Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Socialinio verslo mitų griovėjai. Mitas – socialinis verslas – ne pelno siekiantis verslas

Socialinio verslo mitų griovėjai
Organizatorių nuotr. / Socialinio verslo mitų griovėjai
Šaltinis: Partnerio turinys
Projekto partnerio inicijuotas ir parengtas turinys, turinio kontrolė – partnerio rankose
2
A A

Socialinis verslas yra tarsi užšifruotas kodas, kuris nėra visiškai suprantamas visuomenėje. Visi žino, kaip atrodo tradicinio verslo modelis ir galėtų jį bent keliais sakiniais apibendrinti, tačiau kai kalbama apie socialinį verslą, žmonės suklūsta ir pradeda trūkčioti pečiais.

Aišku tik viena – šis verslo modelis egzistuoja ir atlieka savo funkcijas, tačiau visuomenės žinios apie jį ribotos arba yra apipintos įvairiausiais mitais.

Socialinio verslo mitų griovėjai – tai susibūrusi studentų grupė, kurios tikslas išsiaiškinti, kiek visuomenė žino apie tokį egzistuojantį ir veikiantį verslo modelį. Tuo pačiu jų vienas iš pagrindinių siekių buvo sugriauti visuomenėje vyraujančius mitus. Šio tyrimo metu atsitiktinai apklausti įvairaus amžiaus praeiviai, kurių buvo klausiama, ką jie žino apie socialinio verslo modelį, veiklą ir ypatumus.

VIDEO: #1 mitas: Socialinis verslas – ne pelno siekiantis verslas

Socialinis verslas – ne pelno siekiantis verslas. Tokia susidariusi nuomonė yra labai populiari tarp praeivių, apklaustų gatvėje. Kai kurie teigia, jog socialinis verslas yra labdaringa veikla, kuri veikia savanorystės pagrindu, todėl šioje srityje dirbantys, negali orientuotis į pelno siekimą.

Tai yra tikrų tikriausias mitas, kurį padėjo sugriauti Europos socialinio verslumo ugdymo ir inovatyvių studijų instituto vadovė, socialinių inovacijų ir verslo vystymo programos „ChangeMakers’On“ ekspertė Simona Šimulytė. Ji išskiria pagrindinį socialinio ir tradicinio verslo skirtumą pelno atžvilgiu. Tradicinio verslo pelnas yra nukreipiamas į akcininkų gerovę ir kapitalo augimą, o socialinio verslo tikslas – pelną skirti visuomenės interesų tenkinimui, tačiau bet kuriuo atveju, pelnas yra labai svarbus rodiklis vertinant bet kokį verslą.

Tai nėra vienintelis mitas, paplitęs tarp eilinių praeivių gatvėje. Šio tyrimo metu pavyko išsiaiškinti ir sugriauti daugiau socialinio verslo mitų. Todėl tai tikrai ne paskutinė socialinio verslo mitų griovėjų serija. Esame parengę daugiau video reportažų apie visuomenės nuomonę ir specialistų pasisakymus socialinio verslo tema. Kviečiame žiūrėti ir pasitikrinti savo turimas žinias bei laukti kitų, dar įdomesnių serijų.

O visus Lietuvos kūrėjus, susipažinusius su socialinio verslo modeliu bei siekiančius rinkai pristatyti socialines inovacijas ar norinčius prisijungti prie jau didelį įdirbį padariusių komandų, VšĮ „Europos socialinis verslumo ugdymo ir inovatyvių studijų institutas“, Kauno Technologijos Universitetas ir VšĮ „Versli Lietuva“ kviečia registruotis į socialinių inovacijų ir verslo vystymo stovyklą „ChangeMakers’ON“.

Nuoroda į registracijos formą dalyviams, kurie nori prisijungti prie idėjų įgyvendinimo – ČIA.

Nuoroda į registracijos formą dalyviams, kurie nori pateikti naują idėją – ČIA.

Nuoroda į registracijos formą savanoriams, kurie nori prisidėti prie stovyklos organizavimo – ČIA.

ChangeMakers’ON programos tinklapis – www.changemakerson.com

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką