Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Į BOLD konferenciją atvykstanti reklamos legenda D.Trottas mokys, kaip pergudrauti savo konkurentą

Dave’as Trottas – reklamos legenda ir kūrybiškumo mokytojas.
Organizatorių nuotr. / Dave’as Trottas – reklamos legenda ir kūrybiškumo mokytojas.
Šaltinis: Projekto partnerio turinys
Projekto partnerio inicijuotas ir parengtas turinys, turinio kontrolė – partnerio rankose
0
A A

Užaugęs Rytų Londono gatvėse, jis anksti metė mokyklą, kad taptų mechaniku. Tačiau nuobodų gamyklos gyvenimą iškeitęs į meno mokyklą, Dave'as Trottas tapo kūrybos legenda, taisančiu viską, kas reklamos pasaulyje pernelyg logiška, saugu ir nuobodu. Spalio 24 d. kūrybiškumo ir inovacijų konferencijoje BOLD jis mokys, kaip prekės ženklams pergudrauti savo konkurentus.

Vardinti D.Trotto pasiekimus reklamos industrijai, tai vardinti ribas, kurias jis peržengė, ir taisykles, kurias jis sulaužė. Kai Irano ajatola Khomeini visiems kėlė tik siaubą ir baimę, D.Trottas su ajatolos atvaizdu sukūrė reklaminį plakatą, ir kaipmat sulaukė grasinimų mirtimi.

Trečiojo pasaulio skolas palygino su koncentracijos stovyklomis – buvo nušvilptas „Kanų liūtuose“ komisijos narių iš Vokietijos. Įtakinga reklamos ir dizaino asociacija D&AD paskelbė, kad dauguma studentų yra per prasti, kad patektų į jos kursus – D.Trottas įkūrė „Rejects“ kursą atmestiesiems ir padėjo jiems pradėti karjerą reklamos industrijoje.

Ir išties – už neįkainojamas kūrybiškumo pamokas D.Trottui dėkingi dešimtys šiandien garsių reklamos agentūrų vadovų. Pats D.Trottas savo pirmąją reklamos agentūrą – „Gold Greeless Trott“ – įkūrė 1980-aisiais, o jau po metų žurnalas „Campaign“ ją titulavo geriausia Jungtinės Karalystės reklamos agentūra. Dar po trejų žurnalas „Ad Age“ ją paskelbė kūrybiškiausia agentūra pasaulyje. Vėliau dar dvi reklamos agentūras įkūręs britas 2014 metais gavo D&AD apdovanojimą už gyvenimo nuopelnus. Ir dabar D.Trottas yra vienas labiausiai įkvepiančių žmonių reklamos pasaulyje.

Knygos „One Plus One Equals Three“, „Creative Mischief“ ir „Predatory Thinking“ yra tarptautiniai bestseleriai ir cituojami tiek jaunų, tiek patyrusių reklamos vilkų.

D.Trotto nuomone, kūrybos žmonės neturi būti nei racionalūs, nei atsakingi. Priešingai – jie privalo būti maištininkai, laužantys nusistovėjusias taisykles. „Kodėl šiais laikais nieko nebesuiima už reklamą?“ – retoriškai svarsto jis ir prisimena savo paties kurtą kampaniją, skatinančią panaikinti besivystančio pasaulio skolas.

„Siekėme priversti bankus nurašyti besivystančio pasaulio šalių skolas, – prisimena D.Trottas. – Bet kaip atkreipti bankų dėmesį, kai neturi biudžeto jokiai reklaminei medijai? Tuomet mums šovė mintis: juk pinigai taip pat yra medija!“ D.Trottas su komanda žinutes, raginančias nurašyti besivystančio pasaulio skolas, paliko ant svarų kupiūrų. Mat žinojo, kad bankai bus priversti išimti iš apyvartos aprašinėtas kupiūras, prieš tai įvykdydami įvairiausias tarpbankines procedūras ir taip garantuodami, kad žinutė bus pamatyta labai plačiai.

„Žinoma, tai buvo visiškai nelegalu“, – pripažįsta D.Trottas, kalbėdamas apie vieną drąsiausių savo kampanijų.

Britas taip pat mėgsta cituoti atvejį Mančesteryje, kuomet miesto taryba ilgai nesivargino sutvarkyti duobių keliuose. Tik tuomet, kai vienas dviratininkas tas duobes apipaišė vyriškas genitalijas vaizduojančiais piešiniais, persigandę valdininkai ne tik skubiai nuvalė vandališkus piešinius, bet ir suremontavo gatvę.

„Štai tai aš vadinu gera reklama! Jeigu būtų žaidžiama pagal taisykles, tos duobės niekada nebūtų užtaisytos!“ – įsitikinęs D.Trottas. „Kontroversija – tai nemokama medija“, – nevengti chuliganiškų sprendimų komunikacijoje pataria D.Trottas.

Knygos „Predatory Thinking“ autorius įsitikinęs, kad prekės ženklai turi mąstyti ir elgtis kaip grobuonys ir tokiu būdu pergudrauti net patį galingiausią konkurentą. Tik kaip tai padaryti?

D.Trotto įžvalgos ir patarimai reklamos kūrėjams ir prekės ženklams – spalio 24 d. kūrybiškumo ir inovacijų konferencijoje BOLD, Lietuvos nacionaliniame operos ir baletro teatre.

Daugiau informacijos čia.

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką