Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Dainius Budrys: nežinau, kodėl reikėjo pūsti burbulus dėl „Rail Baltica“

„RB Rail“ Stebėtojų tarybos pirmininkas Dainius Budrys 15min teigė, kad trečiadienį pavyko susitarti dėl kontraktavimo schemos. Iki tol Europos Komisijos ir Europos Parlamento atstovai išreiškė susirūpinimą, kad pozicijų derinimas užsitęsė per ilgai ir kyla pavojus projekto finansavimui.
Dainius Budrys
Dainius Budrys / Nuotr. iš asmeninio archyvo

„RB Rail“ vadovė Baiba Rubesa savaitės pradžioje taip pat pažėrė kritikos Lietuvai. Pasak jos, derybos daugiau nei metus užsitęsė dėl Lietuvos nenoro pirkimus vykdyti per bendrą įmonę. D.Budrį tokie kaltinimai nustebino. Pasak jo, jie nuskambėjo, kai susitarimas jau buvo beveik pasiektas, ir labiau primena politikavimą.

– Susitarimas, dėl kurio viešojoje erdvėje lūžo tiek iečių, pasiektas?

– Kitaip ir negalėjo būti. Viskas buvo kontroliuojama ir buvome arti susitarimo. Nežinau, kam yra naudingi tie pučiami burbulai, bet projektui jie nėra į gera.

– Kaip projektas bus tęsiamas toliau?

– Visos paraiškos yra paduotos. Tikimės susitarimą dėl finansavimo pasirašyti dar šiemet lapkričio mėnesį. Dalis veiklos bus vykdoma per bendrą įmonę. Tai trasos projektavimas ir kiti darbai, kurių vertė dabar siekia apie 100 mln. eurų.

Latviai Rygos mazgą projektuos taip pat per bendrą įmonę. Tai apie 20 milijonų eurų. Estai tokių darbų darys už 40 mln. eurų.

– Kokius darbus vykdys Lietuva savarankiškai?

– Pradedame daryti sankasą nuo Palemono į šiaurę link Latvijos sienos. Tai buvo numatyta paraiškoje dar vasario mėnesį. Europos Komisija aiškiai matys, kaip juda darbai ir kas jau padaryta.

– Ar susitarime pavyko išspręsti mokesčių klausimus?

– Vakar pasiektas susitarimas dėl kontraktavimo schemos. Galima drąsiai teigti, kad pagal tą schemą pridėtinės vertės mokestis (PVM) liks toje šalyje, kurioje bus atliekami darbai. Nuo 200 mln. eurų, kuriems dabar yra pateikta paraiška, Lietuvai turėtų likti apie 40 mln. eurų.

Susisiekimo ministerijos nuotr./„Rail Baltica“ tiesimo darbai
Susisiekimo ministerijos nuotr./„Rail Baltica“ tiesimo darbai

– Vos prieš kelias dienas Lietuvos adresu skambėjo daug kritikos. Kodėl?

– Pozicijos buvo suderintos, todėl man kelia didelę nuostabą tokie vieši pareiškimai. Jie skamba ne laiku ir ne vietoje. Nemanau, kad tai vieta politikavimui.

– Derybose to negirdėjote?

– Kiekvienos derybos turi savo problemų. Visos pusės tikisi, kad viskas vyks pagal jų įsivaizdavimą. Tai normalu. Taip, buvo visokių niuansų, skirtingų matymų. Kiekvienos šalies įstatymų bazė yra skirtinga. Mes pasitelkėme mokesčių specialistus, teisininkus, buvo ieškoma optimaliausio varianto. Tikrai nebuvo jokio projekto stabdymo.

Galime tik pasidžiaugti, kad pagaliau kompromisai buvo pasiekti. Jie jau buvo pasiekti anksčiau, vakar tik sudėjom taškus.

– Ar rizika prarasti ES milijardus šiam projektui išlieka?

– Tai klausimas Europos Komisijai, bet tikrai nematau rizikos, kad galėtume prarasti finansavimą. Stebėtojų tarybos posėdžiuose dalyvauja Europos Komisijos atstovai, kurie seka visą procesą, ir jie labai džiaugėsi mūsų susitarimu ir progresu.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius