų įveikė 1386 kilometrus.

Si2 nutūpė vakarinėje Gudžarato valstijoje 23 val. 25 min. vietos (19 val. 55 min. Lietuvos) laiku, baigęs skrydį iš Omano sostinės Muskato, trukusį trumpiau negu 16 valandų.

Ketinama be nutūpimo per penkias paras kirsti Ramųjį vandenyną nuo Nandzingo Kinijoje iki Havajų, ir įveikti 8500 kilometrų nuotolį.

Kita kelionės atkarpa - dar ilgesnė

Beje, planuotos kelionės aplink pasaulį dar viena atkarpa nus dar ilgesnė – ketinama be nutūpimo per penkias paras kirsti Ramųjį vandenyną nuo Nandzingo Kinijoje iki Havajų, ir įveikti 8500 kilometrų nuotolį.

Vienviečio lėktuvo elektros varikliams energiją tiekia daugiau negu 17 tūkst. saulės baterijų, įtaisytų jo sparnuose, kurių mojis yra 72 metrai – beveik kaip keleivinio superlainerio „Airbus A380“. Tačiau šis orlaivis sveria maždaug kaip šeimyninis automobilis – per 100 kartų mažiau negu A380.

Si2 yra pirmasis saulės energijos varomas orlaivis, kuris galės išbūti ore kelias paras.

Lėktuvo propelerius suka keturi 17,5 arklio jėgų elektriniai motorai, kuriems energija tiekiama per pakraunamus ličio jonų akumuliatorius.

Lėktuvas skris 50-100 km per valandą greičiu. Naktį jis skris lėčiau, taupant akumuliatorių energiją.

Visas kelias, kirtus du vandenynus, turėtų būti apie 35 tūkst. kilometrų, kuriuos ketinama įveikti 12 etapų per 25 paras gryno skrydžio. Visa ekspedicija, manoma, truks ilgiau kaip penkis mėnesius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Reklama
LPC meno galerijoje eksponuojamos parodos turi išskirtinę misiją
Reklama
Top 5 „Dreame“ dulkių siurbliai 2024
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Užsisakykite 15min naujienlaiškius