-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kaip tėtis iš Švedijos plaukė, o dukra gynė jo teises

Vartotojai, pirkusiai savo tėčiui kelto bilietą iš Švedijos į Klaipėdą, teko ilgokai pakovoti dėl kompensacijos už vežėjo atšauktą reisą. Apginti keleivio tėčio teises dukrai pavyko tik į pagalbą pasitelkus Europos vartotojų centrų tinklą (ECC-Net).
Keltas
Keltas / 123RF.com nuotr.

Likus dienai iki kelionės keltu, reisas buvo atšauktas. Keleiviui teko neplanuotai, už savo lėšas praleisti naktį Švedijos viešbutyje. Keleivio dukra kreipėsi į vežėją su prašymu kompensuoti tėčio patirtas papildomos nakvynės išlaidas ir sumokėti ES teisės akte numatytą kompensaciją.

Vežėjas atsisakė vykdyti teisėtą reikalavimą. Keleivio dukra nedelsiant kreipėsi pagalbos į Europos vartotojų centrą Lietuvoje. Šis, bendradarbiaudamas su Europos vartotojų centru Danijoje (pagal paslaugos teikėjo registracijos valstybę), kreipėsi į vežėją, supažindino jį su aktualiu ES teisės aktu bei paprašė vartotojui sumokėti 25 proc. bilieto kainos dydžio kompensaciją už patirtus nepatogumus.
Nors keleivis nebuvo išsisaugojęs neplanuotos nakvynės išlaidas patvirtinančio dokumento, vežėjas sutiko sumokėti ES taisyklėse numatytą kompensaciją už nepatogumus.

Europos vartotojų centro Lietuvoje vedėja daktarė Raimonda Balnienė primena: jei Europos Sąjungoje keliaujate laivu, lėktuvu, traukiniu arba autobusu, turite tam tikras keleivio teises.

„Taisyklės transporto rūšims yra skirtingos, bet visos jos numato kompensacijas (taip pat ir pinigais), jei keleivių teisės buvo pažeistos. Laivų keleivių teises reglamentuojančios ES taisyklės paprastai taikomos vykstant dauguma keltų ir kruizinių laivų jūra arba vidaus vandenų keliais. Kaip ir šiuo atveju, kai kelto reisas iš Švedijos į Lietuvą buvo atšauktas.

Kviečiu į mus kreiptis visus, manančius, kad Europos Sąjungos valstybėse, taip pat Norvegijoje ir Islandijoje, buvo pažeistos jų teisės perkant prekę ar gaunant paslaugą. Vartotojus giname nemokamai“,teigia Raimonda Balnienė.

Europos vartotojų centrų tinklas (ECC-Net) imasi ginti vartotojus, jei jiems patiems nepavyksta to padaryti. Pagalba teikiama nemokamai. Europos vartotojų centras vartotojo gyvenamojoje valstybėje, bendradarbiaudamas su centru verslininko šalyje, padeda spręsti problemas, kilusias vartotojams Europoje, įsigijusiems nekokybišką prekę ar paslaugą kitose Europos Sąjungos valstybėse, Norvegijoje ar Islandijoje.

Europos vartotojų centrų tinklą sudaro 30 centrų.

Europos vartotojų centras Lietuvoje veikia nuo 2005 m.

Daugiau informacijos svetainėje www.ecc.lt.

Šio straipsnio publikavimas yra finansuojamas Europos Sąjungos Vartotojų Programos (2014-2020).

Šio straipsnio turinys atspindi tik autoriaus poziciją bei yra jo atsakomybė; tai negali būti vertinama kaip atspindinti Europos Komisijos ir/ar Vartotojų, sveikatos, žemės ūkio ir maisto programų vykdomosios agentūros (CHAFEA) ar kitos Europos Sąjungos institucijos poziciją. Europos Komisija ir Agentūra neprisiima jokios atsakomybės už pateiktos informacijos panaudojimą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius