Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Ar saugu sostinės viešajame transporte?

Naujieji Vilniaus autobusai „Castrosua“
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr. / Naujieji Vilniaus autobusai „Castrosua“
Šaltinis: Lrt.lt
0
Skaitysiu vėliau
A A

Kol kas vaizdo kameros, galinčios padėti užtikrinti keleivių saugumą viešajame transporte, įrengtos tik naujuose autobusuose. Pasak Vilniaus viešojo transporto Saugumo ir kontrolės skyriaus viršininko Tadeušo Lavrinovičiaus, įtaisyti jas ir senesniuosiuose esą trūksta lėšų. Vaizdo kamerų galbūt prisibijotų grėsmę kitiems galintys kelti keleiviai, o tokių sostinės viešajame transporte vis dar pasitaiko.

Žinomas LRT Opus laidų vedėjas Richardas Jonaitis pasakoja Vilniaus viešajame transporte susidūręs su nemalonia situacija prieš maždaug savaitę, apie 23 val. vakaro. Kaip teigia vaikinas, prieš įlipant į autobusą Savanorių pr., aplink stotelę šlitinėjo penki jauni žmonės, tarp jų – viena mergina. Pasak R. Jonaičio, jautėsi, kad jaunuoliai yra apgirtę. Įlipę į tą patį autobusą, jie ėmė kabinėtis prie vaikino.

„Autobusui kylant į kalną, važiuojant lėtai, tie jauni žmonės prie manęs labiausiai prikibo. Jie tiesiog norėjo, kad jiems atiduočiau savo telefoną. Apgirtęs, sportiško kūno sudėjimo jaunuolis atsisėdo šalia, pradėjo klausinėti, kiek turiu pinigų, prašė parodyti, neklausdamas pasiėmė juos, kaip ir kitus dalykus iš mano rankų, ir tada klausinėjo – kokį turi telefoną, prašė – parodyk, atiduok. Kadangi aš jo nė kiek nenorėjau atiduoti [...], jis man sako – nori sulaužysiu nosį? Tai buvo absoliuti agresija“, – pasakoja R. Jonaitis.

Neatidavęs savo telefono, vaikinas buvo sumuštas. Kitų žmonių, be maždaug 60 metų vairuotojo, atskirto stiklu, autobuse esą nebuvo. „Suprantu, kad šiuo atveju vairuotojas kaži ar galėjo ką nors daryti. [Važiuodamas į kalną,] jis negali sustabdyti autobuso. O jei jis jį sustabdys, galbūt jam ir pačiam kažkas gresia?“ – svarsto R. Jonaitis. Privažiavus stotelę, kur aplink jau buvo matyti žmonių, keli taksi automobiliai, vairuotojas, drauge su nukentėjusiuoju, vis dėlto pradėjo šaukti ant užpuolikų, ir šie išlipo.

Laimei, kitoje stotelėje R. Jonaičiui pavyko išsikviesti policiją, o patruliai atvyko po maždaug dešimties minučių. Sugrįžę į stotelę, kurioje išlipo vaikiną užpuolę jaunuoliai, policininkai su nukentėjusiuoju aptiko juos tiesiog stovinčius ir besišnekučiuojančius. „Atrodė, kad jiems tai buvo absoliučiai įprastas įvykis. Tai yra labai keista. Jie, ko gero, kitą dieną net nebūtų to prisiminę. O aš tai prisimenu ryškiai“, – nemaloniais išgyvenimais dalijasi R. Jonaitis.

Vilniaus policijos komisariato Viešosios tvarkos valdybos viršininkas Vytautas Grašys sako, kad tokių įvykių sostinėje tikrai nėra labai daug. „Bent jau neturime tokių registruotų pranešimų“, – patikslina pareigūnas. Jo teigimu, šiais metais nusikalstamumas viešose vietose apskritai yra sumažėjęs. „Tačiau tikrai negaliu tvirtinti, kad tokių pranešimų nėra“, – pripažįsta Vilniaus policijos komisariato Viešosios tvarkos valdybos viršininkas.

Tačiau tikrai negaliu tvirtinti, kad tokių pranešimų nėra

Savo ruožtu Vilniaus viešojo transporto Saugumo ir kontrolės skyriaus viršininkas T. Lavrinovičius tvirtina, kad beveik kiekvieną savaitgalį, penktadienį ir šeštadienį vėlai vakare, pasitaiko nemalonių incidentų, sukeltų viešuoju transportu besinaudojančių keleivių, tačiau tokių incidentų nėra labai daug.

Kaip teigia specialistas, siekiama, kad kiekviename autobuse būtų įrengtos vaizdo kameros, kurios galėtų sudrausminti grėsmę galinčius sukelti keleivius ir leistų saugiau jaustis kitiems viešuoju transportu besinaudojantiems žmonėms, tačiau šiandien jos yra įrengtos tik naujuose autobusuose ir kai kuriuose troleibusuose.

„Aš tikrai už tai, kad kameros būtų ir senesniuose autobusuose ir troleibusuose, bet tam reikalingos papildomos lėšos, todėl, kai perkame naujus autobusus, į konkurso pirkimo sąlygas įrašome, kad būtinai turėtų būti įrengta vaizdo kamera ir vadinamas registratorius“, – teigia T. Lavrinovičius. Jis svarsto, kad galbūt pamatę, jog autobuse yra vaizdo kameros, grėsmę kitiems galintys kelti keleiviai labiau prisibijo imtis netinkamų veiksmų.

Anot Vilniaus viešojo transporto Saugumo ir kontrolės skyriaus viršininko, vairuotojas, pastebėjęs konfliktinę situaciją, turėtų paisyti ne tik keleivių, bet ir savo saugumo. „Kai instruktuojame savo vairuotojus, raginame visų pirma įvertinti situaciją. Žinoma, jie neturi likti abejingi, jie turi sureaguoti, jei įmanoma, paraginti, nuraminti konfliktą. Jei ne, tiesiog savo darbo vietoje sėdėdamas vairuotojas iš karto turėtų skambinti numeriu 112 ir kviesti policiją“, – aiškina T. Lavrinovičius. 

Jo teigimu, pasitaiko nemažai atvejų, kai užpuolami ir vairuotojai. Paskutinis toks atvejis esą pasitaikė lapkričio 8 d., vėlų šeštadienio vakarą. „Apie 23 val. galinėje stotelėje Pašilaičiuose buvo užpultas mūsų vairuotojas. Situacija buvo tokia, kad visi keleiviai išlipo, išskyrus vieną. Vairuotojas pamanė, kad gal tai – pavargęs keleivis, kuris užmigo. Jis tik priėjo prie jo pasižiūrėti, ar viskas su juo gerai, paraginti jį išlipti, ir staiga daug stipresnis vyras jį užpuolė, taip žiauriai sumušė, kad jis atsidūrė ligoninėje. Tokių atvejų, deja, būna“, – apgailestauja T. Lavrinovičius.

Vis dėlto, jei tokių incidentų ir pasitaiko, T. Lavrinovičiaus manymu, policija į juos sureaguoja gana operatyviai. Vilniaus policijos komisariato Viešosios tvarkos valdybos viršininkas V. Grašys tvirtina, kad panašūs atvejai priskiriami A kategorijai, įvykiams, į kuriuos policija privalo reaguoti nedelsdama. Pareigūnas pastebi, kad apie įvairius incidentus viešose vietose daug aktyviau nei anksčiau policijai praneša netinkamą elgesį pastebėję piliečiai.

„Jei prieš porą metų būtume kalbėję, būčiau pasakęs, kad tikrai žmonės yra neaktyvūs, labiau linkę nematyti netinkamo elgesio. Šiandien galbūt reikėtų pasididžiuoti tuo, kad žmonės kreipia dėmesį, galbūt parodo savo nepasitenkinimą netinkamu elgesiu, ir nebūtinai tai gali būti priekabiavimas, o paprasčiausias elgesys, nepatinkantis, netinkantis visuomenei. Į tai atkreipiant dėmesį, galima užkardyti nusikalstamą veiką. Tikrai žmonės yra aktyvesni, ir mes tuo patenkinti“, – džiaugiasi V. Grašys.

Lrt.lt
informacija
VILNIAUS VIEŠASIS TRANSPORTAS, UAB
Vadovas: Gintaras Maželis Darbuotojų sk.: 2070 2015m . Pajamos: 30 - 50 mln. Eur
Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką