Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Apklausa: galutinį spendimą pirkti būstą lemia emociniai kriterijai

Renkantis būstą pirkėjams vis dar išlieka svarbu, kur jis yra, jo kaina ir kokybė, tačiau galutinį sprendimą lemia emociniai kriterijai, pavyzdžiui, vaizdas pro langą ar plėtotojo reputacija. Tokius rezultatus gavo nekilnojamojo turto plėtros bendrovė „Eika“ atlikusi kasmetinę savo klientų apklausą.
Nuoma
Butas / 123rf.com nuotr.

Analizuojant pastarųjų trijų metų apklausų rezultatus, „Eika“ išskyrė, kad pirmame būsto pasirinkimų penketuke dominuoja statybos darbų kokybės, kainos ir vietos mieste kriterijai.

„2014 metais būsto pasirinkimo kriterijų penketuke dar matėme būsto išlaikymo kainos kriterijų, o anksčiau buvusį aktualų pastato energinio efektyvumo kriterijų pastaraisiais metais išstūmė būsto išplanavimo kriterijus. 2015 metais į penketuką įsiveržęs bendrovės reputacijos kriterijus stiprias pozicijas (ketvirta vieta) išlaikė ir 2016 metais“, – sakė bendrovės plėtros direktorius Martynas Žibūda.

Asmeninio archyvo nuotr./Martynas Žibūda
Asmeninio archyvo nuotr./Martynas Žibūda

Anot jo, analizuojant klientų jau atliktą sprendimą, matome, jog daugiau įtakos įgyja emocijomis pagrįsti kriterijai.

„2016 metais klientai nurodė, kad priimant galutinį sprendimą pirmoje vietoje buvo rajonas, vieta mieste, antroje – bendrovės reputacija, toliau rikiuojasi statybos metai, kaina ir statybos darbų kokybė. Be to, tiek renkantis, tiek padarius sprendimą įsigyti būstą, jau keleri metai mažiausiai aktualiu kriterijumi yra įvardinamos draugų ir pažįstamų rekomendacijos, būsto įrengimo lygis bei būsto kreditavimo sąlygos“, – teigė įmonės plėtros direktorius.

Vertinant pasirinkimą pagal būsto savybes, visus trejus metus nors ir keitėsi prioritetų eiliškumas, kriterijai išliko tie patys: garso izoliacija, automobilių stovėjimo vietos, eksploatavimo išlaidos, šiltinimo medžiagos ir aplinka šalia pastato/kiemas.

„Vertindami klientų atsakymus apie jau padarytą sprendimą, matome, kad emocijų čia ir vėl šiek tiek daugiau. Jiems išlieka svarbios eksploatavimo išlaidos, garso izoliacija, šiltinimo medžiagos, bet ne mažiau svarbus ir vaizdas pro langą bei aplinka šalia pastato, kiemas“, – komentavo M.Žibūda.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius