Dabar populiaru
Publikuota: 2015 sausio 20d. 11:25

Alvydas Šumskas: aviakompanijos suvokia – brangiausiai kainuoja katastrofa

„Wizzair“ lėktuvas
Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr. / „Wizzair“ lėktuvas

Pigių skrydžių oro linijos saugumu nenusileidžia brangius skrydžius pardavinėjančioms bendrovėms, pastebi ekspertai. Tarp 10 saugiausių aviakompanijų galima rasti ne vieną pigių skrydžių aviakompaniją. Civilinės aviacijos administracijos direktoriaus pavaduotojas Alvydas Šumskas tvirtina, kad šios kompanijos saugumui netaupo.

„Ryanair“, nepaisant tikrai intensyvių skrydžių, pervežamo keleivių skaičiaus, neturėjo nė vieno nelaimingo atsitikimo. Taip pat – ir „Wizz Air“ ar „Norwegian“. Jie taupo kitose srityse, o ne tose, kurios susijusios su skrydžių sauga. Jie puikiai suvokia, kad niekas aviakompanijai nekainuoja taip brangiai, kaip katastrofa“, – sako A.Šumskas.

Saugiausios oro linijos priklauso australams

Nemažai žmonių, skrisdami lėktuvu arba išgirdę apie lėktuvo avariją, bando išsiaiškinti, kokios oro linijos saugios, o kokių verčiau vengti, todėl interneto svetainėse esantys saugiausių ir nesaugiausių oro linijų reitingai, pasak ekspertų, gana populiarūs

Stop kadras/Australijos oro linijų „Qantas“ skrydžio metu į lėktuvo saloną ėmė skverbtis vanduo.
Stop kadras/Australijos oro linijų „Qantas“ skrydžio metu į lėktuvo saloną ėmė skverbtis vanduo.

Šiemet pasirodęs naujausias interneto svetainės airlineratings.com, reitinguojančios lėktuvų saugumą ir kitus aspektus, tyrimas Australijos „Qantas“ kompaniją įvardijo kaip pačią saugiausią pasaulyje. Tačiau interneto svetainės redaktorius Geoffrey Thomas teigia, kad nereikia galvoti, jog likusios kompanijos – ne tokios saugios.

„Quantas“ išrinkome kaip saugiausias oro linijas. Svarbiausia to priežastis – „Quantas“ niekada nuo 1951 m. neturėjo katastrofos.

„Mes renkame TOP 10 saugiausių oro linijų, o dešimtuke jos išdėstomos abėcėlės tvarka. „Quantas“ išrinkome kaip saugiausias oro linijas. Svarbiausia to priežastis – „Quantas“ niekada nuo 1951 m. neturėjo katastrofos. Taip pat šios oro linijos pastaruosius 60 metų yra lyderės saugumo inovacijų srityje“, – tvirtina G.Thomas.

Jis priduria, kad beveik visos europinės oro linijos reitinguojamos aukščiausiais balais, tačiau į dešimtuką patenka tos, kurios yra vienu žingsneliu priekyje. G.Thomas svarsto, kad taip dažniausiai yra dėl to, jog jos prisideda prie aviacijos technologijų plėtros.

Tam, kad sudarytų saugiausių oro linijų reitingus, organizacija remiasi tarptautinių aviacijos saugumo auditų duomenimis. Atsižvelgiama ir į Europos Sąjungos (ES) juodąjį pasaulio oro linijų sąrašą.

Toliau aviakompanijos tiriamos giliau. Pavyzdžiui, žiūrima, kiek incidentų yra patyrę oro linijų lėktuvai, kiek iš jų baigėsi katastrofa, kaip dažnai atnaujinamas orlaivių tinklas ar kiek per metus kompanija perveža milijonų keleivių. Taip iš gaunamų duomenų ekspertai atrenka 10 geriausių kompanijų, o iš jų išskiria pačią saugiausią ir moderniausią, kuri, kaip sako tyrėjai, pažengusi vienu žingsniu toliau už kitas.

A.Šumskas: sudaryti reitingai – subjektyvūs

Civilinės aviacijos administracijos direktoriaus pavaduotojas A.Šumskas pabrėžia, kad šios ar kitų organizacijų sudaromi saugiausių ir nesaugiausių aviakompanijų reitingai gali būti subjektyvūs, nes tyrėjai nusprendžia remtis skirtingais rodikliais, lemiančiais skrydžių saugumą. Pasak A.Šumsko, civilinės aviacijos administracijos duomenimis, daugiausiai saugiausių skrydžių užtikrina būtent ES šalių oro linijos.

„Šie leidiniai sudaro saugiausių ar nesaugiausių kompanijų sąrašą pagal savo sumąstytus kriterijus. Šio leidinio sudarytame nesaugiausių kompanijų reitinge mane truputį suglumino tai, kad nepaminėtos, pavyzdžiui, Afrikos šalių aviakompanijos, kur saugumo problemų išties yra“, – sako A.Šumskas.

Jurgitos Lapienytės nuotr./„Ryanair“ bazė Stanstedo oro uoste Londone
Jurgitos Lapienytės nuotr./„Ryanair“ bazė Stanstedo oro uoste Londone

Jo teigimu, skrydžių saugos analizė rodo, kad ES iš milijono skrydžių įvyko dvi avarijos. Antroje vietoje, anot A.Šumsko, – Šiaurės Amerika: iš milijono skrydžių, pagal statistiką, įvyko 2,1 avarijos, o Okeanijos šalyse, kurioms priklauso ir Australija, Naujoji Zelandija, įvyko 9 katastrofos.

Dalis Afrikos žemyno aviakompanijų yra įtrauktos į juodąjį ES oro linijų sąrašą. Jame taip pat ir dalis Azijos valstybių oro linijų.

Dalis Afrikos žemyno aviakompanijų yra įtrauktos į juodąjį ES oro linijų sąrašą. Jame taip pat ir dalis Azijos valstybių oro linijų. Pasak ekspertų, lėktuvams draudžiama įskristi į ES, kai lėktuvai yra blogos techninės būklės arba šalių civilinės aviacijos sauga nesilaiko būtinų reikalavimų.

G.Thomas: skrydžiai – neįtikėtinai saugi susisiekimo priemonė

Dažnai keliamas klausimas – ar pigių skrydžių oro linijos neaukoja saugumo komponento dėl kainos. Pasak G.Thomo, dauguma pigių skrydžių kompanijų turi aukščiausius saugumo rodiklius, tačiau kai kurios tokio tipo kompanijos nėra prižiūrimos tarptautinio audito.

„Net kelios europietiškos pigių skrydžių kompanijos patenka į mūsų TOP 10 saugiausių pigių oro linijų kompanijų surašą. Tai – „Aer Lingus“, „Icelandair“, „Monarch Airlines“ ar britų „Thomas Cook“ kompanijos. Taigi yra daugybė pigių skrydžių kompanijų, kurios turi labai aukštus saugumo rodiklius, bet aš negaliu kalbėti už visas skrydžių oro linijas“, – teigia G.Thomas.

Jis tvirtina nežinąs, kodėl kai kurios kompanijos nedalyvauja tarptautinės oro transporto asociacijos saugumo audite. Esą kompanijų atstovai tvirtina, kad jos turi lygiai tokias pat geras saugumo ir patikros sistemas.

„Pavyzdžiui, aš keliauju į „easyJet“ ir tai – tikrai labai geros oro linijos. Niekada nekeliavau su „Ryanair“, bet tiek „Ryanair“, tiek „easyJet“ turi labai gerus saugumo įrašus. Deja, „Air Asia“ prarado savo lėktuvą, bet iki tol jie saugiai pervežė 230 mln. keleivių. Taigi skrydžiai vis dar išlieka neįtikėtinai saugia susisiekimo priemone“, – įsitikinęs G.Thomas.

AFP/„Scanpix“ nuotr./„easyJet“
AFP/„Scanpix“ nuotr./„easyJet“

Kad pigios Europos oro linijos atitinka visus saugumo reikalavimus, sutinka ir A.Šumskas. Jo teigimu, Europoje taikomi labai aukšti reikalavimai, o išimtys nedaromos jokioms aviakompanijoms. Be to, anot LRT Radijo pašnekovo, pavyzdžiui, kompanijai „Ryanair“ lėktuvų galėtų pavydėti ir kitų šalių didžiosios kompanijos.

Jie taupo kitose srityse, o ne tose, kurios susijusios su skrydžių sauga. Jie puikiai suvokia, kad niekas aviakompanijai nekainuoja taip brangiai, kaip katastrofa, – sako A.Šumskas.

„Ryanair“, nepaisant tikrai intensyvių skrydžių, pervežamo keleivių skaičiaus, neturėjo nė vieno nelaimingo atsitikimo. Taip pat – ir „Wizz Air“ ar „Norwegian“. Jie taupo kitose srityse, o ne tose, kurios susijusios su skrydžių sauga. Jie puikiai suvokia, kad niekas aviakompanijai nekainuoja taip brangiai, kaip katastrofa“, – sako A.Šumskas.

Afrikoje skraidyti nesaugu net su techniškai tvarkingu lėktuvu

Civilinės aviacijos ekspertas pasakoja, kad kiekvienas lėktuvas yra patikrinamas prieš skrydį. Po skrydžio pilotas turi užpildyti anketą su klausimais apie lėktuvo techninę būklę.

Jei pilotas pastebi kokių nors gedimų, tą informaciją jis perduoda mechanikams. Nuodugniau lėktuvai tikrinami kas 10 dienų. Vis dėlto A.Šumskas pastebi, kad ne tik lėktuvo techninė būklė lemia skrydžio saugumą. Pavyzdžiui, skraidyti Afrikos regione net ir su labai techniškai tvarkingais lėktuvais nėra taip saugu, kaip Europoje ar kituose žemynuose.

„Radijo lokatoriaus nėra, yra tik palaikomas radijo ryšys. Pirmiausia, pačiam truputį nejauku, kai tavęs nemato. Antra, kas 10 min. pranešinėji, kada kokius punktus praskrisi, turi nuolat sekti. Lakūnai klauso ausis ištempę. Jeigu skrenda panašiais maršrutais ar susikirtimais, žiūri, ar neatskirs į tą punktą tuo pačiu laiku tame pačiame aukštyje“, – apie skraidymo virš Afrikos žemyno ypatumus pasakoja A.Šumskas.

Jis priduria, jog tam, kad būtų užtikrinta skrydžių sauga, būtina pasirūpinti ir oro uostais: jų takais, pagalbine įranga bei nepamiršti aplink teritoriją pjauti žolę, retkarčiais pašaudyti į orą tam, kad prie oro uosto neapsigyventų būrys paukščių. Jie gali sukelti didelių problemų kylantiems ar besileidžiantiems lėktuvams.

Lrt.lt

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Aktualu

Nuo milijardierių iki porno žvaigždės gynėjo: kas 2020-ųjų rinkimuose mes iššūkį D.Trumpui?

15min iš Belgrado Interviu Sportas

Be dviejų lyderių likęs E.Jankauskas nekapituliuoja – Belgrade stengsis kelti savivertę

Gyvenimas

Ar žmogus turi žinoti, kiek jam liko gyventi? Atviras pokalbis su gydytoju

Aktualu

Šalia ligoninės Čikagoje aidėjo šūviai: yra žuvusių ir sužeistų

Sportas

Olandų stebuklas per 5 minutes – pratęsė gėdingą Vokietijos rinktinės seriją

Aktualu

Saulius Skvernelis įstrigo Briuselyje: vėl sugedo orlaivis „Spartan“

Vardai

Audrius Bružas pirmą kartą pasirodė viešumoje su mylimąja, modeliu Aiste Andrijauskaite

Gyvenimas

Perdėtas nerimas gali virsti rimtomis sveikatos problemomis: psichiatrė dalijasi keliais patarimais

Vardai

„Širdžių“ premjera su R.Kazlu priešakyje: svečiai išvydo filmą apie meilę, kai nebuvo interneto

Aktualu

Studentų gyvenimas tarpukario Lietuvoje: „karvė ar studijos?“, išradingi „versliukai“ ir noras maištauti

„Ginčas“: raganų medžioklė „Ryto“ organizacijoje

Mokslas.IT

Pirmadienio vakarą pasaulyje sutriko „Messenger“ veikla

Aktualu

Medžiai netoli Žagarės sužiuro į pasaulį partizanų akimis

Kultūra

Teatro dailininkė: „Jeigu tekste parašyta, kad scenoje stovi tvora, niekada jos nestatau“

Aktualu

Lietuvoje gyvenantis prancūzas įgyvendino svajonę ir pakeitė šimtų gyvenimus: „Tenorėjau dirbti su vaikais“

Vardai

Paris Hilton nebežengs prie altoriaus – netikėtai nutraukė sužadėtuves su aktoriumi Chrisu Zylka

Vardai

Gintarė Songailė su vaikais įsikūrė Teksase: apie Dariaus įrengtus namus, avokadus ir Kalėdas JAV

Aktualu

TS-LKD kandidatų sąrašą į savivaldybės tarybą ves žinomas Klaipėdos verslininkas Aidas Kaveckis

15min recenzija Kultūra

Miuziklo apžvalga: karalienė Morta ir jos Mindaugas

Aktualu

A.Veryga: turintys didesnes pajamas ir šiandien nesigydo regionuose

Naujienos

Aktualu

Nuo milijardierių iki porno žvaigždės gynėjo: kas 2020-ųjų rinkimuose mes iššūkį D.Trumpui?

15min iš Belgrado Interviu Sportas

Be dviejų lyderių likęs E.Jankauskas nekapituliuoja – Belgrade stengsis kelti savivertę

Gyvenimas

Ar žmogus turi žinoti, kiek jam liko gyventi? Atviras pokalbis su gydytoju

Aktualu

Šalia ligoninės Čikagoje aidėjo šūviai: yra žuvusių ir sužeistų

Sportas

Olandų stebuklas per 5 minutes – pratęsė gėdingą Vokietijos rinktinės seriją

Aktualu

Saulius Skvernelis įstrigo Briuselyje: vėl sugedo orlaivis „Spartan“

Vardai

Audrius Bružas pirmą kartą pasirodė viešumoje su mylimąja, modeliu Aiste Andrijauskaite

Gyvenimas

Perdėtas nerimas gali virsti rimtomis sveikatos problemomis: psichiatrė dalijasi keliais patarimais

Vardai

„Širdžių“ premjera su R.Kazlu priešakyje: svečiai išvydo filmą apie meilę, kai nebuvo interneto

Aktualu

Studentų gyvenimas tarpukario Lietuvoje: „karvė ar studijos?“, išradingi „versliukai“ ir noras maištauti

„Ginčas“: raganų medžioklė „Ryto“ organizacijoje

Mokslas.IT

Pirmadienio vakarą pasaulyje sutriko „Messenger“ veikla

Aktualu

Medžiai netoli Žagarės sužiuro į pasaulį partizanų akimis

Kultūra

Teatro dailininkė: „Jeigu tekste parašyta, kad scenoje stovi tvora, niekada jos nestatau“

Aktualu

Lietuvoje gyvenantis prancūzas įgyvendino svajonę ir pakeitė šimtų gyvenimus: „Tenorėjau dirbti su vaikais“

Vardai

Paris Hilton nebežengs prie altoriaus – netikėtai nutraukė sužadėtuves su aktoriumi Chrisu Zylka

Vardai

Gintarė Songailė su vaikais įsikūrė Teksase: apie Dariaus įrengtus namus, avokadus ir Kalėdas JAV

Aktualu

TS-LKD kandidatų sąrašą į savivaldybės tarybą ves žinomas Klaipėdos verslininkas Aidas Kaveckis

15min recenzija Kultūra

Miuziklo apžvalga: karalienė Morta ir jos Mindaugas

Aktualu

A.Veryga: turintys didesnes pajamas ir šiandien nesigydo regionuose

Vardai

Ypatingos

07:48
07:40

Gera keliauti kartu

Ko reikia šiuolaikiniam pirkėjui?

Sveikata

Būk nesustabdoma

Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką