Dabar populiaru
Publikuota: 2019 spalio 30d. 10:51

Žymūs lektoriai atskleidžia, kaip išsivaduoti iš viešojo kalbėjimo baimės

Viešojo kalbėjimo konferencija
GoSpeak nuotr. / Viešojo kalbėjimo konferencija

Kai kuriems žmonėms vien tik išgirdus, jog teks pasisakyti prieš kolegas ar svečius, sukyla nevaldoma baimė, iššaukianti įvairias organizmo ir pasąmonės reakcijas. Kitiems gi, prieš lipant į sceną, baimė bei jaudulys – tik malonus adrenalinas, skatinantis kalbėti dar ir dar. Ką daryti, jeigu nėra kitos išeities ir teks viešai kalbėti nepaisant visų reakcijų?

Kaip tapti drąsiu, laisvu pranešėju pasakoja vieni iš „GoSpeak“ konferencijos dalyvių: viešo kalbėjimo trenerė Marija Mikalauskienė ir skandalingasis rašytojas, gyvenimo tikslų koučeris Alex Monaco.

Viešasis kalbėjimas prilygsta mirties baimei ir net ją viršija

Galbūt jau teko girdėti šią teoriją ar net patiems patirti? Tai tiesa, bet ji galioja tikrai ne visiems, nes kiti nuo mažens ant scenos jaučiasi lyg žuvys vandenyje. Deja, ne visi esame apdovanoti šiuo talentu, o gyvenimas neklausia ar tokį turime. Tenka prisistatyti darbo pokalbių metu, įtikinti kolegas bei viršininkus savo idėjų nauda, bendrauti su klientais, sakyti kalbas didžiųjų švenčių metu ir taip toliau, todėl viešo kalbėjimo išvengti neįmanoma. Tik kaip įveikti šią baimę? Ar įmanoma išsiugdyti viešo kalbėjimo talentą?

Vienas iš paprasčiausių būdų – nuolatinė praktika. Alex Monako pataria garsiai skaityti vaikams, repetuoti artimųjų akivaizdoje, kuo daugiau kalbėti ir leisti sau klysti ar net apsijuokti. Taip įsitikinsite, jog jums nieko blogo nenutiks, priešingai, prastai pasirodę, turėsite galimybę augti ir kitą kartą pasisakyti kur kas efektyviau bei sėkmingiau.

„Ta akimirka, kai bijai apsijuokti, kaip tik gali pasitarnauti suvokimui, jog iš tiesų tai nieko blogo. Juk kas iš tos baimės? Gi nemirsi“ – provokuoja A.Monako. Išnaudokite baisiausias akimirkas transformacijai, jų metu įvyksta sėkmingiausi emociniai „lūžiai“.

Gyvenimo tikslų koučeris pataria pasinaudoti šiuolaikinėmis technologijomis ir tiesiog filmuotis, tuomet galėsite peržiūrėti savo kūno kalbą ir balso intonaciją bei keisti tai, kas jums nepatinka. Be to, taip įgausite daugiau drąsos, tapsite laisvesni ir galėsite žengti kitą žingsnį, pavyzdžiui, sukurti socialiame tinke savo grupę ir pritraukti bendraminčių.

GoSpeak nuotr./Viešojo kalbėjimo konferencija
GoSpeak nuotr./Viešojo kalbėjimo konferencija

Norite tapti laukiamu lektoriumi? Atiduokite visą save

Pasak rašytojo Alex Monaco, esminė baimės priežastis – susireikšminimas. Tuomet baisi net menkiausia klaida – ištartas netinkamas žodis, netinkamas juokelis, apranga, elgesys ir pan. Toks, iš iliuzijų ir įsitikinimų, sukurtas įvaizdis trapus, kaip stiklinis eglutės žaisliukas. Vienas neatsargus judesys ir viskas subyrės. Tik ar tai tiesa? Kokia nauda iš tokio susireikšminimo? Žmonės mato ir jaučia pranešėjo būsenas bei nenori priimti melu grįsto įvaizdžio.

Lektorius rekomenduoja prieš einant į sceną paklausti savęs: koks mano tikslas? Einu susireikšminti, apsijuokti ir bijoti, ar gerai praleisti laiką bei išdalinti naudingiausius patarimus? Jei stovėsite šaltas kaip akmuo, niekam nebus įdomu ir miela į jus žiūrėti. Ar jums to reikia?

„Gyvenimas trumpas, rodos, ką tik buvo vasara, o žiūrėk, jau prabėgo, todėl, jei jums svarbūs tikslai ir svajonės, tai kodėl jų nepasiekus, pavyzdžiui, dvigubai greičiau? Kodėl nepasiekus net tų tikslų, kurie laukia ateityje, nes augant ir bręstant ateina išmintis bei kiti tikslai, kurių dabar nežinai, bet juos žino brandūs žmonės. Kas, jeigu pasiektumėte tikslus, kurių šiuo metu išminčiai siekia?“ – intriguoja Alex Monaco. Todėl pamirškite susireikšminimą ir verčiau atsakykite sau ką galite duoti geriausio bei koks visos šios intencijos tikslas ir prasmė. Tik tuomet pasikeis būsena ir nebereikės drebėti dėl kiekvieno judesio bei žodžio.

Mintys – vienos iš didžiausių baimės skatintojų. Ar žinote kaip jas pakeisti?

Viešo kalbėjimo trenerė Marija Mikalauskienė pasakoja, jog mokslininkų gautais duomenimis, mūsų galvose yra apie 80 milijardų atskirų neuronų, nuolat besijungiančių tam tikrais ryšiais. Pas vienus žmones tų ryšių mažiau, pas kitus daugiau, todėl nuo to priklauso mąstymo greitis, įvairovė ir kt. Kai mes suformuojame vieną mintį, ji susisieja su kita, taip susiformuoja tarsi naujas „takelis“. Jeigu sau tariate „aš esu laisvas ant scenos“, susikuria nauja „vaga“. Deja, dažniau, pas žmones vyrauja nemalonios mintys, sustiprintos fiziniu ir emociniu krūviu, o tai jau prilygsta milžiniškam krateriui greta tokio, vos matomo bei juntamo „takelio“. Tad, ką daryti?

Mokslininkai jau žino, ko reikia, kad nauja mintis maksimaliai greitai stiprėtų – tai pakartotinis jos išgyvenimas, maksimaliai pajungiant visus pojūčius. Kuo emocionaliau įsitrauksite į naujos minties kartojimą, kuo daugiau apimsite fizinių pojūčių ir pasinaudosite vaizduote, tuo greičiau tas „takas“ sustiprės.

Jeigu norite, kad auditorija kuo geriau jus suprastų ir priimtų, išgyvenkite bei įsijauskite į kiekvieną tariamą frazę, tiesiog būkite gyvas ja. Taip emocijos lengvai persiduos kitiems žmonėms, o su jomis ir naujos mintys.

Dėkingumas – galingiausia praktika, galinti įveikti baimę

„Stipriausia priemonė prieš baimę – dėkingumas. Prieš einant į sceną, baimės akivaizdoje reikia stiprinti minčių seką: aš esu dėkingas už esamą situaciją, kad galiu kalbėti, dalintis ir padėti žmonėms. Aš esu dėkingas, jog tiek žmonių susirinko ir domisi tuo, kas mano viduje gyva,“ – pataria lektorė.

Kuo daugiau atsiversime ir sukursime savyje dėkingumo, tuo mažiau liks vietos baimei. Tokiu būdu formuosis nauja būsena, kurios dėka nešite žmonėms darną ir harmoniją, o viešas kalbėjimas taps jaudinančia švente.

Jei norite, kad naujos mintys ir įpročiai įsitvirtintų jūsų gyvenime, naudokite juos kasdien, įkraudami visais pojūčiais, emocijomis ir dėkingumu.

Viešas kalbėjimas gali tapti gyvenimo aistra, jei nuspręsite padaryti viską, ką galite ir matysite šios veiklos prasmę. Jeigu jis bus naudojamas tik ego ir susireikšminimo auginimui, tikėtina, kad netapsite mylima žvaigžde. Todėl kiekvienoje situacijoje sau tai priminkite.

GoSpeak nuotr./Viešojo kalbėjimo konferencija
GoSpeak nuotr./Viešojo kalbėjimo konferencija

Kaunas – vieta kur susitinka viešo kalbėjimo praktikai ir norintys to išmokti

Šių metų Lapkričio 7d. Kaune vyks praktinė viešojo kalbėjimo konferencija „Go Speak“. Jame nuosekliai parengtos pranešimų ir praktinių dirbtuvių temos leis visiems praktiškai išbandyti ir vėliau veiklose pritaikyti naudingus įgūdžius. Dirbantiems su klientais, verslininkams, viešojo sektoriaus darbuotojams, vadybininkams ar pardavėjams, kuriems reikia pasisakyti susirinkimuose, pristatymuose bei įvairiose situacijose – temų mozaiką labai tikslingai sudėliota: Kaip pasisakyti ir užsidirbti? Įgalinti savo Charizmą valdant emocijas; Pasakoti kuriančias ryšį istorijas partneriams, klientams ar tiesiog artimiems žmonėms; Valdyti kūno kalbą ir balsą; ir žinoma pakurstyti motyvaciją bei pasižadėti pritaikyt ką išmokome jau šiandien. Tai didžiausia Pridėtinė Vertė asmeninam augimui.

Praktinis patarimas

Robertas Šunokas, „Go Speak“ organizatorius, jau 8 metus aktyviai besidomintis ir mokantis kitus viešojo kalbėjimo gudrybių, dalijasi savo patirtimi:

Man nuolat iškyla klausimas: Kodėl turėčiau save vadinti Pranešėju, Kalbėtoju ar tiesiog tam tikromis progomis Pasisakančiu žmogumi? Aš juk šeimos žmogus, turiu žmoną, vaikus; aš juk dirbu savo darbą; aš juk būnu su draugais, atostogauju kaip ir visi paprasti žmonės. Visgi... mano darbe, kuomet mokau žmonės (kompiuteriniai kursai, patyriminiai seminarai, konsultacijos) bendravimas vyksta nuolat. Net tada, kai dirbau paprastu kompiuterių prižiūrėtoju, turėjau dalyvauti įmonės susirinkimuose, pristatyti iškilusias problemas, paaiškinti ko reikia, kad tai išspręsti. Kalbėti Viešai reikia nuolat. Ar tai būtų vienas klausytojas (pokalbio metu), ar keletas žmonių susirinkime, o gal draugų susitikime, ar tai keliolika, keliasdešimt, keli šimtai... tūkstančiai... renginyje, konferencijoje ar vasaros festivalyje. Blyn! J juk kalbėti viešai tenka labai dažnai. Ir tas jaudulys krūtinėje, pilve ar gerklėje – jis nuolat „kutena“, neduoda ramybės ir dažnai pakiša koją. Kaip man jį Prisijaukinti? Aha. Imam jautį už ragų, o tiksliau viešo kalbėjimo baimę už „didelių akių“

Štai 3 patarimai Kaip prisijaukinti jaudulį:

1. Kvėpuok, tu esi žmogus;

2. Klysk, juk visi žino posakį „Klysti žmogiška“, tik mažai kas jį Tikrai Taiko – žino kaip tai daryti;

3. Būk Paprastas, Atviras ir Nuoširdus – tai bus tavo Unikalumo garantas.

Svarbiausia praktika. Taikykite viską ką išmokstate realiame gyvenime, veiklose ir bendravime.

Partnerio turinys
Komentarai
Temos: 1 Saviugda

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Kviečiame anties

Video

01:07
01:20
02:44

Esports namai

Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką