Baudų padidinimas drausmintų vairuotojus laikytis taisyklių, mažintų žūčių keliuose skaičių, padėtų surinkti daugiau pajamų į biudžetą, sako įstatymo projekto autorius, parlamentaras Karolis Neimantas. VRM duomenimis, per 2024 m. į biudžetą buvo surinkta kiek daugiau nei 47 mln. EUR.
Seimo nario skaičiavimais, padidinus baudas, surenkamų pinigų suma padidėtų dar 25 mln. EUR. Juos galima būtų investuoti ir į kelių infrastruktūrą, skirti pareigūnų gerovei skatinti arba krašto gynybai. Politiko teigimu, ES rekomendavo peržiūrėti seną praktiką dar 2017 m.
K.Neimantas siūlo baudas didinti 50 proc. ir pateikia tokius matematinius argumentus. Jo teigimu, 50 proc. didėtų ir minimali skiriama bauda, ir maksimali, nes baudų dydis neperžiūrėtas nuo 2008 metų. Net konvertuojant litus į eurus jos nebuvo peržiūrėtos, o mūsų pajamos per tą laikotarpį smarkiai keitėsi.
Tarkime, minimali alga ar vidutinis atlyginimas (taip pat ir pensija) didėjo 3-3,5 karto. Todėl dar ir dėl pinigų nuvertėjimo vairuotojams tokios baudos tapo „nebeįdomios“, sumokėti jas „neskauda“.
„Žinių radijo“ laidoje „Dienos klausimas“ (vedėjas Aurimas Perednis) apie pasiūlymą didinti baudas diskutavo Seimo narys Karolis Neimantas, Viešosios policijos biuro viršininkas Vytautas Grašys, VU teisės dėstytojas, kriminologas dr. Gintautas Sakalauskas.
Pasiūlymo autoriai sako, kad toks baudų padidinimas verstų vairuotojus labiau laikytis taisyklių, mažintų žūčių skaičių keliuose ir padėtų surinkti daugiu pajamų. Kaip toks pasiūlymas atrodytų praktiškai, kokio dydžio baudos siūlomos? Ir kokio dydžio baudų policijai neapsimoka administruoti, nes nuobauda tampa nuostoliu valstybei, o ne bausme pažeidėjui?