-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Produktų sertifikavimas – būdas atrasti naujas rinkas

Norėdamos įsitvirtinti užsienio rinkose, įmonės atlieka daugybę rinkos tyrimų, išleidžia solidžias sumas reklamai. Vis tik verslininkai, norintys užsitikrinti užsienio klientų lojalumą, žino, jog tokių veiksmų gali nepakakti. Reikia konkrečių įrodymų, kad produktas ar paslauga verta pirkėjų pasitikėjimo. Būtent todėl įmonės, sertifikuojančios savo produktus ir įrodančios jų aukštą kokybę ir saugumą, nesigaili. Verslininkų teigimu, sertifikavimas didina ir konkurencingumą, ir įmonės pelną.
Gavusi GS (patikrinto patikimumo) sertifikatą, UAB „Merseta“ dabar sėkmingai savo gesintuvus parduoda Vokietijos ir Beniliukso šalių rinkų klientams
Gavusi GS (patikrinto patikimumo) sertifikatą, UAB „Merseta“ dabar sėkmingai savo gesintuvus parduoda Vokietijos ir Beniliukso šalių rinkų klientams / Projekto partnerio nuotr.

Sertifikavimas atveria naujas rinkas

Pasak bendrovės „Vilpros pramonė“ pardavimų ir rinkodaros direktoriaus Valdemaro Gasporovičiaus, produkto sertifikavimas įmonei suteikė daug naudos. „Nauji produktai leido įžengti į naujas rinkas, taip pat užimti didesnę dalį rinkose, kuriose dirbome iki šiol. Pateikus naujus sertifikuotus produktus, atitinkančius rinkų poreikius bei teisės aktų reikalavimus, bendra mūsų įmonės eksporto dalis augo“, – teigia V.Gasporovičius.

Nerūdijančio plieno dūmtraukius gaminanti įmonė yra savo srities lyderė, turinti ne vieną sertifikatą. Naujausias, dvisienių dūmtraukių sistemų sertifikatas leis plėstis Šiaurės šalių rinkose bei įžengti į Didžiosios Britanijos, Vokietijos, Austrijos, Čekijos ir Slovakijos rinkas. „Sertifikavome naują produktą, pagamintą pagal naują technologiją. Produktas tapo ne tik konkurencingesnis rinkoje, bet ir pagerėjo jo kokybė, atpigo kaina“, – pasakoja V.Gasparovičius.

Lietuviškų produktų reprezentavimas

Bendrovė „Merseta“, žinoma kokybiškų gesinimo priemonių gamintoja Lietuvoje ir Baltijos šalyse, buvo viena iš pirmųjų įmonių pasaulyje, užsiimančių aerozolinių gesinimo priemonių gamyba. Gavusi GS (patikrinto patikimumo) sertifikatą, įmonė dabar sėkmingai savo gesintuvus parduoda Vokietijos ir Beniliukso šalių rinkų klientams.

„Gyvename tokiais laikais, kai nesertifikuoti produktų – neįmanoma. Sertifikatų pirmiausiai prašo prekybos partneriai, tačiau jaučiame stiprų poreikį ir iš visuomenės. Žmonės bijo įsigyti nekokybišką produktą, ypač, jei tai tokia saugos prekė kaip gesinimo priemonė“, – pasakoja bendrovės „Merseta“ direktoriaus pavaduotojas Šarūnas Paradnikas.

Anot jo, sertifikatas yra ne tik kokybės ir saugumo įrodymas, bet ir puiki žinutė pirkėjui. „Pirkėjas žino, jog tai saugus, testuotas produktas, pagamintas atsakingoje įmonėje, kuri rūpinasi kokybės valdymu ir saugumu. GS sertifikatas, kuris reikalingas mūsų produktui, turi itin aukštus reikalavimus“, – teigia pašnekovas.

Įmonė nuėjo ilgą kelią, testavo įvairius saugumo ir kokybės aspektus. Nors sertifikavimo procesas užtruko apie vienerius metus, Š.Paradnikas skatina ir kitus verslininkus susidomėti sertifikavimu. „Reikia nebijoti bandyti ir skatinti lietuviškų produktų eksportą. Lietuviškų produktų įvedimas į kitas rinkas įmanomas tik juos sertifikuojant. Tokiu būdu įgaunamas patikimumas ir pagrindas prekiauti užsienio šalyse“, – teigia Š.Pardnikas.

Įmonės sertifikuoto produkto, aerozolinės gesinimo priemonės, sėkmė – akivaizdi. Tarptautinėse parodose bendrovės „Merseta“ atstovai pastebi jų produkto kopijas, tačiau tai nekeičia ateities planų – plėtimosi į Kanados bei Pietryčių Azijos rinkas.

Svarbiausia – žinoti savo galimybes

Apie verslo plėtrą užsienio rinkose galvojantys verslininkai turėtų įvertinti ne tik produktų ir paslaugų sertifikavimo kainas, bet ir trukmę. Pats sertifikavimas, nuo paraiškos dokumentų pridavimo iki sertifikato išdavimo, užtrunka apie vieną mėnesį. Tačiau didžiąją dalį laiko užima tyrimai laboratorijose. Čia produktas ne tik testuojamas, bet ir surenkami, analizuojami duomenys, pateikiamos pastabos bei išvados. Todėl visas sertifikavimo procesas trunka apie pusę metų.

Produkto testavimas laboratorijose gali užtrukti ir ilgiau, jei nėra tinkamai įvertinamos produkto galimybės, užsibrėžiami neįgyvendinami tikslai. „Problema, su kuria susiduriame savo srityje, manau, yra aktuali ir kitiems sektoriams, pavyzdžiui – statybų. Bandymų metu turime pasirinkti tam tikrus parametrus dūmtraukių sistemoms. Dažnai būna tokių atvejų, kai yra užsibrėžiamas tikslas, kurio nepavyksta pasiekti. Gauni netenkinamą rezultatą, o jau esi laboratorijoms sumokėjęs pinigus“, – pasakoja V. Gasporovičius.

Pašnekovo teigimu, tokių nesklandumų galima išvengti realiai įvertinus savo produkto galimybes. Įmonių vadovams, planuojantiems sertifikuoti savo produktus, jis pataria neužsibrėžti reikalavimų, kurie yra daug aukštesni nei rinkos vidurkis bei įvertinti savo turimas technologijas. „Jei naudojate technologijas, kurios yra ne pačios naujausios rinkoje, tai mažai tikėtina, jog bus pasiekti žymiai aukštesni parametrai nei egzistuojančių rinkoje analogiškų produktų“, – pataria V.Gasporovičius.

Abi įmonės pasinaudojo „Expo sertifikatas LT“ priemonės investicijomis, kurios sumažino reikalingus lėšas ir galimą riziką bei padėjo gauti pripažintą įrodymą, jog jų prekės – saugios ir kokybiškos.

„Kadangi yra priemonė, skirta bent iš dalies padengti sertifikavimo išlaidas, manau, jog kiekvienas gamintojas turėtų išbandyti savo produktą ir jį sertifikuoti. Sertifikatas garantuoja kokybės palaikymą ir pripažinimą kitose rinkose. Tad, jei yra galimybė pasinaudoti investicijomis, sertifikuoti produktus būtinai reikia. Norintieji sertifikuoti produktus gali pasikonsultuoti Lietuvos verslo paramos agentūroje“, – teigia V.Gasporovičius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius