Dabar populiaru
Publikuota: 2018 gegužės 4d. 00:00

Darbdaviams ir darbuotojams susikalbėti padeda mediatorius

Baltijos transporto profesinės sąjungos „Solidarumas“ pirmininkas Gintaras Čiužas
Partnerio nuotr. / Baltijos transporto profesinės sąjungos „Solidarumas“ pirmininkas Gintaras Čiužas

Nors socialinės atskirties, mažų atlyginimų ir pensijų problemos yra vienos opiausios mūsų šalyje, tačiau šiuos klausimus keliančios ir gvildenančios profsąjungos vis dar išlieka tarp prasčiausiai vertinamų institucijų. Tai parodė rinkos ir visuomenės tyrimai, kuriuos „Eltos“ užsakymu atliko rinkos ir viešosios nuomonės tyrimų kompanija „Baltijos Tyrimai“. Teigiamai ir neigiamai profsąjungas vertinančių šalies gyventojų dalis pasiskirstė po lygiai – po 41 proc.

Priešiškumą profsąjungoms neretai vis dar reiškia ir darbdaviai – dažnai matoma priešprieša tarp įmonių vadovų ir profsąjungoms priklausančių darbuotojų, kas užkerta kelią efektyviam bendradarbiavimui, sklandžiam darbui ir produktyviems rezultatams.

Kodėl nepasitikėjimas profsąjungomis vis dar yra toks didelis ir kas gali padėti atkurti dialogą tarp profsąjungų, įmonių vadovų ir darbuotojų – pokalbis su Baltijos transporto profesinės sąjungos „Solidarumas“ pirmininku Gintaru Čiužu, kuris įsitikinęs: dialogo ieškojimas yra vienintelė išeitis, norint efektyviai dirbti, ypač – krovininio transporto bendrovėse.

– Kodėl manote, kad krovininio transporto bendrovėms naudingas, o galbūt netgi būtinas, bendradarbiavimas su profsąjunga?

– Darbas krovininio transporto bendrovėse yra tikrai specifinis. Vairuotojai išvyksta 6-8 savaitėms į tolimas šalis, palikdami čia savo šeimas, kone du mėnesius praleidžia vienumoje, automobilio kabinoje. Patikėkite, per tiek laiko jiems iškyla pačių įvairiausių klausimų.

Nesistebiu, kad neišklausyti ir neišgirsti vairuotojai piktinasi, jiems atrodo, kad jie darbdaviui nėra svarbūs, jų skundai – nereikšmingi. O kai nesi išklausomas, pyktis tik auga. Viso to galima išvengti. Ir tikrai paprastais būdais – tiesiog laiku išklausant, tinkamai sprendžiant problemas, parodant dėmesį.

– Kodėl darbuotojai nėra išklausomi?

– Įsivaizduokite, kad savaitgalį vienu metu grįžta 60-70 vairuotojų, kiekvienas su savo problemomis ir klausimais, pavargę, išsiilgę šeimos, galbūt ir suirzę. Su kiekvienu atskirai reikia pasikalbėti. Ir ne visos problemos reikalauja didelių sprendimų – kartais užtenka tiesiog išklausyti ir leisti išsikalbėti.

Jam iškilusius klausimus vairuotojas nori spręsti iškart, vos grįžęs. Ir jeigu jam reikia laukti pokalbio dvi ar tris dienas, nuo to tikrai geriau nepasidaro, frustracija tik didėja. Kadangi klausimas nesprendžiamas, ima atrodyti, kad darbdaviui darbuotojai nerūpi – taip atsiranda priešiškumas. Tad čia ir gali pagelbėti tarpininkas – profsąjunga.

– Tad vienas pagrindinių profsąjungų vaidmenų – mediatoriaus?

– Taip, mediatoriaus tarp darbuotojo ir darbdavio. Profsąjungos atstovas gali susitikti, pakalbėti, išsiaiškinti, kas nutiko ir kokie nusiskundimai. Tarkime, šeši vairuotojai grįžta su tuo pačiu klausimu, ta pačia problema. Vietoj to, kad jie visi šeši bandytų susisiekti su vadovybe, profsąjungos atstovas išklauso juos visus, suformuoja vieną klausimą ir jį aptaria su įmonės administracija. Abi pusės laimingos.

Pavyzdžiui, prieš kelis mėnesius pasirašėme bendradarbiavimo sutartį su dar viena krovininio transporto įmone. Nuo to laiko įmonėje gerokai sumažėjo girtaujančių vairuotojų, stipriai sumažėjo vairuotojų skundų – 30 proc. mažiau jų skambina ir skundžiasi kažkuo administracijai. Tokiais pokyčiais džiaugiasi visos pusės.

– Bet, ko gero, ne visi darbdaviai iškart įvertina galimus pokyčius ir ne iškart noriai įsileidžia profsąjungą į savo įmonės veiklą.

– Nevartočiau termino „įsileisti“. Geriau sakykime bendradarbiauti. Žinoma, vis dar yra daug nepasitikėjimo – pasitikėjimas atsiranda darbo procese. Manau, kaltas klaidingas požiūris į profsąjungas.

– Ką turite omenyje sakydamas klaidingas?

– Darbdaviai vis dar bijo profsąjungų. Jiems atrodo, kad štai ateis profsąjungos atstovas ir juos kaltins, puls bei kažko reikalaus. Žinoma, visokių profsąjungų yra – viskas priklauso nuo kompetencijų ir supratimo. Jeigu profsąjungoje dirba nekompetentingas žmogus ir supranta savo misiją tik kažko reikalaujant, iš to nieko nebus – darbuotojų ir darbdavių priešiškumas tik didės.

Turbūt kiekvienas esame girdėję istorijų, kad darbdaviai nenori turėti darbuotojų, priklausančių profsąjungoms. Kad kai kurie yra atleidžiami, vos į jas įstoję. Taip, ilgą laiką darbdaviai matydavo profsąjungas kaip priešus. Bet aš tikiu, kad situacija keičiasi.

Baltijos transporto profesinės sąjungos „Solidarumas“ tikslas – padėti susikalbėti, rasti bendrą kalbą ir sprendimus. Kai yra dialogas, pilnavertiškai dalyvaujant abiem pusėms naudingais pagrindais, tuomet bus ir geras rezultatas. Mes siūlome pasirašyti bendradarbiavimo sutartį ir iš anksto aptarti bendradarbiavimo taisykles bei pasidalinti atsakomybėmis. Taip nesusikalbėjimas įmonės viduje stipriai sumažėja.

– Kokios yra pagrindinės įmonės vadovų ir darbuotojų nesusikalbėjimo priežastys?

– Pavyzdžiui, yra įmonių, kuriose vienas vadybininkas turi dirbti su keliasdešimt vairuotojų. Natūralu, kad jis nespėja pakalbėti su kiekvienu asmeniškai, įsigilinti, tinkamai išklausyti.

Būna, kad jauni vadybininkai nemoka tinkamai bendrauti, taktiškai komunikuoti – su 40-50 metų vairuotojais, kurie jiems tiktų į tėvus, kalba pernelyg nejautriai, įsakmiai. Tuomet abi pusės nervinasi, nesusikalba, konfliktuoja. Kartais išties geriau pakeisti vadybininką, nei prarasti 20 vairuotojų. Bet tam, kad neatsirastų konfliktų, gali užtekti mediatoriaus – profsąjungų atstovo.

Mes ieškome bendros pozicijos, išklausę abi puses – ir darbdavį, ir darbuotoją, ieškome dialogo. Turime susitikimus ir su vienais, ir su kitais, ieškome išeičių, ką pagerinti ar kaip išspręsti susidariusias problemas. Ramus, išmintingas ir racionalus pozicijų derinimas padeda ginti vežėjų interesus ir vairuotojų teises. Praktika tik patvirtina, kad pats geriausias problemų sprendimų būdas – abipusis kalbėjimasis, vienas kitų išklausymas ir susišnekėjimas. Tą tikrai įmanoma pasiekti.

Partnerio turinys
Temos: 2 Darbas Profsąjunga

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Aktualu

Dvasinis kapitalas: kodėl Ukraina atsiskiria nuo Rusijos stačiatikių bažnyčios?

Aktualu

Valdžios paslauga narkomafijai: prekeivių įkliūva vis mažiau, taikiklyje – jaunimas su „žole“ kišenėje

Aktualu

Sukrėsti vietiniai surinko daugiau kaip 6000 svarų Dandolke nužudytos lietuvės laidotuvėms

Prie Jono Žemaičio-Vytauto buvo...

Donatas Motiejūnas apie uždirbamus milijonus, sūnų ir Lietuvos rinktinę

Aktualu

Ką daryti su A.Hitlerio rezidencija Alpėse, į kurią plūsta neonaciai?

Gazas

„Kalėdų senelis ir vasara“: kelionė į šiaurę pas Santa Klausą ir jo elnius

15min recenzija Kultūra

Filmas „Iš kur tas žydėjimas“: pastelinis Nomedos Saukienės portretas

Aktualu

Panevėžio rajone girtam vairuotojui neįveikiama kliūtimi tapo melioracijos šulinys

Vardai

Lietuvoje kaip modelis išgarsėjusi Erika Stasiulevičiūtė – JAV geidžiama aktorė ateivės vaidmenims

24sek

Po D.DeRozano mainų, Kyle'as Lowry vengė „Raptors“ vadovų skambučių

Gyvenimas

Mes lygūs. Su spalvų lagaminu keliaujanti Sigita: „Piešdama vizijas, jaučiuosi įrankiu“

Gyvenimas

Į kolekcijos pristatymą – su „Dior“ rankine: tai ne fantazijos trūkumas, o pagarba kūrėjams

24sek

Vualia – kaip atrodys Kauno „Žalgirio“ sudėtis su paskutiniu pirkiniu?

Vardai

Teismas M.Tylai negailestingas: „Jis – suaugęs asmuo, už neteisėtus veiksmus privalo atsakyti“

Pasaulis kišenėje

Išskirtinį planą turintį V.Urboną su komanda kelionėje lydi nuostabūs vaizdai

Vardai

Aristokratiškų jūros gėrybių mėgėjai šventiškai atidarė austrių sezoną

Aktualu

Nesėkmingas BMW vairuotojo lenkimas Panevėžyje: užkliudė maršrutinį autobusą

Verslas

Antstoliai neprieštarauja prezidentės siūlymui pažaboti jų algas

Vardai

JAV komikas Billas Cosby dėl seksualinės prievartos sės už grotų

Naujienos

Aktualu

Dvasinis kapitalas: kodėl Ukraina atsiskiria nuo Rusijos stačiatikių bažnyčios?

Aktualu

Valdžios paslauga narkomafijai: prekeivių įkliūva vis mažiau, taikiklyje – jaunimas su „žole“ kišenėje

Aktualu

Sukrėsti vietiniai surinko daugiau kaip 6000 svarų Dandolke nužudytos lietuvės laidotuvėms

Prie Jono Žemaičio-Vytauto buvo...

Donatas Motiejūnas apie uždirbamus milijonus, sūnų ir Lietuvos rinktinę

Aktualu

Ką daryti su A.Hitlerio rezidencija Alpėse, į kurią plūsta neonaciai?

Gazas

„Kalėdų senelis ir vasara“: kelionė į šiaurę pas Santa Klausą ir jo elnius

15min recenzija Kultūra

Filmas „Iš kur tas žydėjimas“: pastelinis Nomedos Saukienės portretas

Aktualu

Panevėžio rajone girtam vairuotojui neįveikiama kliūtimi tapo melioracijos šulinys

Vardai

Lietuvoje kaip modelis išgarsėjusi Erika Stasiulevičiūtė – JAV geidžiama aktorė ateivės vaidmenims

24sek

Po D.DeRozano mainų, Kyle'as Lowry vengė „Raptors“ vadovų skambučių

Gyvenimas

Mes lygūs. Su spalvų lagaminu keliaujanti Sigita: „Piešdama vizijas, jaučiuosi įrankiu“

Gyvenimas

Į kolekcijos pristatymą – su „Dior“ rankine: tai ne fantazijos trūkumas, o pagarba kūrėjams

24sek

Vualia – kaip atrodys Kauno „Žalgirio“ sudėtis su paskutiniu pirkiniu?

Vardai

Teismas M.Tylai negailestingas: „Jis – suaugęs asmuo, už neteisėtus veiksmus privalo atsakyti“

Pasaulis kišenėje

Išskirtinį planą turintį V.Urboną su komanda kelionėje lydi nuostabūs vaizdai

Vardai

Aristokratiškų jūros gėrybių mėgėjai šventiškai atidarė austrių sezoną

Aktualu

Nesėkmingas BMW vairuotojo lenkimas Panevėžyje: užkliudė maršrutinį autobusą

Verslas

Antstoliai neprieštarauja prezidentės siūlymui pažaboti jų algas

Vardai

JAV komikas Billas Cosby dėl seksualinės prievartos sės už grotų

Vardai

Daugiau vandens

Ginekologė pataria

Video

00:29
01:11
00:42

Sveikata

Ruduo pilnas komplimentų

Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką