Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Bilietų platinimo iššūkiai ir naujos galimybės

Įsivaizduokite, jog planuojate renginį. Jums, kaip organizatoriui, teks pasirūpinti net menkiausiomis smulkmenomis – nuo vietos, dalyvių ir žiūrovų komforto iki bilietų kontrolės. Bilietų pardavimas nuo seno yra neatsiejama įvairių renginių dalis – juos tekdavo pirkti dar senovės Graikijos teatrų lankytojams. Bėgant amžiams, drastiškai pasikeitė bilietų pardavimo bei tikrinimo sistemos, kurios, kaip ir daugelis kitų dalykų, prarado savo fizinę formą ir persikėlė į žmonių kišenes išmaniųjų įrenginių pavidalu.
Paysera bilietai
Paysera bilietai
Temos: 1 Paysera

Senovės Graikijoje bilietai buvo paprasčiausi popierėliai, su antspaudu uždėta raide, žyminčia sėdėjimo vietos sektorių. Bilietas į pasirodymą kainuodavo nei daug, nei mažai – maždaug vieno nekvalifikuoto darbininko dienos uždarbį. Nors šiais laikais bilietų kainos į įvairius renginius gal ir kainuoja panašiai (vidutiniškai minimalų vienos dienos uždarbį), tačiau patys bilietai ir jų pardavimo bei apskaitos sistemos yra pasikeitusios visiškai ir tobulėja toliau.

Dar visai neseniai bilietus įsigydavome mums atrodytų įprastu būdu – pirkdavome prieš renginį jo prieigose. Ir pats bilietas atrodė panašiai, kaip senovės Graikijos teatrų bilietai – popieriaus lapelis su atspausdinta tam tikra informacija, kurio dalį už bilietų tikrinimą atsakingas asmuo tiesiog nuplėšdavo.

Persikėlė į internetą

Šiandien tokie plėšomi popieriniai bilietai, nors dar ir yra naudojami labai mažų vietinių renginių organizatorių, tačiau pamažu yra išstumiami modernesnių bilietų su brūkšniniais ar QR (Quick Response) kodais, dažnai net neįgaunančių tikrosios fizinės formos. Mažėja ir fizinių prekybos bilietais vietų, nes išlaikyti jas kainuoja pakankamai brangiai, o žmonės vis dažniau bilietus perka tiesiog namuose, patogiai atsisėdę prie savo kompiuterių.


Tiesa, net ir šis būdas užleidžia dalį savo pozicijų kitam bilietų platinimo būdui – mobiliems bilietams. Anksčiau bilietas ne tik būtinai turėjo būti atspausdintas ant popieriaus, bet tas popierius privalėjo būti kokybiškas, o antspaudas ryškus, kad būtų galima lengvai bilietą nuskaityti. Mobilūs bilietai leidžia šių rūpesčių išvengti – viename telefone galima turėti net keletą bilietų į tą patį renginį – nebereikia spausdinti skirtingų bilietų sau ir draugams, jų išdalinti. Tokius bilietus jau siūlo ne tik įvairių renginių organizatoriai ir bilietų platintojai, bet ir, pavyzdžiui, viešąjį transportą organizuojančios įmonės.

Naujovių ne tik į klientams, bet ir į renginių organizatoriams atnešė tokie rinkos žaidėjai, kaip daugelyje pasaulio šalių spėjusi išgarsėti itin paprasto elektroninio bilietavimo sistema „Eventbrite“ ar lietuviško kapitalo mokėjimų sistema „Paysera“. Pastaroji pasiūlė modernią sistemą ir mobiliąją programą bilietų tikrinimui ir apskaitai „Paysera Tickets“. Ši sistema leidžia ne tik įsigytus bilietus į renginį turėti tiesiog mobiliajame telefone, bet ir bilietų tikrinimą atlikti paprastu telefonu, o ne specialiais aparatais. Naudojantis šia sistema, nereikia pirkti ar nuomotis specialios įrangos iš bilietų platintojų ir samdyti su ja mokančių dirbti specialistų. Tokios modernios sistemos, kaip „Paysera Tickets“, suteikia galimybę tikrinant bilietus dirbti net ir patiems organizatoriams ar savanoriams, rankose turintiems mobilųjį telefoną ar kitą išmanųjį įrenginį.

Darbą su bilietais gerokai pagreitina ir palengvina ant jų spausdinami QR kodai. Juos itin paprasta nuskenuoti išmaniuoju telefonu, visa reikalinga informacija gaunama iš karto, procesas vyksta  greičiau. Be to, QR kodai talpina daug daugiau informacijos nei įprasti brūkšniniai kodai. QR kodus galima skenuoti ne tik nuo atspausdintų bilietų, bet ir nuo mobiliųjų telefonų ar kitų prietaisų. Dėl nuskaitymo greičio ir patogumo QR kodus naudoja ne tik bilietų platintojai bet ir kitokių paslaugų teikėjai – aviacijos kompanijos, reklamų kūrėjai, muziejai ir t. t.

„Paysera Tickets“ sistema leidžia bilietus tikrinti net ir tada, jei nėra interneto ryšio, todėl galėsite nesukti galvos dėl bilietų tikrinimo net jei jūsų renginys vyksta kaimo vietovėje, atokioje stovyklavietėje, ar tiesiog patalpose, kur nėra interneto ar ryšys yra prastas. 

Dar vienas itin svarbus pranašumas, kurį siūlo „Paysera Tickets“ – bilieto pirkimo proceso metu galima surinkti visą reikalingą informaciją, pavyzdžiui, sužinoti bėgimo varžybų dalyvių batelių dydį ar išsiaiškinti norimą konferencijos dalyvio pietų patiekalą. Kitos Lietuvoje veikiančios bilietų platinimo sistemos, kurių atstovai patys renginių neorganizuoja, tačiau parduoda bilietus į pačius įvairiausius renginius, tokių galimybių dažniausiai neturi, todėl renginio organizatorius praranda galimybę tinkamai pažinti savo klientą ir susieti gautą informaciją su ateities renginių rinkodara. „Paysera Tickets“ taip pat turi funkcionalų nuolaidų modulį, tad galima rengti įvairias rinkodaros akcijas ir taip padidinti bilietų pardavimus.

Išbandė didieji renginiai

Galimybe ne tik patogiai ir greitai, bet ir pigiai aptarnauti renginio lankytojus džiaugiasi ir didžiausios interneto ir technologijų konferencijos Baltijos šalyse LOGIN organizatoriai.

„Pastebėjome tendenciją, jog vis daugiau žmonių į mūsų renginius ateina atsispausdinę internetu pirktus bilietus ar jų net nespausdina, o tiesiog parodo savo išmaniajame įrenginyje, ir nebesirenka fizinių bilietų pardavimo vietų. Žinodami, jog LOGIN auditorija yra labai inovatyvi, praėjusį kartą visiškai atsisakėme fizinės bilietų prekybos ir nenusivylėme – pardavėme daugiausiai bilietų per visą LOGIN istoriją. Esame labai patenkinti modernios „Paysera Tickets“ sistemos teikiamais pranašumais, kurie yra akivaizdūs tiek mums, organizatoriams, tiek renginio dalyviams, todėl bendradarbiausime ir kitąmet“, – sako LOGIN vadovė Ieva Dirvonskaitė.

Renginių organizatoriai „Paysera Tickets“ sistemą renkasi ne tik dėl modernumo bei patogumo, bet ir dėl taupumo. Beveik visi žino, kad visų didžiųjų bilietų platintojų Lietuvoje, pavyzdžiui, „Tiketos“, „Bilietų pasaulio“ ar „Bilietai LT“ parduodami bilietai yra papildomai apmokestinami. Lietuvoje dirbančių platintojų vieno bilieto paslaugos mokestis pirkėjui siekia nuo 0,58 iki 1,2 Eur, o pardavėjui dar papildomai nuo 4 iki 10 %. Perkant keletą bilietų vienu metu, susidaro suma, už kurią galėtų išeiti dar vienas bilietas. „Paysera“ jokio mokesčio pirkėjui netaiko. Daugelis bilietų platintojų Lietuvoje apmokestina ir kitas papildomas paslaugas, pavyzdžiui, sąskaitos faktūros išrašymą. Kai kurie platintojai už šią paslaugą prašo net 1,5 euro ar net daugiau. Dažnai populiariausių lietuviškų platintojų parduodamas bilietas papildomai kainuoja net ir tada, kai jį perki fizinėje kasoje. Tuo metu „Paysera“ netaiko jokių papildomų  mokesčių.

Dėl didelių mokesčių, renginių organizatoriai dažnai ieško alternatyvų įprastiems bilietų platintojams. Tokie didelio masto renginiai, kaip progreso konferencija LOGIN, „Paysera“ Europos U16 vaikinų krepšinio čempionatas ar „Nike“ treniruočių diena jau išbandė „Paysera Tickets“ sistemą ir liko labai patenkint. Ji ne tik nieko nekainuoja bei nereikalauja papildomų kaštų, bet ir atpigina bilietų įsigijimą jų pirkėjams, mat nėra taikomi jokie papildomi mokesčiai – tik komisinius, taikomi konkrečiam atsiskaitymo būdui. Atsiskaitant „Paysera“ bank link būdu bilietai kainuoja ir dar pigiau, nei atsiskaitant per banką, nes nekainuoja pervedimas.

Paperka patogumas

Sistemos, turinčios tokius pranašumus, taupo ne tik organizatorių ir klientų pinigus, bet ir laiką. Modernios sistemos padeda per trumpesnį laiką patikrinti didesnį kiekį bilietų, todėl prie įėjimų susidaro mažesnės eilės. Pavyzdžiui, su „Paysera Tickets“ mobiliąja bilietų tikrinimo sistema šiųmetėje LOGIN konferencijoje vos per pusvalandį buvo patikrinta daugiau nei 2500 bilietų.

Sistema gali būti įdiegta tiek organizatoriaus svetainėje, tiek „Paysera Tickets“ pateiktoje svetainėje. Šis pranašumas leidžia bilietų sistema lengvai naudotis net ir tiems, kurie neturi savo svetainės. Sistemos paprastumas suteikia galimybę bilietų sistemą įsidiegti net ir su nemokama turinio valdymo sistema „Wordpress“ sukurtame puslapyje. Tai ypač naudinga pradedančiam verslui.

Tie, kurie įsidiegia „Paysera Tickets“ sistemą savo svetainėje, gali naudotis turbūt svarbiausiu pranašumu – bilietai pardavinėjami būtent organizatoriaus tinklalapyje. Pirkėjas nėra nukreipiamas į bilietų platintojų svetaines, kuriose kliento dėmesį blaško kitų renginių reklamos bei perteklinė platintojų informacija. Parduodant bilietus savoje svetainėje pirkėjui galima pateikti daugiau informacijos apie renginį bei kitą savo veiklą ir supaprastinti bilietų pirkimą.

„Paysera Tickets“ sistema yra atviro kodo ir gali būti lengvai modifikuojama tol, kol yra naudojama šios atsiskaitymo sistemos įmokų surinkimo paslauga. Renginio organizatorius gali labai lengvai keisti bilieto dizainą ir taip reklamuoti kitus savo renginius ar paslaugas, ko kitos sistemos daryti dažnai neleidžia.  

Ši sistema leidžia labai lengvai pritaikyti parduodamus bilietus bet kurioms salėms, arenoms ar kitoms renginių vietoms – galima nesunkiai sugeneruoti salės ir sėdėjimo vietų planą, suteikiant klientams galimybę pasirinkti jiems labiausiai tinkančias vietas. Galima sugeneruoti ir skirtingus bilietų tipus – sėdimus, stovimus, VIP ir pan. „Paysera Tickets“ nesudėtinga integruoti į kai kuriose vietose jau esančias bilietų patikrinimo sistemas (turniketus).

Mokėjimų sistema „Paysera“ savo klientams siūlo gausybę atsiskaitymo būdų – nuo grynųjų iki bankinių pervedimų ar mokėjimo kortelių. Visi šie būdai galimi ir „Paysera Tickets“ sistemoje.

„Paysera“ straipsnių ciklo tęsinį skaitykite kitą savaitę. Prieš tai buvusį ciklo straipsnį skaitykite čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius