-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Socialinis verslas – prasmingas, bet nepelningas? Ką daryti?

Inovacijos – žodis, šiuolaikiniame kontekste esantis tarsi kodas, kuriuo atveriamos visos durys.
Algirdas Stonys – „Telesoftas“ vadovas
Algirdas Stonys – „Telesoftas“ vadovas / Organizatorių nuotr.

O jeigu socialinės inovacijos? Nevyriausybinio sektoriaus (NVO) veikla, virstanti į inovatyvų socialinį verslą? Kas yra socialinis verslas? Ką iš tiesų Lietuvoje darome socialiai verslaus? Ar socialinis verslas gali tapti sėkmingu startuoliu? Kaip susiję socialinis aktyvumas, verslumas ir technologinės inovacijos? Ar šios trys kryptys gali susijungti ir atnešti pokyčius socialiniame visuomenės gyvenime?

Diskutuoti

LOGIN Startup Fair 2017“ metu Vilnius Tech Park bendruomenės teritorijoje esančioje „Miesto Laboratorijoje“ vyko diskusija socialinio verslo ir inovacijų tema. Organizacija „Reach for Change“ Lietuvoje, remianti vaikų gerovės pokyčių lyderius, inicijavo susitikimų erdvę, kurioje socialiai aktyvūs žmonės, socialiniai verslininkai ir sėkmingi IT srities startuoliai kalbėjo apie bendrą norą kurti inovacijas savo šalyje.

Ieškoti partnerių

„Dabar yra tas laikas, kai svarbu kalbėti apie galimybę socialiniam sektoriui išnaudoti informacines technologijas, kad šios sukurtų visiškai naują platformą veikti socialiai. Socialinis verslas Lietuvoje plėsis tada, kai didės suvokimas, kad visuomeninių problemų mastas yra neaprėpiamas ir jos negali būti išspręstos vien tradicinėmis ne pelno bei filantropinėmis priemonėmis. Todėl pirmiausia priėjome prie lengvai sarkastiškos išvados, kad kiekvienam socialiniam verslui ir NVO organizacijai reikalinga gera IT kompanija“, – apie diskusijos pradžią pasakoja „Reach for Change“ Lietuvoje vadovė bei socialinių inovacijų ir verslo vystymo programos „ChangeMakers‘ON“ ekspertė Jurgita Ribinskaitė-Glatzer.

Šiai idėjai gyvai pritarė Algirdas Stonys, sėkmingos IT kompanijos „Telesoftas“ vadovas, ką tik Sveikatos pasaugos ministerijai neatlygintinai sukūręs emocinės paramos programėlę „Pagalba sau“. Diskusijos metu įvertinęs, kad socialinis verslas imasi visuomeninių problemų, kurių nepajėgia išspręsti viešasis sektorius ir laisva rinka, nes neturi pakankamai žmogiškųjų resursų, A.Stonys iškėlė idėją sukurti platformą, kuria pasinaudojus NVO savo vykdomiems projektams „gautų“ specialistų iš verslo organizacijų.

Ryšių su visuomene, IT sektoriaus, rinkodaros specialistų pagalba reikėtų išryškinti nevyriausybinių organizacijų sektoriaus veiklų prasmingumą, tarsi patraukti kliūtis, kurios trukdo kitai visuomenės daliai suprasti, kad socialinės veiklos yra labai reikalingos, patrauklios ir keičiančios visuomenę.

Komunikuoti

„Pirmiausia visus socialinius verslus ir NVO reikėtų įgalinti naudoti kuo daugiau elektroninės komunikacijos priemonių, kad jie taptų lengvai pasiekiami visai virtualiai bendruomenei“, – į diskusiją įsijungė disertacijos „Elektroninis dalyvavimas įgyvendinant trečiojo sektoriaus veiklas: Lietuvos nevyriausybinių organizacijų atvejis“ autorė daktarė Kristina Jakutytė-Ancienė.

Ji pateikė savo darbo išvadų, kurios įrodė, jog Lietuva atsilieka nuo kaimyninių Estijos ar Slovėnijos, kurios turi gerokai labiau išvystytas NVO elektroninės komunikacijos platformas. Pasak dr. K.Jakutytės-Ancienės, negausus NVO elektroninės komunikacijos priemonių taikymas kelia abejonių dėl aktyviu piliečių įsitraukimu ir dalyvavimu pagrįstų šiuolaikinių iniciatyvų naudos.

„Tikslingai derinant tradicines ir elektroninės komunikacijos priemones, piliečių įtraukimo ir dalyvavimo atitinkamose iniciatyvose, projektuose rezultatyvumo lygis skirtųsi nuo to, kurį NVO pasiekia daugiau taikydamos tradicinius būdus, o elektronines komunikacijos priemones traktuodamos kaip pagalbines. Taikydamos šiuolaikines komunikacijos priemones NVO edukuotų visuomenę, kurtų elektroninio dalyvavimo tradicijas“, – pabrėžė daktarė Kristina Jakutytė-Ancienė.

Priimti naujoves

Esminis socialinės veiklos motyvas – visuomeninė nauda, kurios dabar neretai siekia ir stambios verslo organizacijos. „Barclays“ operacijų centro socialinės atsakomybės projektų koordinatorė ir socialinių inovacijų bei verslo vystymo programos „ChangeMakers’ON“ ekspertė Renata Domeikaitė pateikė daugybę pavyzdžių, kaip galima siekiant socialinių tikslų išnaudoti IT kompetencijas ir įrankius. Tačiau, norint efektyvumo, svarbu abipusis suinteresuotumas, geranoriškumas dalijantis žiniomis iš verslo organizacijų, tačiau tiek pat svarbus ir neabejingumas, žingeidumas bei atvirumas naujovėms nevyriausybiniame sektoriuje.

Mąstyti vizionieriškai

Aurelija Makselytė, „Code AcademyKids“ koordinatorė, birželį pati dalyvausianti socialinių inovacijų ir verslo stovykloje „ChangeMakers’ON CAMP 2017“, iškėlė vidinės motyvacijos, vykdant socialinę veiklą, svarbą.

Kaip pasiekti, kad socialiai atsakingi žmonės nebūtų atlikėjais, bet taptų vizionieriais, suburiančiais aplink save tokius pat dinamiškus ir tvarumo siekiančius žmones? Tokius žmones paveržia verslo galimybės, o NVO turi iš pašaukimo dirbančių žmonių, tačiau jie dažniausiai nėra versliai mąstantys. Labai svarbu, kad socialaus verslo organizacijos būtų vedamos kūrybingų antreprenerių, kurie įžvelgia galimybę ten, kur kiti jos nepastebi. Dėl to reikalingi kūrybiniai, idėjiniai mainai tarp sėkmingo verslo asmenybių ir socialinių lyderių.

Dalytis

Pokyčių lyderis Giedrius Bučas, projekto „Kūrybos kampas 360°“ vadovas, kurio projektai skatina nealinti gamtos, vartoti atsakingai ir kartu kūrybingai, teigia, kad ne mažiau nei inovatyvios technologijos svarbus pats dialogas tarp verslo ir socialaus verslo. Reikia sunaikinti mitą, kad socialinės idėjos turi tikslą iš verslo gauti tik finansinės naudos. „Nors visada labiausiai reikia pinigų, bet mažiausiai jų prašau – žinau, kad nebūtinai verslui duosiu naudos, todėl prašau pasidalyti savo ryšiais, žmogiškaisiais resursais ir paslaugomis, per kuriuos galėčiau vystyti savo idėją.“

Ieškoti galimybių vystyti idėjas

Tad ar Lietuva pribrendusi pokyčiams, kurie sujungtų NVO su verslu, kad socialinės idėjos ne tik išgyventų, bet ir neštų pelną? Kokiu būdu inovacijos gali pasiekti jautriausias, labiausiai pažeidžiamas socialines visuomenės grupes? Kokia bus NVO sektoriaus ateitis, jei jie netaps pažangesni ir neperims startuolių energijos?

Visus Lietuvos kūrėjus, siekiančius rinkai pristatyti socialines inovacijas ar norinčius prisijungti prie jau didelį įdirbį padariusių komandų, VšĮ „Europos socialinis verslumo ugdymo ir inovatyvių studijų institutas“, Kauno Technologijos Universitetas ir VšĮ „Versli Lietuva“ kviečia registruotis į „ChangeMakers’ON“ stovyklą.

Nuoroda į registracijos formą dalyviams, kurie nori prisijungti prie idėjų įgyvendinimo – ČIA.

Nuoroda į registracijos formą dalyviams, kurie nori pateikti naują idėją – ČIA.

Nuoroda į registracijos formą savanoriams, kurie nori prisidėti prie stovyklos organizavimo – ČIA.

Parengė Agnė Žemaitytė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius