Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Rinkodara 2014 metais: kas bus svarbiausia?

Prekyba
123rf.com nuotr. / Prekyba
Šaltinis: 15min
0
A A

2014 metais kai kurios rinkodaros tendencijos, dominavusios pernai, ir toliau augs, kitų sprendimų populiarumo kreivė stipriai kris žemyn. Daug kas priklausys nuo to, kaip marketingo specialistai ketina bendrauti su vartotojais, kokias priemones ir taktiką jie naudos, siekdami atkreipti dėmesį pasaulį užvaldžiusiame informacijos triukšme.

 Geriausių pasaulio ir Lietuvos rinkodaros specialistų įžvalgas apie rinkodaros strategijas, vartojimo įpročius, naujas komunikacijos tendencijas pateikia Lietuvos marketingo asociacija (LiMA).

Socialinės medijos įtaka taps vis labiau fragmentuota. Didieji rinkos žaidėjai, tokie kaip "Google", "Facebook", "Yahoo", "Microsoft", siekdami neprarasti arba didinti vartotojų skaičių, investuos į nišinius projektus, įmones, startuolius. Pasak Ryčio Buračo, LiMA nario bei „Permamon LT“ direktoriaus, kontekstas ir turinys vis labiau dominuos prieš SEO, o marketingo specialistai bus priversti naudoti turinio automatizavimo programas, kad valdytų savo medijų kanalus.

„Mobilūs įrenginiai ims absoliučiai dominuoti, taigi ir didžioji dalis marketingo veiksmų bus atliekami juose. Kadangi šiose platformose efektyvumą galima lengvai išmatuoti, marketingo specialistai bus ypatingai atskaitingi ir atsakingi už marketingo investicijų grąžą“, – prognozuoja R.Buračas.

„Facebook“
„Facebook“

2014 m. bus „trumpametražiai“. GIF‘ai, "Vine" ir "Instagram" vaizdo filmukai sulauks daugybės peržiūrų, jų išpildymas taps profesionalesnis, o įtaka vis didės.

„Agentūros konkuruos, kaip per kuo trumpesnį laiką padaryti didesnį įspūdį. Vartotojų dėmesys kuo toliau, tuo labiau buks, augs bet kokios medijos ignoravimas“, – teigia „Kraft Foods“ media ir vartotojų įtraukimo direktorė Julie Fleischer.

Tuo tarpu „Convince & Convert” prezidento Jay Baerio teigimu, informacinis triukšmas, siekiant pritraukti vartotojų dėmesį, pasieks nematytas aukštumas: „Kuo daugiau prekių ženklams reikia dėmesio, tuo daugiau jie generuoja turinio ir reklamos, patys didina triukšmą, ir vėl generuoja naujas priemones, didinančias triukšmą, kad tik būtų išgirsti. Trumpi "Vine", "Instagram", "SnapChat" vaizdai ir bus tai, kas taps rinkos akseleratoriumi į priekį“. 

„Trumpesnis turinys – didesnė sėkmė“. Toks turėtų būti 2014 metų prekių ženklų vadovų šūkis. Strategijos turės būti grįstos aukšta pardavimo kokybe.

Pasak „Brandscaping“ autoriaus ir marketingo lektoriaus Andrew Daviso, tai reiškia, kad prekių ženklų vadovai apipins ženklus turiniu bei projektuos ilgalaikius ryšius, kurie būtų naudingi vartotojams, taip augindami jų lojalumą. Jei kuriamas kokybiškas turinys leis vartotojams jame įžvelgti vertę, jie juo dalinsis užtikrindami prekės ženklo sklaidą.

Michaelis Brenneris, „SAP“ viceprezidentas marketingo ir turinio strategijai, taip pat atkreipia dėmesį į gero turinio kūrybą: „2014-aisiais vis daugiau prekių ženklų bendraus su tekstų rašytojais ir turinio kūrėjais, užuot vien pirkę reklamą.“

Turinio marketingas – pagrindinis instrumentas. Jei prieš keletą metų svarbiau buvo ne turinys, bet jo kiekis ir dažnumas, tai 2014 m. turinio unikalumas, asmeniškumas, orientacija į vartotoją taps itin svarbi.

„2014 m. turi būti didelis žingsnis į priekį vien dėl „Google“ algoritmų pasikeitimo, kurie jau vertina turinio unikalumą. Turinio marketingas tapo pagrindiniu instrumentu. Čia reikia nemažai išmonės ir pastangų, kad galėtum pasirodyti geresnis prieš konkurentus, todėl bus dedamos pastangos būti unikaliems, atskleisti pridėtinę produkto vertę ir galiausiai rasti viso to harmoningą suliejimą į visumą, kas ir yra – turinys“, – sako „Curata“ vadovas Pawanas Despande.

Prekių ženklų personalizavimas. Mitchio Joelo, „Twist Image“ prezidento, nuomone, prekių ženklai ir toliau gali kovoti inertiškai siekdami vieno tikslo – privilioti kuo daugiau pirkėjų. Tačiau tikėtina, kad vis dėlto atsiras gudrių, kurie pirmieji supras, jog kuriamas turinys pasako apie prekės ženklą daugiau nei reklama.

„Prekės ženklo personalizavimas, jo, kaip asmenybės sukūrimas per pasakojimo turinį ir kontekstą, ir bus raktas į sėkmę, – sako M. Joelis.

123rf.com nuotr./Prekyba
123rf.com nuotr./Prekyba

Tikras asmeniškumas ir asmeniški pasiūlymai. LiMA valdybos pirmininkas Simonas Bartkus prognozuoja, jog greit prekybos tinklai pradės sekti vartotojų judėjimą po parduotuves naudodami „Bluetooth“ ir kitomis technologijomis. Technologijos atpigo pakankamai ir yra daug duomenų, kad tai būtų galima realiai diegti Lietuvoje.

Sveikos gyvensenos marketingas. Pasibaigus sunkmečiui ir vartotojai, ir prekių ženklai atsisuks į sveiką gyvenseną plačiąja prasme – populiarės produktai, padedantys išlikti jauniems, be glitimo, be alergenų, taip pat produktai, pradedantys sportuoti, stebėti savo kūną.

Atsiras naujų produktų su kvėpavimo analize, miego analize, pulso skaičiavimu, kraujo spaudimo lygio stebėsena.

„Reklamoje ir komunikacijoje išloš tie prekių ženklai, kurie sugebės „stulbinti" kiekviena kampanija – pozicionavimas su švelniu kūrybiškumu jau nebeveiks“, – pabrėžia S.Bartkus.

123rf.com nuotr./Moteris
123rf.com nuotr./Moteris

Viešieji ryšiai taps lygiaverčiu marketingo partneriu. Heidi Sullivan, „Cision“ skaitmeninio turinio vyresnioji viceprezidentė, prognozuoja, jog 2014 metais viešieji ryšiai išeis iš marketingo šešėlio kaip pilnateisis visaverčio turinio kūrėjas. Abiejų sektorių atstovai dirbs su prekių ženklais kartu, kurdami visavertį turinį kaip partneriai.

Skaidrumas ir autentiškumas. Nepaisant bendrovių dydžių ir jų verslo specifikos – ar tai būtų verslas verslui, ar galutiniam vartotojui – visi orientuosis į asmeninius santykius, pardavimai vyks būtent per tai. „Sprout Content“ įkūrėjos Debbie Williams manymu, skaidrumas ir autentiškumas bus pagrindinė vertybė bendraujant su klientais.

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką