Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

„Air Lituanicą“ gelbėti panoro ne visi Vilniaus politikai, bet oro linijos gaus 5 mln. Lt

„Air Lituanica“ lėktuvas
Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr. / „Air Lituanica“ lėktuvas
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Vilniaus taryba trečiadienio posėdyje svarstė klausimą dėl lėšų skyrimo savivaldybės įmonės „Start Vilnius“ įstatiniam kapitalui didinti. Nors savivaldybė tvirtino, kad beveik 10 mln. Lt bus skirta įvairiems projektams įgyvendinti, tačiau opozicija ir dalis valdančiųjų yra tikri – visi pinigai keliaus ne kam kitam, o oro linijų bendrovei „Air Lituanica“.

Po ilgų diskusijų dėl sprendimo balsuota skubos tvarka. 27 tarybos nariai balsavo už, 14 prieš ir pinigai „Start Vilnius“ buvo skirti.

Pagal sprendimo projektą „Start Vilnius“ turėtų gauti 6 mln. Lt ir nekilnojamojo turto daugiau kaip už 3,8 mln. Lt. Kaip 15min.lt sakė Ekonomikos ir investicijų departamento direktoriaus pavaduotoja Rasa Cibulskienė, lėšos bus skirtos įvairiems projektams finansuoti, tarp jų bus investicijos Liepkalnio žiemos ir vasaros sporto centro plėtrai, Vismaliukų teritorijos plėtrai, įvairiems klasteriams (plastikų, ortopedijos ir pan.), investicijos „Air Vilnius group“, irklavimo bazei, MBT dviračių trasoms ir pan.

Aviabendrovė gaus 5 mln. Lt

„Tai projektai, turintys didelę socialinę naudą“, – kalbėjo R.Cibulskienė. Jos teigimu, šiemet „Air Lituanicai“ reikia 15 mln. Lt, iš kurių 10 mln. Lt turėjo duoti savivaldybė, likę penki milijonai – iš valstybės biudžeto. Bet kadangi iš ten nebuvo gauta pinigų, iš numatytų įstatiniam kapitalui didinti „Start Vilnius“ pinigų pusė ir atiteks oro linijoms.

„Tiek, kiek „Air Lituanica“ sumoka mokesčių valstybei, yra daugiau, nei mes didiname įstatinį kapitalą“, – kalbėjo R.Cibulskienė.

Opozicijos atstovas, Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos narys Vidas Urbonavičius jau posėdžio pradžioje pasiūlė šį klausimą išbraukti iš darbotvarkės ir iškėlė retorinį klausimą, ar šis klausimas nėra susijęs su tuo, kad darbotvarkėje neliko siūlymo pašalinti vicemerą „darbietį“ Joną Pinskų iš Vilniaus apskrities atliekų tvarkymo centro stebėtojų tarybos. Bet vis dėlto dauguma tarybos narių pritarė, kad klausimas dėl pinigų „Start Vilnius“ išliktų.

Gelbėti nori ne visi

„Oro linijų bendrovių kūrimas ir valdymas nėra tiesioginė savivaldybės funkcija. Suprantame, kad Vilniui, kaip sostinei, reikalingas susisiekimas su kitomis valstybėmis, tačiau tai negali būti užtikrinama pastoviomis ir nesibaigiančiomis dotacijomis. Vis girdime, kad tai jau paskutinė injekcija, tačiau pagaliau yra laikas pripažinti – „Air Lituanica“ turi nusileisti ant žemės. Jei oro vežėjo veikla nevyksta pagal numatytus planus, turime tai sustabdyti, o ne didinti skolas. Šitaip švaistyti vilniečių mokesčius – neatsakinga“, – sakė Socialdemokratų frakcijos Vilniaus taryboje vadovas Vytautas Milėnas.

TS-LKD frakcijos atstovai jau anksčiau teigė, kad oro linijų bendrovė yra ant bankroto ribos, o nuostoliai siekia dešimtis milijonų litų.

Daugiau nei 40 ūkio subjektų yra bendrovės „AIr Lituanica“ investuotojai ir jų investicijos siekia 4,5 mln. Lt. 

Anot Vilniaus mero Artūro Zuoko, pernai „Air Lituanica“ patyrė 13 mln. Lt nuostolių, šiemet kol kas skaičių nėra – metai dar nesibaigė. Vis dėlto meras įsitikinęs, kad tai yra investicijos, o aviacijos verslas nėra tas, kur pelnas pasiekiamas per metus, dvejus ar trejus.

A.Zuokas tikina, kad Vyriausybė domisi šiuo projektu, dirbama kartu su Susisiekimo ministerija. Taip pat meras, paklaustas opozicijos, informavo, kad „Vilniaus šilumos tinklai“ turi vieną akciją, kurios vertė 86 tūkst. Lt. O iš viso daugiau nei 40 ūkio subjektų yra bendrovės investuotojai ir jų investicija siekia 4,5 mln. Lt. Kad „Start Vilnius“ ir „Vilniaus šilumos tinklai“ skolina „Air Lituanicai“, A.Zuokas neneigė, tačiau kokias sumas – nutylėjo. Tik teigė, kad anksčiau šios įmonės yra gelbėjusios ir „Vilniaus viešąjį transportą“, kuris buvo atsidūręs itin sudėtingoje finansinėje padėtyje.

Aistringą prakalbą iš tribūnos rėžęs A.Zuokas pareiškė, kad TS-LKD atstovų kalbos apie „Air Lituanicos“ nuostolius ir Remigijaus Šimašiaus kreipimasis į prokurorus dėl „Vilniaus šilumos tinklų“ paskolos bendrovei padarė didelių nuostolių – įmonės nuostoliai per savaitę siekė pusę milijono litų.

„Air Lituanica“ giriasi

„Air Lituanica“ kreipėsi į išorinius konsultantus ir šių metų spalio mėnesį ilgametę tarptautinę patirtį turintys ekspertai „Lufthansa Consulting“ atliko „Air Lituanica“ veiklos auditą. Išvadose pabrėžiama, kad „Air Lituanica“ kaštų struktūra yra efektyvi ir racionali, – teigiama bendrovės pranešime.

„Air Lituanica“ prieš pat miesto tarybos posėdį išplatino pranešimą, kuriame tvirtina, kad oro linijų bendrovės veiklą ir verslo planą įvertino nepriklausomi ekspertai ir Vokietijos kompanija „Lufthansa Consulting“ ir ekspertai iš „Investuok Lietuvoje“ įmonės veiklą apibūdina kaip atitinkančią rinkos poreikius.

„Air Lituanica“ kreipėsi į išorinius konsultantus ir šių metų spalio mėnesį ilgametę tarptautinę patirtį turintys ekspertai „Lufthansa Consulting“ atliko „Air Lituanica“ veiklos auditą. Išvadose pabrėžiama, kad „Air Lituanica“ kaštų struktūra yra efektyvi ir racionali, atsižvelgiant į aviakompanijos dydį, vykdomą veiklą ir veiklos trukmę. „Lufthansa Consulting“ savo išvadose teigia, kad „Air Lituanica“ turi vieną efektyviausių kaštų valdymo struktūrų tarp regioninių aviakompanijų Europoje“, – teigiama bendrovės pranešime.

Anot bendrovės, ekspertai pabrėžia, kad įmonės finansinius rezultatus lemia nepastovios pajamos, tačiau tikėtina, kad į darbo reikalais skrendančius keleivius orientuoti maršrutai atneš didesnes pajamas žiemos sezono metu. O šiuo metu „Lufthansa Consulting“ ir „Air Lituanica“ ruošia detalų atnaujintą „Air Lituanica“ verslo planą 2015-2025 metams, kurį gruodžio pabaigoje ketinama pateikti ir Vilniaus miesto savivaldybės tarybai.

„Air Lituanica“ per penkiolika savo veiklos mėnesių pervežė 150 tūkst. keleivių.

„Teigiamą bendrovės veiklos įvertinimą pateikė ir „Investuok Lietuvoje“. Šių metų rugsėjį „Investuok Lietuvoje“ ekspertai gilinosi į „Air Lituanica“ skrydžių atitikimą tikslinių maršrutų poreikiams ir ekonominę-socialinę naudą. Nustatyta, kad verslo plane numatomos skrydžių kryptys didžiąja dalimi atitinka rinkos poreikius. Atvykstamojo turizmo 2014-2020 metų strategijoje numatytos prioritetinės rinkos bei tam tikros užsienio investicijų pritraukimo tikslinės rinkos atsispindi „Air Lituanica“ veikloje ir ateities planuose“, – teigiama pranešime.

Taip pateikiami Turizmo departamento ir „Ernst & Young Baltic“ duomenys, pagal kuriuos prie atvykstamojo turizmo „Air Lituanica“ prisidėjo daugiau nei 45 mln. Lt – tiek siekia bendrovės keleivių, atvykusių į Vilnių, išlaidos įvairioms paslaugoms.

Oro linijų bendrovė „Air Lituanica“ per penkiolika savo veiklos mėnesių pervežė 150 tūkst. keleivių.

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką