Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti

Pernai Lietuvoje sumažėjo keliuose žuvusių asmenų skaičius, bet džiaugtis dar anksti

Pernai Lietuvos keliuose žuvo 120 žmonių – tai mažiausias žuvusiųjų keliuose skaičius per visą Nepriklausomybės laikotarpį. Palyginti su 2021 m., pernai Lietuvoje šiek tiek išaugo pėsčiųjų žūčių skaičius (nuo 28 iki 31 žuvusiojo), tačiau gerokai sumažėjo dviratininkų žūčių – nuo 11 iki 5.
Eismo įvykis
Eismo įvykis / 123RF.com nuotr.

Pažanga visose srityse

Kaip teigia Susisiekimo ministerija, visų eismo dalyvių saugumą, kaip ir teigiamas tendencijas eismo saugumo srityje, lemia taikomų priemonių visuma: geras vairuotojų parengimas ir egzaminavimas, kelių eismo taisyklių laikymasis, saugos priemonių naudojimas (saugos diržai, šalmai, vaikiškos kėdutės, motociklininkų apsaugos ir pan.), techniškai tvarkingos transporto priemonės keliuose, saugi kelių infrastruktūra, taip pat tinkama eismo dalyvių priežiūra ir kontrolė, greičio matuoklių plėtra ir t.t. Kartu ypač svarbi ilgametė švietėjiška saugaus eismo veikla.

„Pažangos šioje srityje siekiame glaudžiai bendradarbiaudami su policija, Vidaus reikalų ministerija, mūsų pavaldžiomis įstaigomis – Lietuvos transporto saugos administracija, Lietuvos automobilių kelių direkcija, Transporto kompetencijų agentūra. Daug dėmesio eismo saugai skiriama planuojant valstybės investicijas į kelių infrastruktūrą.

Be to, pastaraisiais metais visoje Lietuvoje daug dėmesio skiriama ir dviračių infrastruktūros plėtrai – šis aspektas teigiamai veikia dviratininkų saugumo statistiką. Pernai su savivaldybėmis ir Lietuvos automobilių kelių direkcija susitarta dėl principų formuojant pėsčiųjų ir dviračių infrastruktūros Lietuvoje plėtros prioritetus, sukurtas prioritetinis sąrašas – nuo 2022 m. pabaigos iki 2024 m. pabaigos planuojama nutiesti ar suremontuoti 400 km dviračių ir pėsčiųjų takų.

Pastaraisiais metais Lietuvoje matoma žūčių keliuose mažėjimo tendencija patvirtina, kad bendromis daugelio institucijų ir visuomenės pastangomis judame teisinga kryptimi, tačiau mūsų galutinis tikslas – nulis žūčių. Dėl to privalome ir toliau visapusiškai didinti eismo saugą, visų dalyvių sąmoningumą keliuose“, – rašoma Susisiekimo ministerijos pateiktame atsakyme.

Išvadas daryti anksti

Saugaus eismo specialistai sutinka, kad priemonių visuma daro įtaką eismo saugumui, tačiau džiaugtis vienerių metų statistika yra kiek anksti. Pasak vairuotojų mokytojo Artūro Pakėno, jei eismo įvykių ir žūčių juose statistika kiekvienais metais būtų geresnė už ankstesnius, tuomet būtų galima daryti prielaidas, kas lėmė tokias tendencijas. Dabar, anot pašnekovo, išvadas daryti dar gana sunku.

„Reikėtų žiūrėti į tai, kokie tie eismo įvykiai yra, dėl kokių priežasčių tos avarijos nutinka. Nes statistika atspindi ne viską. Užtenka vienos autobuso avarijos ir turime statistikoje kelias dešimtis papildomų sužeistųjų. Aišku, kuo toliau, tuo labiau didėja žmonių suvokimas, sąmoningumas. Gal kiek mažiau lekiančių, skubančių. Juk tikrai ne visi magistralėje vasarą važiuoja maksimaliu leistinu greičiu. Kiti važiuoja kiek lėčiau ir tokių žmonių daugėja. Automatiškai kelyje mažiau rizikos, jei važiuojama lėčiau.

Tačiau ta vienerių metų statistika dar neparodo tendencijos, kur link mūsų visuomenės suvokimas apie saugų eismą juda. Vienais metais statistika geresnė, kitais – blogesnė, tad išvadas daryti sunku. Jei tai būtų tendencingas mažėjimas, dešimtį metų kasmet vis mažėjant avaringumui, mirtingumui, tada būtų galima kalbėti drąsiau“, – sakė vairavimo mokytojas Artūras Pakėnas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Reklama
LPC meno galerijoje eksponuojamos parodos turi išskirtinę misiją
Reklama
Top 5 „Dreame“ dulkių siurbliai 2024
Užsisakykite 15min naujienlaiškius