Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„ChangeMakers‘ON“: tekstilės atliekas „Back to life“ paverčia stilingais drabužiais bei aksesuarais

Tarptautinėje jaunimo verslumo skatinimo programoje „Futurepreneurs“ pripažinti tvariausios idėjos „Back to life“ kūrėjai, jau ruošiasi socialinių inovacijų ir verslo vystymo stovyklai „ChangeMakers‘ON CAMP 2017”. „Back to life“ atstovas Darius Bruzgulis dalinasi savo mintimis apie komandos kuriamą produktą iš perdirbtų tekstilės atliekų, naujus iššūkius bei ateities planus. Nors komanda jau yra pilnos sudėties, tačiau pasak Dariaus, naujiems kūrybingiems žmonėms – durys visada atviros.
„Back to life“ komandinis darbas
„Back to life“ komandinis darbas / Asmeninio archyvo nuotr.

Trumpai pristatykite inovaciją, kurią vystysite „Changemakers‘ON“ stovykloje.

– Mūsų idėja draugiška aplinkai – tai tekstilės perdirbimo verslas. Mes surenkame tekstilę, išmestą į atliekų konteinerius ir perdirbame ją į naujus aksesuarus bei drabužius. Taip mažiname taršą, skatiname antrinį žaliavų panaudojimą, bei kuriame visiškai unikalius produktus, kurie padės kiekvienam atskleisti savitą stilių.

Ar turite konkurentų šioje srityje, ar esate vieninteliai tuo užsiimantys?

– Bent jau Lietuvoje konkurentų praktiškai neturime. Yra viena įmonė, kuri iš panaudotos tekstilės gamina šluotas, tai yra vienintelis verslas panašus į mūsų. Pasaulyje yra kelios įmonės, kurios užsiima tuo, ką darome ir mes, todėl negaliu sakyti, kad esame visiški inovatoriai, bet Lietuvoje – mes tikrai pirmieji.

Asmeninio archyvo nuotr./Darius Bruzgulis
Asmeninio archyvo nuotr./Darius Bruzgulis

– Kaip rinkai ketinate pristatyti savo gaminius, kur jų bus galima įsigyti?

– Planuojame kurti internetinę parduotuvę. Šiuo metu svarstome, kaip tūrėtų atrodyti pats parduotuvės dizainas, ką reikia paryškinti bei kaip pateikti šiuos unikalius gaminius klientui. Šiuolaikiniame parduotuvių ir projektų margumyne būti pastebėtam, darosi vis sunkiau, ir sukurti gražią parduotuvę neužtenka. Reikia aiškios ir pritraukiančios reklamos tiek medijose, tiek socialiniuse tinkluose. Vis dar ieškome finansavimo pradiniam verslo vystymo etapui. Dėl to svetainės kūrimą esame atidėję 3-4 mėnesiams. Per šį laiką tikimės išspręsti finansavimo keblumus ir pradėti veikti.

-Kas yra jūsų klientas? Ar orientuojatės tik į Lietuvos rinką, ar neapsiribosite ja?

– Kalbant apie Lietuvą, mes bet kokiu atveju orientuojamės į stilingus, o taip pat gamta besirūpinančius, todėl ir atsakingus žmones. Kadangi mūsų parduotuvė bus internetinė, tai jos veiklą galime vykdyti visame pasaulyje, mums sienų nėra. Bet mūsų pradinis tikslas įsitvirtinti Lietuvos rinkoje.

Asmeninio archyvo nuotr./„Back to life“ komanda
Asmeninio archyvo nuotr./„Back to life“ komanda

Kaip susibūrė „Back to life“ komanda?

-Mūsų komandą subūrė bendras noras sumažinti išmetamos tekstilės perteklių. Pradžioje mūsų buvo daug daugiau, su pirmaisiais namų darbais pasitraukė keli nariai, kiti teisinosi, kad neranda laiko. Išlikome patys stipriausi, kurie nepabūgo iššūkių, dabar kiekvienas jau esame atradęs savo nišą komandoje. Aiškaus lyderio, iniciatoriaus neturime, kiekvienas prisidedame maksimaliai tiek, kiek galime.

Kaip vertinate savo komandą? Kokias išskirtumėte stiprybes, o galbūt ir silpnybes?

-Pagrindinis mūsų trūkumas šiuo metu yra laikas. Visi esame dirbantys, todėl sunku surasti progą susitikti ir kažką daryti. Tačiau visi esame atsakingi, stengiamės dirbti kuo daugiau ir kuo efektyviau išnaudoti galimybes, o tai mūsų stiprioji pusė. Kiekvienas generuojame idėjas, jas išmėginame savarankiškai, tuomet pasidaliname gautais rezultatais komandoje, pasigiriame, ką pavyko pasiekti ir ką galėsime panaudoti mūsų bendro projekto labui. Savo komandą trumpai apibūdinčiau kaip atsakingą, užsidegusią ir labai darbščią.

Kokia pagalba Jums reikalinga, kad idėja būtų įgyvendinta iki galo?

– Šiuo metu kiekvienas komandos narys jau yra atradęs savo nišą, todėl konkrečių specialistų neieškome. Bet mes esame atviri naujoms idėjoms bei naujiems žmonėms, kuriuos nuoširdžiai domintų toks projektas ir kurie norėtų papildyti komandą savo buvimu, mintimis, įžvalgomis. Skirtingų požiūrių sinergija visada išeina į naudą.

Asmeninio archyvo nuotr./„Back to life“ komandinis darbas
Asmeninio archyvo nuotr./„Back to life“ komandinis darbas

Ko tikitės iš socialinių inovacijų ir verslo vystymo stovyklos „ChangeMakers‘ON CAMP 2017”? Kokie Jūsų lūkesčiai?

– Tikimės sulaukti konsultacijų dėl galimų reklamos kanalų. Taip pat norime pristatyti savo idėją kuo didesniam kiekiui žmonių. Dažnai nešališki žmonės pasako daug įdomių dalykų, nauja aplinka skatina idėjas, kurias galima pritaikyti tolimesniuose darbuose. To ir tikimės – „pasikrauti“ naujų minčių ir energijos.

Papasakokite, su kokiais sunkumais teko susidurti, kuriant produktą.

–Sunku surasti partnerius, kurie įsileistų į savo sandėlius, tekstilės konteinerius ir leistų ten pasikapstyti bei susirasti, ko mums reikia. Jau bendradarbiaujame su Alytaus regiono atliekų tvarkymo centru. Apžiūrėjome jų tekstilę, susiradome medžiagos pirmiesiems prototipams. Taip pat didžiulis iššūkis – rasti žmones, kurie siūtų – siuvėjų trūkumas darbo eigoje jaučiamas stipriausiai. Turime dar vieną socialinio verslo idėją – įdarbinti nedirbančias, vaikus auginančias mamas, kurios turi siuvimo mašinas ir užsiima rankdarbiais. Pastebėjome, kad jos dažnai skelbiasi grupėse, kuria vaikiškus rūbelius arba gamina aksesuarus. Tikimės, kad ši idėja pavyks. Taip išspręsime savo problemą bei sukursime galimybę joms papildomai užsidirbti.

Asmeninio archyvo nuotr./„Back to life“ produktas
Asmeninio archyvo nuotr./„Back to life“ produktas

Kokį patarimą duotumėte tiems, kurie svajoja apie verslo įkūrimą, bet vis nedrįsta to įgyvendinti?

– Elon Musk yra pasakęs: „Jei tau reikia įkvepiančių žodžių, tu neturėtum to daryti“ (aut. past.: „If you need inspiring words you should not do it“). Daugelis ima svajoti apie verslus, nes juos uždega noras kažką įrodyti aplinkiniams. Pavyzdžiui noras įrodyti žmonai, kad tinginys vyras sugebės tapti korporacijos galva. Mane žavi žmonės, kuriem noras kažką daryti yra tarsi įgimtas nuo mažų dienų. Tokie žmonės žiūri reklamą ir mato ne prekę, kurią norėtų įsigyti, o marketingo sprendimą. Tikri verslininkai yra kūrėjai. Versle nėra nei sėkmės, nei atsitiktinumo. Tai tas pats, kaip spręsti sudėtingą matematikos uždavinį – parenki nežinomuosius, išsprendi problemą ir gauni atsakymą. Išsprendei teisingai – gauni pelną, ką nors praleidi – bankrutuoji. Labiausiai mane erzina žodis „sėkmė“ versle, juk teisingai išsprendęs lygtį nesididžiuoji esąs sėkmingas. Lygiai taip pat, mano nuomone, nera ir „sėkmingo verslo“. Už pelningų įmonių slepiasi stiprūs, savo srityse „nardantys“ profesionalai. Aiški strategija bei žinios neatsiranda savaime. Sukuri tam tikras priežastis, gauni atitinkamas pasekmes – viskas elementaru.

– „Back to life“ – ne pirmas Jūsų kūrinys. Papasakokite apie kitas savo veiklas. Kuo šiandien kvėpuojate, ką veikiate, kam skiriate daugiausiai laiko?

– Šiuo metu studijuoju ir ieškau savęs įvairiose srityse. Stengiuosi išnaudoti kiekvieną progą sudalyvauti verslumo renginiuose bei užmegzti kuo daugiau kontaktų. Manau, akivaizdu, jog taip sparčiai besivystančiame pasaulyje, nebeįmonoma kažko kurti, pasitelkus tik universitetines žinias. Stengiuosi būti universalus, turėti kompetencijas tiek šiolaikinio verslo, tiek produkto gamybos srityse. Šiuo metu darbuojuos su „Sandboy“ projektu. Tai veiksmo kamera-rašiklis, kurį užsidėjus už ausies filmuoji tai ką matai, atsakinėji į skambučius ar naudoji kaip lietiminio ekrano valdiklį. Šiuo metu rašikliui kuriamas unikalus dizainas, projektuojama elektronika. Kaip tik vakar, „Sandboy“ kūrybinių dirbtuvių metu, LOGIN konferencijos dalyviai galėjo išbandyti unikalią kaulinio laidumo technologiją. Žmones stebino galimybė išgirsti muziką savo galvoje. Tokiuose renginuose bendraujant, dalinantis mintimis su kitais, žymiai lengviau išgryninti idėjas, techninius sprendimus.

Asmeninio archyvo nuotr./„Back to life“ produkto fotosesija
Asmeninio archyvo nuotr./„Back to life“ produkto fotosesija

Ar laukiate artėjančios ChangeMakers‘ON vasaros stovyklos ir kodėl?

– Stovyklos tikrai laukiame, prieš ją galvojame pasidaryti daugiau prototipų, kad turėtume, ką parodyti. Manome, jog stovykla bus rimtas paskatinimas mūsų idėjai vystytis toliau. Dabar galvojame kaip sukurti promo video reklaminę kampaniją ir tikimės, kad po stovyklos turėsime aiškią viziją, kaip viskas bus toliau.

Jau šį birželį vyksiančioje socialinių inovacijų ir verslo vystymo stovykloje „ChangeMakers‘ON CAMP 2017” idėjų autoriai, padedami ekspertų ,turės galimybę savo verslo idėjas paversti realybe.

Visus Lietuvos inovatorius, siekiančius rinkai pristatyti socialines inovacijas ar norinčius prisijungti prie jau didelį įdirbį padariusių komandų, VšĮ „Europos socialinis verslumo ugdymo ir inovatyvių studijų institutas“, Kauno Technologijos Universitetas ir VšĮ „Versli Lietuva“ kviečia registruotis į „ChangeMakers‘ON“ stovyklą.

Komandoms vis dar trūksta žaidimų kūrėjų, marketingo, komunikacijos, IT specialistų, kūrybinių industrijų, dizaino atstovų bei projektų vadovų verslo vystymui. Registracijų organizatoriai laukia iki birželio 1 d.

Nuoroda į registracijos formą savanoriams, kurie nori prisidėti prie stovyklos organizavimo – ČIA.

Nuoroda į registracijos formą dalyviams, kurie nori prisijungti prie idėjų įgyvendinimo – ČIA.

Nuoroda į registracijos formą dalyviams, kurie nori pateikti naują idėją – ČIA.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius