Dabar populiaru

Naujausios

Publikuota: 2018 balandžio 11d. 16:55

Kodėl vis dar yra sakančiųjų, kad ukrainiečiai mums kenkia?

Baltijos transporto profesinės sąjungos „Solidarumas“ pirmininkas Gintaras Čiužas
Partnerio nuotr. / Baltijos transporto profesinės sąjungos „Solidarumas“ pirmininkas Gintaras Čiužas

Pastaruoju metu šalies žiniasklaidoje pagausėjo kontraversiškų pasisakymų apie krovininio transporto sektorių, ypač – jame dirbančius baltarusius ir ukrainiečius. Skambiai deklaruojama, neva šie iš trečiųjų šalių atvykę svetimšaliai savo pigia darbo jėga baigia užpulti Europą ir išstumti lietuvius iš darbo rinkos. Kas tikrai yra netiesa.

Taip, kai kuriose transporto bendrovėse ukrainiečiai sudaro apie 80-90 procentų visų vairuotojų, tačiau vertėtų į šią situaciją ir to priežastis pažvelgti iš arčiau.

Visų pirma, kelių transporto sektoriuje veikia daugiau kaip 5000 įmonių, o jose dirba apie 50 000 vairuotojų. Žiniasklaidoje pastaruoju metu vis dažniau ir garsiau pasisakantys krovininio autotransporto profesinės sąjungos „Solidarumas“ atstovai kalba taip, tarsi atstovautų visiems šiems 50 000 darbuotojų. Nors iš tiesų jų profsąjungoje, ko gero, tėra keli šimtai narių.

Antra, tiek lietuviams, tiek kitiems darbuotojams, atvykstantiems iš trečiųjų šalių, transporto bendrovėse (tiesa, negaliu garantuoti už visas) sudaromos vienodos darbo sąlygos, nediskriminuojant žmonių dėl jų tautybės. Kodėl autotransporto profesinė sąjunga „Solidarumas“ yra akivaizdžiai nusistačiusi prieš žmones iš trečiųjų šalių, sunku suprasti. Vieną dieną jos atstovai patys viešai mušasi į krūtinę, kad gina ukrainiečius ir sprendžia jų problemas, o jau kitą dieną, vos gavę mokestį už metinę narystę, nusisuka ir atsisako atstovauti jų interesams.

Taip, krovininio transporto sektoriuje dabar jaučiamas itin didelis kvalifikuotų vairuotojų trūkumas. Nemaža dalis lietuvių, suviliotų didesnių algų ir geresnių darbo bei gyvenimo sąlygų, išvyksta dirbti į kitas svečias šalis. Tačiau transporto sektorius – jokia išimtis. Darbo jėgos migracija stipriai jaučiama ir kitose verslo srityse.

Baltijos transporto profesinė sąjunga „Solidarumas“ gerbia ir gina visų darbuotojų, nepriklausomai nuo to, iš kur jie yra atvykę, interesus. Manau, kad valstybės sudaryta lengvesnė užsieniečių įdarbinimo tvarka, leidžianti pritraukti daugiau darbuotojų iš Ukrainos, yra sveikintina. Ukrainoje šiuo metu vyrauja sudėtinga politinė ir ekonominė situacija, žmonėms trūksta darbo. Kodėl turėtume užverti jiems duris ir juos diskriminuoti? Teiginiai, kad ukrainiečiai iškreipia Lietuvos darbo rinką, mums kenkia, ir kad mes nevertiname jų kaip darbuotojų, yra niekuo nepagrįsta nuomonė.

Kodėl transporto sektoriuje yra tiek daug darbuotojų iš Ukrainos ir Baltarusijos? Nes šis sektorius – patrauklus. Vilkikus vairuojantys tolimųjų reisų vairuotojai per mėnesį neretai vidutiniškai gauna į rankas apie pusantro tūkstančio ar netgi daugiau. Vokietijoje, Prancūzijoje ar kitose Europos šalyse uždarbis dar didesnis, tad nenuostabu, jog profesionalūs, didelę patirtį turintys, užsienio kalbas mokantys lietuviai išvyksta, o mūsų šalies transporto sektoriuje, susidarius šios specialybės darbuotojų trūkumui, žvalgomasi į Baltarusiją ar Ukrainą. Tad atvykę svetimšaliai ne atima iš mūsų tautiečių jų darbo vietas, o atvirkščiai – jas užpildo.

Norėtųsi, kad autotransporto profesinės sąjungos „Solidarumas“ atstovai liautųsi kelti įtampą Lietuvos transporto sektoriuje. Konkurencija šiame sektoriuje dėl žmogiškųjų išteklių išties yra labai didelė, tačiau, vertinant tai, kas šiuo metu vyksta viešojoje erdvėje, peršasi nuomonė, kad siekis eliminuoti ukrainiečius iš Lietuvos darbo rinkos gali būti kažkam naudingas. Ko gero, kad viskas orientuota į tai, kad didieji vežėjai galėtų eliminuoti mažuosius.

Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Aktualu

Ginklų ekspertai: Iranas metų metus dykumoje tobulino tarpžemyninių raketų programą

Aktualu

Girto vairuotojo fiasko Panevėžyje: pareigūnams įkliuvo prie pat policijos komisariato

Interviu Tik 15min Kultūra

Vienas garsiausių pasaulio antropologų Thomas Hyllandas Eriksenas: „Mums reikalingas laikas, kai nieko neįvyksta“

Vardai

Sasekso kunigaikštienė Meghan Markle: „Didžiuojuosi būdama feministe“

Gazas

Eksperimentas Panevėžio gatvėse: ar vairuotojai praleidžia skubančius paramedikus?

Aktualu

V.Uspaskichas: grįžtu į aktyvią politiką paskutinį kartą

Aktualu

Lietuvis Norvegijoje įtariamas pavogęs brangenybių už milijoną

24sek

Atsipalaidavimu nepatenkintas Šaras: „Kokie gali būti sunkumai nusiteikti?“

Verslas

Penktadienį baigiasi era, kai į gyventojų duomenis buvo galima numoti lengva ranka

Vardai

Donatas ir Dainė Baumilos pirmą kartą viešumoje pasirodė su devynių mėnesių dukra

Deuce

Grėsmingiausias varžovas: R.Berankiui „Roland Garros“ burtai lėmė A.Zverevą

Aktualu

Avarija geležinkelyje: prieš apklausą lietuviui prireikė medikų pagalbos, italų advokatui jis paaiškino savo veiksmus katastrofos metu

Vardai

Edita Daniūtė – apie gyvenimą Italijoje, sužadėtinio meilę cepelinams ir įkurtuves naujuose namuose

Lukiškių aikštėje atidaryta skaitykla po atviru dangumi „Vilnius skaito“

Gyvenimas

Interjero dizainerė K.Grybaitė – ironiškai apie lietuvių pasirinkimus: „Vonios plytelės yra viena gyvenimo tragedijų“

Gazas

Po vasariškos liūties lūžusio medžio suniokotą „Audi“ radęs vaikinas nustėro – kas turėtų atsakyti?

Paskutinis sezono „Ginčas“: ar Kaunas pajėgus surengti Finalo ketvertą?

Pasaulis kišenėje

Palanga laukia antplūdžio: gelbėtojai primena, jog Baltija klastinga

Gazas

Kelių policininkai maloniai nustebę: apskųsti girtą vairuotoją lietuviams jau tampa norma

Aktualu

R.Šimašius: visi dabar tapo rusiško popso ekspertais, o aš toks nesu

Naujienos

Aktualu

Ginklų ekspertai: Iranas metų metus dykumoje tobulino tarpžemyninių raketų programą

Aktualu

Girto vairuotojo fiasko Panevėžyje: pareigūnams įkliuvo prie pat policijos komisariato

Interviu Tik 15min Kultūra

Vienas garsiausių pasaulio antropologų Thomas Hyllandas Eriksenas: „Mums reikalingas laikas, kai nieko neįvyksta“

Vardai

Sasekso kunigaikštienė Meghan Markle: „Didžiuojuosi būdama feministe“

Gazas

Eksperimentas Panevėžio gatvėse: ar vairuotojai praleidžia skubančius paramedikus?

Aktualu

V.Uspaskichas: grįžtu į aktyvią politiką paskutinį kartą

Aktualu

Lietuvis Norvegijoje įtariamas pavogęs brangenybių už milijoną

24sek

Atsipalaidavimu nepatenkintas Šaras: „Kokie gali būti sunkumai nusiteikti?“

Verslas

Penktadienį baigiasi era, kai į gyventojų duomenis buvo galima numoti lengva ranka

Vardai

Donatas ir Dainė Baumilos pirmą kartą viešumoje pasirodė su devynių mėnesių dukra

Deuce

Grėsmingiausias varžovas: R.Berankiui „Roland Garros“ burtai lėmė A.Zverevą

Aktualu

Avarija geležinkelyje: prieš apklausą lietuviui prireikė medikų pagalbos, italų advokatui jis paaiškino savo veiksmus katastrofos metu

Vardai

Edita Daniūtė – apie gyvenimą Italijoje, sužadėtinio meilę cepelinams ir įkurtuves naujuose namuose

Lukiškių aikštėje atidaryta skaitykla po atviru dangumi „Vilnius skaito“

Gyvenimas

Interjero dizainerė K.Grybaitė – ironiškai apie lietuvių pasirinkimus: „Vonios plytelės yra viena gyvenimo tragedijų“

Gazas

Po vasariškos liūties lūžusio medžio suniokotą „Audi“ radęs vaikinas nustėro – kas turėtų atsakyti?

Paskutinis sezono „Ginčas“: ar Kaunas pajėgus surengti Finalo ketvertą?

Pasaulis kišenėje

Palanga laukia antplūdžio: gelbėtojai primena, jog Baltija klastinga

Gazas

Kelių policininkai maloniai nustebę: apskųsti girtą vairuotoją lietuviams jau tampa norma

Aktualu

R.Šimašius: visi dabar tapo rusiško popso ekspertais, o aš toks nesu

Vardai

Žinau, ką renkuosi

Atnaujinkime namus

Video

Metas rinktis

Maistas

Laikas griliui

Išlaikyk atostogų ritmą

Remontas be nervų

Sveikata

Automobilių švaros centras AINAVA

Ryškiems įvarčiams

Pasaulis kišenėje

Sulčių nauda

Naujas regėjimas

Unicef vaikų bėgimas „Už kiekvieną vaiką“

Renginių gidas

Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką