Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Dainų šventės metu važinėja naktiniai autobusai, bet jų grąžinti į Vilniaus gatves visam laikui nežadama

Vilniaus savivaldybė prieš kelias dienas paskelbė, kad Dainų šventės metu po sostinę važinės naktiniai autobusai. Taip tikimasi pagelbėti visiems, dalyvausiantiems renginiuose, grįžti į namus vėlyvą vakarą ar naktį. Tačiau nuolat viešojo transporto naktiniame Vilniuje artimiausiu metu vargu ar sulauksime – dėl to kalta prasta tiek savivaldybės, tiek „Vilniaus viešojo transporto“ finansinė padėtis.
Naujieji Vilniaus autobusai „Castrosua“
Vilniaus autobusas / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Vilniečiai jau įprato, kad per šventes, kurių renginiai sostinėje užtrunka iki nakties, namo galima grįžti viešuoju transportu. Bent jau per Kultūros naktį, Naujuosius metus. Taip pat – ir Dainų šventės metu.

Liepos 2–6 dienomis naktiniai autobusai važinėja penkiais maršrutais ir pasiekia daugumą Vilniaus rajonų. Šeštadienį ir sekmadienį papildomai važinės ir dar vienas autobusas – iš Liepkalnio per Stotį iki Žaliojo tilto.

Pagerėjus „Vilniaus viešojo transporto“ situacijai, būtų galima vėl atnaujinti naktinius autobusus, kol kas net pačių didžiausių renginių mieste metu naktiniai autobusai išlieka nuostolingi, – tvirtina Vilniaus savivaldybė.

Naktiniai autobusai kursuoja nuo 22.30 val. iki 3 val. ryto kas 15–25 minutes. Juose negalioja Vilniečio kortelės, tenka įsigyti 3,5 Lt kainuojančius bilietus iš vairuotojo. 

Tačiau kasnakt prabangą grįžti naktį į namus autobusu vilniečiai artimiausiu metu vargu ar turės. Kaip aiškina Vilniaus savivaldybė, finansinė situacija ne tokia, kad būtų galima švaistytis lėšomis.

„Vilniaus viešasis transportas“, besirūpinantis visuomeniniu susisiekimu sostinėje, šiuo metu turi per 100 mln. Lt skolų. „Pagerėjus „Vilniaus viešojo transporto“ situacijai, būtų galima vėl atnaujinti naktinius autobusus, kol kas net pačių didžiausių renginių mieste metu naktiniai autobusai išlieka nuostolingi“, – tvirtina Vilniaus savivaldybė.

Pirmą kartą naktiniai autobusai Vilniaus gatvėmis važinėti pradėjo dar 2006 metais, kurį laiką jie kursavo kasnakt. Tačiau keleivių buvo mažai, ypač darbo dienomis, tad jau 2007 metų balandį nuspręsta tvarkaraščius pakoreguoti ir naktinius autobusus palikti tik savaitgaliams. Ekonominis sunkmetis nulėmė, kad po metų, 2009 m. balandį, jų iš viso nebeliko.

Išlaidos viešajam transportui tą naktį sudarė 12 255 Lt, o pajamos – tik 11 521 Lt. Tad nuostoliai už vieną „Kultūros naktį“ siekia 734 Lt.

Kaip tuomet sakyta – „dėl ypač sunkios finansinės situacijos naktinių maršrutų buvo atsisakyta“. Keleivių šiais autobusais važinėjo vis mažiau, tad naktinis viešasis transportas generavo vien didžiulius nuostolius.

Palyginti, 2009 metų sausio ir vasario mėnesiais išlaidos šiai paslaugai sudarė apie 88 tūkst. Lt per mėnesį, o pajamos – vos 17 tūkst. Lt, nors naktiniuose autobusuose ir galiojo tik iš vairuotojo įsigyjami bilietai po 3,5 Lt.

Vienos nakties nuostoliai, žinoma, mažesni, tačiau „Kultūros naktis“ parodė, kad šie maršrutai vis dar nuostolingi. Birželio 20-ąją vykusios šventės metu penkiais naktiniais maršrutais iš viso pervežta 3616 keleivių. Išlaidos viešajam transportui tą naktį sudarė 12 255 Lt, o pajamos – tik 11 521 Lt. Tad nuostoliai už vieną naktį siekia 734 Lt.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius