-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Pinigų žvyrkeliams mįslė: premjeras mato didesnį finansavimą, Kelių direkcija ir savivaldybės – mažesnį

Trečiadienį Vyriausybė svarstė šių metų Kelių priežiūros ir žvyrkelių asfaltavimo finansavimą. Savivaldybių asociacija muša pavojaus varpais – lėšų suma mažėja 43 procentais, tačiau premjeras Saulius Skvernelis tvirtina priešingai – finansavimas netgi didėja, palyginti su pernai. Taip jis paneigė Kelių direkcijos skaičiavimus, rodančius, kad savivaldybėms finansavimas mažėja 27 procentais.
Šiaulių apskrityje dulka žvyrkeliai
Šiaulių apskrityje dulka žvyrkeliai / Alvydo Januševičiaus / 15min nuotr.

15min šią savaitę jau rašė, kad pagal Kelių direkcijos skaičiavimus, finansavimas savivaldybėms mažėja 30-40 procentų, palyginti su praėjusiais metais. Tai lėmė lėšų nukarpymas vaiko pinigams ir kitoms reikmėms. Tiesa, lėšos nemažėja tik dviem savivaldybėms – Vilniaus rajonui ir Trakų rajonui.

Kelių plėtros ir priežiūros programos (KPPP) sąmatai trečiadienį pasitarime pritarė Vyriausybė, o kitą savaitę jai turėtų būti galutinai pritarta posėdyje.

Didėja ar mažėja?

Tačiau trečiadienį vykusiame Vyriausybės pasitarime J.Narkevičius teigė, kad šįmet bendras finansavimas padidėjo, nes dabar esą įtrauktos ir užšaldytos lėšos – 142 mln. eurų. „Tikiuosi jos bus atšaldytos, kai pasirašinėsime sutartis“, – sakė ministras.

Finansų ministras Vilius Šapoka patikslino, kad įšaldytos lėšos bus skirtos tada, kai bus paskelbtos naujos ekonominės prognozės. Be to, tikimasi rasti nepanaudotų pinigų ES investicijų programoje.

Kilus klausimui didėja ar mažėja finansavimas regionų keliams, išstojo susisiekimo viceministras Vladislavas Kondratovičius, kuris tvirtino, kad finansavimas šiais metais tikrai didėja.

Premjeras Saulius Skvernelis irgi tikino, kad finansavimas šiais metais didės. „Tegul tik panaudoja tas lėšas, kurios skiriamos, o nesityčioja iš rangovų“, – pasiuntė žinutę premjeras savivaldybėms.

Beje, trečiadienį ryte Seimo Ekonomikos komitete kalbėjęs Kelių direkcijos vadovas Vitalijus Andrejevas patvirtino – savivaldybėms finansavimas vietinės reikšmės keliams šįmet mažėja 27 proc., palyginti su pernai.

Josvydo Elinsko / 15min nuotr./Vitalijus Andrejevas
Josvydo Elinsko / 15min nuotr./Vitalijus Andrejevas

Tiesa, bendrai Valstybinės ir vietinės reikšmės žvyrkelių asfaltavimui šiemet numatoma skirti 110 mln. eurų tikslinį finansavimą – beveik tokį pat, kaip 2019 metais, kai skirta 109,345 mln. eurų.

Sąmatai trečiadienį pasitarime pritarė Vyriausybė, o kitą savaitę jai turėtų būti galutinai pritarta posėdyje.

Savivaldybės muša pavojaus varpais

Kitus skaičius turinti Lietuvos savivaldybių asociacija Vyriausybei siūlė nepritarti finansavimo planui. „Tai yra didžiulė suma, dėl kurios bus neįvykdyta dalis 2020 metais savivaldybių numatytų darbų, todėl nutarimo projektui nepritariame“, – teigiama asociacijos komentare.

Beje, antradienį susisiekimo ministras J.Narkevičius planavo susitikti su asociacijos prezidentu Mindaugu Sinkevičiumi, tačiau susitikimą atšaukė.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Mindaugas Sinkevičius
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Mindaugas Sinkevičius

Tiesa, trečiadienį Susisiekimo ministerija išplatino pranešimą, kuriame teigiama, kad žvyrkeliams asfaltuoti papildomai skiriama 20 mln. eurų, tačiau į šią sumą savivaldybės turės pretenduoti pačios.

„Sunku prognozuoti pasekmes, kurios laukia tų savivaldybių, kurių žvyrkeliai vis dar sunkiai pravažiuojami, arba kur dėl didelio srauto kelius reikia nuolat tvarkyti ir prižiūrėti, pavyzdžiui, kaip sostinėje. Todėl Susisiekimo ministras turi viešai ir aiškiai deklaruoti, kaip bus naudojamos tos Europos sąjungos lėšos, kurios, deja, sudarys tik lašą poreikių jūroje“, – pranešime teigia Seimo socialdemokratų partijos frakcijos seniūnė Rasa Budbergytė.

Be to, ji ragina ministras užtikrinti skaidrų lėšų paskirstymą, kad nebūtų išskirtinių savivaldybių, kur gyvena valdantieji.

„Gyvulių ūkio“ klausimas – Ekonomikos komitete

Konservatoriai šį klausimą trečiadienį skubiai įtraukė į Seimo ekonomikos komiteto posėdį. Opozicijos atstovai piktinosi, kad Vilniaus rajonas ir Trakų rajonas gauna papildomas porcijas lėšų asfaltavimui, ir tai, pasak jų, yra nesąžininga.

Todėl į posėdį pakviestas Susisiekimo ministerijos vyresnysis patarėjas Sergejus Volkovas, kuruojantis Kelių priežiūros finansavimo klausimus. Jis sakė, kad pernai papildomi procentai finansavimui skirti vadinamosioms žiedinėms savivaldybėms, o į šį sąrašą pateko ne tik Vilniaus ir Trakų, bet ir kai kurios kitos savivaldybės.

Ministras J.Narkevičius negalėjo būti susitikime, nes tuo metu dalyvavo VTEK posėdyje.

Ekonomikos komitete dalyvavęs Valstybinės automobilių kelių direkcijos vadovas Vitalijus Andrejevas patvirtino, kad savivaldybėms vidutiniškai finansavimas mažėja 27 proc.

„Atsirado kelios pozicijos, kurios perskirstė šias lėšas“, – užsiminė V.Andrejevas. 15min jau rašė, kad Vilniaus ir Trakų rajonai patenka net į kelias biudžeto eilutes, kurioms skiriamas didesnis finansavimas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius