Dabar populiaru
Publikuota: 2015 sausio 2d. 16:48

Po Naujųjų LRT nebegali transliuoti komercinės reklamos, bet jos vis dar yra

Aistė Lasytė
Luko Balandžio/Žmonės.lt nuotr. / Aistė Lasytė

Pernai Seimui priėmus naująją Lietuvos nacionalinio radijo ir televizijos (LRT) įstatymo redakciją nuo Naujųjų reklama visuomeniniame kanale buvo uždrausta. Nepaisant to, sausio 1-ąją. žiūrovai laidų pertraukų metu galėjo toliau matyti garuojančios kavos ar kitus reklaminius vaizdus. Prie jų atsirado prierašas „Rėmėjas“.

LRT televizijos direktorius Rimvydas Paleckis 15min.lt teigė, kad laidų rėmėjų produkcijos ar prekių ženklų reklama galiojančiam įstatymui neprieštarauja. Tuo tarpu reklamos planavimo agentūros tvirtina, kad galimybė toliau reklamuotis LRT eteryje niekam nėra naujiena. Tai patvirtina ir sumažėjęs, tačiau toliau veikiantis LRT Reklamos skyrius.

Numatė vidaus tvarką

Mes esame įsitikinę, kad laikomės įstatymo.

„Mes esame įsitikinę, kad laikomės įstatymo. Praėjusių metų pabaigoje esame pasitvirtinę tolesnio transliavimo tvarką – tiek kultūrinės reklamos, tiek rėmimo“, – situaciją komentavo LRT televizijos vadovas.

Pasak jo, naujajame įstatyme nėra kategoriško draudimo transliuoti laidų rėmėjų reklamos, jei ji neviršija numatytos trukmės.

Luko Balandžio/Žmonės.lt nuotr./Rimvydas Paleckis
Luko Balandžio/Žmonės.lt nuotr./Rimvydas Paleckis

„Sutinku, kad įstatymas nėra taip aiškiai viską apibrėžęs, kaip kartais norėtųsi. Ir ne tik mūsų įstatyme nėra viskas labai aišku. Pagal tai, kaip mes perskaitėme įstatymą, vidaus dokumentais pasitvirtinome  tvarką ir jos laikomės“, – teigė R.Paleckis.

TAIP PAT SKAITYKITE: LRT nebelieka komercinės reklamos

Visi žinojo

Apie galimybę ir toliau reklamuotis LRT eteryje žinojo visi rinkos dalyviai, – teigė R.Malinauskienė.

Reklamos planavimo agentūros UAB „Omnicom Media Group“ generalinė direktorė Ramunė Malinauskienė 15min.lt tvirtino, kad apie galimybę ir toliau reklamuotis LRT eteryje žinojo visi rinkos dalyviai.

„Reklama po Naujųjų LRT eteryje stebina tik tuos, kurie nesigilino, kokius ribojimus LRT radijui ir televizijai numato pernai priimtas įstatymas.

Dalis žmonių tą ribojimą suprato tiesmukai – kad nematysime iš viso jokios reklamos. Taip nėra. Rėmimo reklaminiai klipai yra trumpi ir  atitinka visas nuostatas. Tai yra renginių ir autorinių programų, kurios reikalauja didesnių lėšų, rėmimas“, – teigė pašnekovė.

123rf nuotr./Televizija
123rf nuotr./Televizija

Jos nuomone, tai būdas LRT surinkti papildomų reklamos lėšas, tačiau reklaminio klipo transliavimo galimybės apribotos įstatymu. Pasak R.Malinauskienės, ir komercinių, ir visuomeninių televizijų programų rėmimo nuostatose yra numatyta galimybė keliems rinkos dalyviams remti vieną programą.

Patraukli vieta reklamuotis

Kol kas neaišku, kas laukia laidų, kurios iš LRT pirkdavo eterio laiką. Viena tokių laidų yra Lietuvos metų automobilio rinkimai.

„Tokie rėmimai nėra nuoseklus reklaminių kampanijų vykdymas. Mes savo klientams jų dar neplanavome. Rėmimas priklauso nuo programos išėjimo laikotarpio. Jis nebūtinai atitinka prekinio ženklo poreikius“, – minėjo agentūros vadovė.

Ji pridūrė, kad LRT toliau vykdo programų rėmimo paiešką. „Jeigu papildomą finansavimą gavęs LRT investuos į savo programą ir sieks kuo didesnės auditorijos, o aš tikiu, kad taip ir bus, tai šis kanalas taps labai patraukliu reklamos užsakovams. Tuščiame eteryje bus tik keletas reklamdavių. Skirto laiko nepakaks pardavimų skatinimui, tačiau formuoti prekės ženklo žinomumui tai bus labai geidžiama erdvė“, – teigė R.Malinauskienė.

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Vidas Blekaitis ir Arūnas Valinskas
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Vidas Blekaitis ir Arūnas Valinskas

Kol kas neaišku, kas laukia laidų, kurios iš LRT pirkdavo eterio laiką. Viena tokių laidų yra Lietuvos metų automobilio rinkimai. LRT televizijos vadovas 15min.lt teigė, kad kol kas tikslaus atsakymo į šį klausimą nėra.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Praktiški patarimai

Skanumėlis
Ekspertai pataria
Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką