Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

5 dalykai, kuriuos ekspeditoriai myli ir nekenčia labiausiai

5 dalykai, kuriuos ekspeditoriai myli ir nekenčia labiausiai
Užsakovo nuotr. / 5 dalykai, kuriuos ekspeditoriai myli ir nekenčia labiausiai
Šaltinis: Projekto partnerio turinys
Projekto partnerio inicijuotas ir parengtas turinys, turinio kontrolė – partnerio rankose
3
A A

Nesuklyskite manydami, jog logistika – kažkas tolimo ir neaktualaus, juk kiekvienas mus supantis materialus daiktas ar medžiaga kažkada buvo pervežta ekspeditoriaus. Ir jei lengviau įsivaizduoti eilinę vežėjo darbo dieną, ekspeditoriaus darbai kelia daug mįslių. Todėl nusprendėme atverti paslapties šydą ir pakalbinome keletą įdomaus segmento – dalinių krovinių – ekspeditorių iš tarptautinės transporto ir logistikos bendrovės „AsstrA Associated Traffic“ apie dalykus, kuriuos jie savo darbe myli ir nemėgsta labiausiai.

Užsakovo nuotr./Gintaras Borkys
Užsakovo nuotr./Gintaras Borkys

Gintaras Borkys, UAB „AsstrA-Vilnius“ direktorius paprastai aiškina, kad dalinis krovinys – tai grupė skirtingų, dažniausiai mažų krovinių, sukomplektuotų ir pervežtų vienoje transporto priemonėje ir konsoliduotų kartu su kitų užsakovų kroviniais, taip siekiant užpildyti visą transporto plotą (vilkiko priekabą, vagoną, konteinerį). Skirtingi kroviniai transportuojami ta pačia kryptimi, į tą patį arba pakeliui esantį iškrovimo punktą, taip siekiant sumažinti transportavimo kainą, juk smulkaus krovinio transportavimas pustuštėje transporto priemonėje – ekonomiškai nuostolinga paslauga.

Bendrovės „AsstrA“ ekspeditoriai išskyrė 5 dalykus, kuriuos labiausiai mėgsta ir kurių – ne.

1. Pamiegoti

Mūsų visų ateitys vienaip ar kitaip priklauso nuo pervežimų. Ekspeditorius yra būtent tas asmuo, kuris užtikrina, kad jūsų mėgstamiausias maistas pasiektų parduotuvių lentynas šviežias, naujausia drabužių kolekcija kuo anksčiau pasirodytų vitrinose, įranga, kurią naudojate darbe, automobilis, kurį vairuojate ir net plastikinis puodelis kavai išsinešimui – visa tai organizavo ekspeditorius, kurio jūs niekados nematėte. Ekspeditorius, apie kurį jūs niekada negalvojote, tačiau kuris galvoja apie jus 24 valandas per parą, 7 dienas per savaitę.

Kaip ir jūs, ekspeditorius dirba visą darbo dieną biure, o po to dešimtis kartų kelią telefono ragelį vakare, naktį ar anksti ryte – ir taip ne retomis progomis, o beveik kiekvieną dieną. Todėl taip, geras miegas – yra didžiausias malonumas ir prabanga ekspeditorių pasaulyje. Jis itin vertina savo laisvą laiką ir analogiškai vertina savo partnerių ir klientų laiką. Todėl ekspeditorius mėgsta, kai skambindami klientai kalba konkrečiai, aiškiai ir išlaiko pagarbų toną, sako ekspeditorius Kęstutis Lekavičius.

2. Rizikingi, sudėtingi, bet įkvepiantys ir pridėtinę vertę kuriantys maršrutai

Nors darbas logistikos srityje kartais gali būti monotoniškas, rinkti dalinius krovinius niekada nebus nuobodu. Kuo sudėtingesnis maršrutas – tuo daugiau entuziazmo jaučia ekspeditorius, sako Justas Cibulskas. Jis prisimena iššūkių pilną maršrutą, kai teko surinkti dalinius krovinius iš 16 skirtingų vietų Italijoje, tada pervežti juos į Latviją registracijai ir tada transportuoti į Vilnių, galutinį ekspedicijos tikslą.

„Įspūdingiausia šio projekto dalis buvo ta, kad viską atlikti turėjome vos per 2 savaites, ir mes sugebėjome. Dievinu išskirtines užduotis kaip ši“, – sako Justas Cibulskas, UAB „AsstrA-Vilnius“ dalinių krovinių skyriaus ekspeditorius.

3. Atverti naujas rinkas

Ekspeditorius myli išbandyti dar nebandytus maršrutus, įeiti į naujas rinkas ir vežti produkcijos rūšis, su kuriomis dar nėra susidūręs.

Užsakovo nuotr./Ernestas Kalašinskas
Užsakovo nuotr./Ernestas Kalašinskas

„Jei nori būti sėkmingu ekspeditoriumi, turi būti inovatyvus. Matau kaip dauguma logistikos įmonių, bandančių įeiti į besivystančias rinkas, kaip Kinija, kenčia iš paskutiniųjų bandydamos augti kuo daugiau, užuot stipriau. Tuomet konkurencinė kova virsta brangiai atsieinančiais kainų karais. Rinkos lyderis bus ne tas, kuris pasiūlys mažesnę kainą, o tas, kuris lanksčiai prisitaikys prie klientų poreikių, ieškos savo pranašumo rinkoje ir būtent tai padės ilgainiui pakelti pelno maržą“, – sako Ernestas Kalašinskas, bendrovės “AsstrA-Vilnius” dalinių krovinių skyriaus vadovas.

Siūlant pridėtinę vertę turinčias paslaugas, o ne tik transportą iš taško A į tašką B, verslas sustiprins savo pozicijas naujoje rinkoje.

„Judėkite į naujus geografinius regionus, toliau nei trokštamos rinkos pramonės centrai, pagerinkite transportavimo pasirinkimus, kaip pavyzdžiui, greitosios krovinių siuntos oro transportu, išplėskite savo paslaugų segmentą ir pasieksite daugiau nei jūsų konkurentai“, – sako įmonių grupės „AsstrA Associated Traffic AG“ dalinių krovinių departamento vadovas Karolis Barančiukas.

4. Popierizmas

Dokumentacija yra viena laikui imliausių ekspeditoriaus pareigų ir ji skiriasi kiekvienai krovinio rūšiai – tarptautinis reguliavimas vežant sūrį, skirsis nuo vyno.

Užsakovo nuotr./Justas Cibulskas
Užsakovo nuotr./Justas Cibulskas

„Man nepatinka biurokratinių darbų apimtys, kai vežu didelį kiekį krovinių vienu transportu – su kiekvienu siuntos vienetu turi užpildyti skirtingus dokumentus, o vežant dalinius krovinius, jų yra itin daug, jie būna skirtingų dydžių, svorio, rūšių ir priklauso skirtingiems siuntėjams. Turi būti ypatingai kruopštus tvarkant krovinių dokumentus. Vis tik suprantu, jog mano darbas klientui padeda sutaupyti lėšų, o tai atperka visus vargus“, – sako J. Cibulskas.

5. Kryptis, kuriomis joks vairuotojas nenori važiuoti

Sunkiausia dalinių krovinių transporto dalis yra vairuotojų, sutinkančių vežti smulkius krovinius, esančių geografiškai nepatogiose ir pavojingose vietose, paieškos. Kartais tenka pasiimti smulkų krovinį, kuris yra gamtos izoliuotose vietose, kaip statūs kalnai, fiordai į kuriuose veda siauri žvyrkeliai, ar kaimo vietovės, į kurias veda itin duobėti, klaidūs keliai.

„Kartais beveik neįmanoma surasti vairuotoją, kuris sutiktų dėl smulkaus krovinio vykti rizikingu maršrutu. Jei nori vilkiku vežti krovinius kalnų serpentinais, ledu ir vietose, kurioms būdingas stiprus gūsingas vėjas – turi surasti patyrusį vairuotoją ir puoselėti su juo ilgalaikius, draugiškus santykius. Asmeniniai ryšiai pravartūs, dirbant šį darbą“, – sako Kęstutis.

informacija
ASSTRA - VILNIUS, UAB
Vadovas: Gintaras Borkys Darbuotojų sk.: 40 2015m . Pajamos: 5 - 10 mln. Eur
Komentarai: 3
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką