Dabar populiaru
Publikuota: 2018 balandžio 11d. 16:55

Kodėl vis dar yra sakančiųjų, kad ukrainiečiai mums kenkia?

Baltijos transporto profesinės sąjungos „Solidarumas“ pirmininkas Gintaras Čiužas
Partnerio nuotr. / Baltijos transporto profesinės sąjungos „Solidarumas“ pirmininkas Gintaras Čiužas

Pastaruoju metu šalies žiniasklaidoje pagausėjo kontraversiškų pasisakymų apie krovininio transporto sektorių, ypač – jame dirbančius baltarusius ir ukrainiečius. Skambiai deklaruojama, neva šie iš trečiųjų šalių atvykę svetimšaliai savo pigia darbo jėga baigia užpulti Europą ir išstumti lietuvius iš darbo rinkos. Kas tikrai yra netiesa.

Taip, kai kuriose transporto bendrovėse ukrainiečiai sudaro apie 80-90 procentų visų vairuotojų, tačiau vertėtų į šią situaciją ir to priežastis pažvelgti iš arčiau.

Visų pirma, kelių transporto sektoriuje veikia daugiau kaip 5000 įmonių, o jose dirba apie 50 000 vairuotojų. Žiniasklaidoje pastaruoju metu vis dažniau ir garsiau pasisakantys krovininio autotransporto profesinės sąjungos „Solidarumas“ atstovai kalba taip, tarsi atstovautų visiems šiems 50 000 darbuotojų. Nors iš tiesų jų profsąjungoje, ko gero, tėra keli šimtai narių.

Antra, tiek lietuviams, tiek kitiems darbuotojams, atvykstantiems iš trečiųjų šalių, transporto bendrovėse (tiesa, negaliu garantuoti už visas) sudaromos vienodos darbo sąlygos, nediskriminuojant žmonių dėl jų tautybės. Kodėl autotransporto profesinė sąjunga „Solidarumas“ yra akivaizdžiai nusistačiusi prieš žmones iš trečiųjų šalių, sunku suprasti. Vieną dieną jos atstovai patys viešai mušasi į krūtinę, kad gina ukrainiečius ir sprendžia jų problemas, o jau kitą dieną, vos gavę mokestį už metinę narystę, nusisuka ir atsisako atstovauti jų interesams.

Taip, krovininio transporto sektoriuje dabar jaučiamas itin didelis kvalifikuotų vairuotojų trūkumas. Nemaža dalis lietuvių, suviliotų didesnių algų ir geresnių darbo bei gyvenimo sąlygų, išvyksta dirbti į kitas svečias šalis. Tačiau transporto sektorius – jokia išimtis. Darbo jėgos migracija stipriai jaučiama ir kitose verslo srityse.

Baltijos transporto profesinė sąjunga „Solidarumas“ gerbia ir gina visų darbuotojų, nepriklausomai nuo to, iš kur jie yra atvykę, interesus. Manau, kad valstybės sudaryta lengvesnė užsieniečių įdarbinimo tvarka, leidžianti pritraukti daugiau darbuotojų iš Ukrainos, yra sveikintina. Ukrainoje šiuo metu vyrauja sudėtinga politinė ir ekonominė situacija, žmonėms trūksta darbo. Kodėl turėtume užverti jiems duris ir juos diskriminuoti? Teiginiai, kad ukrainiečiai iškreipia Lietuvos darbo rinką, mums kenkia, ir kad mes nevertiname jų kaip darbuotojų, yra niekuo nepagrįsta nuomonė.

Kodėl transporto sektoriuje yra tiek daug darbuotojų iš Ukrainos ir Baltarusijos? Nes šis sektorius – patrauklus. Vilkikus vairuojantys tolimųjų reisų vairuotojai per mėnesį neretai vidutiniškai gauna į rankas apie pusantro tūkstančio ar netgi daugiau. Vokietijoje, Prancūzijoje ar kitose Europos šalyse uždarbis dar didesnis, tad nenuostabu, jog profesionalūs, didelę patirtį turintys, užsienio kalbas mokantys lietuviai išvyksta, o mūsų šalies transporto sektoriuje, susidarius šios specialybės darbuotojų trūkumui, žvalgomasi į Baltarusiją ar Ukrainą. Tad atvykę svetimšaliai ne atima iš mūsų tautiečių jų darbo vietas, o atvirkščiai – jas užpildo.

Norėtųsi, kad autotransporto profesinės sąjungos „Solidarumas“ atstovai liautųsi kelti įtampą Lietuvos transporto sektoriuje. Konkurencija šiame sektoriuje dėl žmogiškųjų išteklių išties yra labai didelė, tačiau, vertinant tai, kas šiuo metu vyksta viešojoje erdvėje, peršasi nuomonė, kad siekis eliminuoti ukrainiečius iš Lietuvos darbo rinkos gali būti kažkam naudingas. Ko gero, kad viskas orientuota į tai, kad didieji vežėjai galėtų eliminuoti mažuosius.

Partnerio turinys

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Aktualu

Rusijos teisėjų vadas pasvarstė apie netobulą Konstituciją: ką rezga Vladimiras Putinas?

Aktualu

Protestų Ingušijoje dalyviai sako nusivylę Kremliumi ir žada gintis „plikomis rankomis“

24sek

Šaras po pergalės – apie naujoką kosmose, P.Jankūno formą ir žvėrį T.Walkupą

Aktualu

Seksualiai Švėkšnoje išnaudotos merginos trokšta kurti ir mylėti, bet turi mokytis gyventi

Interviu Vardai

I.Launikonytė: apie metų skirtumo nepaisančią meilę V.Kovaliovui, išvaizdos pokyčius ir muzikos terapiją

„Ginčas“ dėl meilės „Žalgiriui“: kurie žaidėjai nepateisina Šaro lūkesčių?

Interviu Kultūra

Berlyno kino festivalio programos konsultantas W.Speckas: kinas yra politiškas menas

24sek

Naujokas liko ant suolo – Kauno „Žalgiris“ vos neprisižaidė su „Dzūkija“

Gyvenimas

Dosnus klientas padavėjai paliko 10 tūkst. JAV dolerių arbatpinigių

Aktualu

Nepilnamečių pataisos namų direktorius – atvirai apie tai, kas dedasi „vaikų kalėjime“

Verslas

R.Vainienė: kitų metų biudžetas serga

Gyvenimas

Translyčių menstruacijos: vyrai, kurie serga mėnesinėmis, ir moterys, kurios – ne

Aktualu

Tomas Viluckas: Skausminga istorija rašoma Ukrainoje

Gyvenimas

Valstybė nusprendė geriau už Valentiną žinanti, kuo jai gydytis: moteris jaučiasi bandomuoju triušiu

Aktualu

TS-LKD prezidentiniuose debatuose V.Ušackas dūrė: „Partijos vadovybė pasirinkusi Ingridą“

Vardai

Milžinas ir coliukė: kalnu pramintas „Sostų karų“ aktorius vedė savo mylimąją

Aktualu

Prie Raguvos susidūrė du „Volkswagen“ – vienas nulėkė į namą

Pasaulis kišenėje

Unikali Lietuvos vieta, kurios turėtų pavydėti visa Europa

Aktualu

Ukmergės rajone atitvarus perskriejo ir ant stogo apvirto „Volkswagen“

Aktualu

Kauniečių šeimą išardė praeivio skambutis: atėmė vaikus dėl pliaukštelėjimo per ranką

Naujienos

Aktualu

Rusijos teisėjų vadas pasvarstė apie netobulą Konstituciją: ką rezga Vladimiras Putinas?

Aktualu

Protestų Ingušijoje dalyviai sako nusivylę Kremliumi ir žada gintis „plikomis rankomis“

24sek

Šaras po pergalės – apie naujoką kosmose, P.Jankūno formą ir žvėrį T.Walkupą

Aktualu

Seksualiai Švėkšnoje išnaudotos merginos trokšta kurti ir mylėti, bet turi mokytis gyventi

Interviu Vardai

I.Launikonytė: apie metų skirtumo nepaisančią meilę V.Kovaliovui, išvaizdos pokyčius ir muzikos terapiją

„Ginčas“ dėl meilės „Žalgiriui“: kurie žaidėjai nepateisina Šaro lūkesčių?

Interviu Kultūra

Berlyno kino festivalio programos konsultantas W.Speckas: kinas yra politiškas menas

24sek

Naujokas liko ant suolo – Kauno „Žalgiris“ vos neprisižaidė su „Dzūkija“

Gyvenimas

Dosnus klientas padavėjai paliko 10 tūkst. JAV dolerių arbatpinigių

Sportas

Po įvarčio į savus vartus „Arsenal“ išgelbėjo fantastiškas 5 minučių dublis

Aktualu

Nepilnamečių pataisos namų direktorius – atvirai apie tai, kas dedasi „vaikų kalėjime“

Verslas

Mirė vienas „United Colors of Benetton“ įkūrėjų Gilberto Benettonas

Verslas

R.Vainienė: kitų metų biudžetas serga

Gyvenimas

Translyčių menstruacijos: vyrai, kurie serga mėnesinėmis, ir moterys, kurios – ne

Aktualu

Tomas Viluckas: Skausminga istorija rašoma Ukrainoje

Gyvenimas

Valstybė nusprendė geriau už Valentiną žinanti, kuo jai gydytis: moteris jaučiasi bandomuoju triušiu

Vardai

Milžinas ir coliukė: kalnu pramintas „Sostų karų“ aktorius vedė savo mylimąją

Aktualu

TS-LKD prezidentiniuose debatuose V.Ušackas dūrė: „Partijos vadovybė pasirinkusi Ingridą“

Aktualu

Prie Raguvos susidūrė du „Volkswagen“ – vienas nulėkė į namą

Pasaulis kišenėje

Unikali Lietuvos vieta, kurios turėtų pavydėti visa Europa

Gera keliauti kartu

BALTIJOS MAISTO IR GĖRIMŲ PARODA „BAF“ 2018

Įkvėpk daugiau gyvenimo

Nacionalinis sveikatos egzaminas 2018

Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką