Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kur galima nukeliauti už 10 tūkstančių?

Šiame straipsnyje nepasakosime apie šiltą jūrą ir palmes balto smėlio paplūdimyje. Būtent tiek, tikėtina, gali kainuoti jūsų kelionė iš vakarėlio namo, jei nusprendėte neskaičiuoti alkoholio promilių savo kraujyje...

Pirmiausia pradėkime nuo baudų, kurių dydis gali siekti ir kelionės į šiltus kraštus kainą: lengvas girtumas (iki 1,5 promilės) gali kainuoti 1000 – 1500 Lt baudos ir metus – pusantrų gyvenimą be vairuotojo pažymėjimo, vidutinis (1,51-2,5 promilės) arba sunkus (nuo 2,51 promilės ir daugiau) girtumas – iki 3000 lt (arba arešto iki 30 d.) ir iki trejų metų be vairuotojo pažymėjimo.

Taigi, skaičiuojame vidutines išlaidas baudai – 2000 lt. Nusimatykite šiek tiek papildomai lėšų taksi ir visuomeniniam transportui bent pusantrų metų, kuriuos praleisite be vairuotojo pažymėjimo. Būtent tiek jums teks pakloti sėkmės atveju, jei nieko blogo pakeliui nenutiks.

Jei mėginsite laimę nepakliūti išgėrę prie vairo antrąkart, būkite pasirengę automobilio konfiskavimui. Vidutinė naudoto Lietuvoje parduodamo naudoto automobilio kaina siekia kiek daugiau nei 10 000 Lt.

Dabar skaičiuokime ne tokias „optimistines“ išlaidas. Jei visgi patekote, tiksliau, sukėlėte autoįvykį (juk kaltas būna būtent neblaivus vairuotojas), kaip žinia, nei KASKO, nei vairuotojų civilinės atsakomybės draudimas jums negalioja, tad nuostolius teks atlyginti patiems. Vidutinė autoįvykio žala Lietuvoje mieste, draudimo įmonių duomenimis,gali siekti  2000 Lt, užmiestyje – 10000 lt. Skaičiuojame vidurkį, gauname 6000 Lt.  Rimtesnio įvykio atveju žala gali siekti ir kelias dešimtis tūkstančių.

Už neblaivaus asmens sukeltą avariją, reikia priminti, ir baudos dydis bus didesnis. Taigi sėkmės atveju, jei rimtai niekas nenukentės, bauda sieks „tik“  4000-5000 Lt, vairavimo pažymėjimo neteksite 3-5 metams.

Taigi, nutikus nedidelei avarijai galite planuoti bent 10000 Lt papildomų išlaidų. Dalį iš jų, žinoma, galima "kompensuoti" areštu, bet vargu, ar tai patraukli alternatyva.

Galėtume skaičiuoti ir kitus nuostolius – kas bus, jei dėl savo poelgio netektumėte darbo, jei apgadintumėte daugiau nei vieną automobilį, kiek papildomai teks mokėti teismo išlaidų… Ar, palyginus su šiais labiausiais tikėtinais nuostoliais kelionės namo kaina taksi neatrodo juokingai maža?

Ir pabaigai. Šiame straipsnyje nekalbame apie žmonių sužalojimus ar mirtis, nes net ir išmokėtos dešimtys tūkstančių neturtinės žalos negali būti lyginamos su neįkainojama žmogaus gyvybe, kaip ir amžinas kaltės jausmas negali būti išmatuojamas prarastais pinigais.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius