-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Draudimas nakvoti sunkvežimio kabinoje: ką reikėtų žinoti vairuotojams?

Šiuo metu draudimas nakvoti sunkvežimio kabinoje galioja Prancūzijos, Belgijos ir Olandijos teritorijoje. Nuo gegužės 25 dienos toks reikalavimas įsigaliojo ir Vokietijoje. Artimiausiu metu analogišką draudimą planuoja įvesti ir Italijoje.
Vilkikų eilė prie Kalė uosto
Vilkikų eilė prie Kalė uosto / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Vairuotojo poilsio laikas buvo nustatytas 2006 m. kovo 15 d. Europos Parlamento ir Tarybos Reglamente. Šis reglamentas apibrėžia savaitinio poilsio laiką kaip savaitėje esantį laiko tarpą, kuriuo vairuotojas gali laisvai disponuoti ir kuris apima įprastą ar sutrumpintą savaitinio poilsio laiką.

Įprastas poilsio laikas reiškia poilsį, besitęsiantį mažiausiai 45 valandas, tuo tarpu sutrumpintas poilsio laikas tęsiasi mažiau nei 45 valandas, pastarąjį galima sutrumpinti iki ne mažiau nei 24 poilsio valandų.

Jei vairuotojas priims tokį sprendimą, dienos poilsio laikotarpius ir sutrumpintus savaitinio poilsio laikotarpius, esant už bazės ribų, bus galima praleisti ir transporto priemonėje, jei joje yra įrengta tinkama miegojimui skirta vieta kiekvienam vairuotojui ir automobilis yra stovėjimo aikštelėje.

Tiek savininkas, pats vairuojantis transporto priemonę, tiek ir kiekvienas vairuotojas (nepriklausomai nuo įdarbinimo teisinės formos) turi laikytis šių taisyklių. Reglamentavimas taikomas visiems transportavimo paslaugas teikiantiems vairuotojams, taip pat ir mikroautobusų, kurių maksimali leistinoji masė neviršija 3,5 tonų.

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Tolimųjų reisų sunkvežimių vairuotojų stovykla prie Maskvos
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Tolimųjų reisų sunkvežimių vairuotojų stovykla prie Maskvos

Kokios baudos gresia už pažeidimus?

Belgija

2014 m. birželio 21 d. Belgija įvedė baudas už savaitinio poilsio laiko praleidimą transporto priemonės kabinoje. Bauda siekia 1800 eurų.
Žemiau pateikiame atsakymus į klausimus, kuriuos pateikė Belgijos transporto ministerija.

Kaip konkrečiai bus interpretuojama sąvoka privalomojo savaitinio poilsio laiko praleidimas kabinoje patikrinimo metu? Ar pažeidimas bus nustatytas, jei vairuotojas praleis visas 45 valandas transporto priemonėje, ar kontrolės institucijos savo nuožiūra vertins, ar yra padarytas pažeidimas?

Vadovaujantis šiuo teisės aktu, kai vairuotojas patikrinimo metu padaro pažeidimą, praleisdamas poilsio laiką kabinoje, o iš tachografo duomenų galima nustatyti, kad prieš tai buvęs poilsio laikas buvo sutrumpintas, o šiuo metu esantis turėtų būti įprastu savaitinio poilsio laiku, kuris yra uždraustas.
Ar tarnybos patikrins įprastinius savaitinio poilsio laikotarpius, buvusius kontroliniame 28 dienų laikotarpyje, o ne tik vykstantį patikrinimo metu? Ar bus reikalaujama pateikti pažymą apie savaitinio poilsio laiko praleidimo vietą? Jei taip, tai kokio tipo – viešbučių atsiskaitymo lapeliai, draugų/ šeimos narių surašytos pažymos ar kitokie? Kaip kontrolės institucijos vertins situaciją, kai vairuotojas pateiks pažymą iš darbdavio apie savaitinio poilsio laiko praleidimą?

Įprasto savaitinio poilsio laiko praleidimas kabinoje turi būti konstatuotas patikrinimą atliekančių pareigūnų patikrinimo vietoje. Pažeidimas gali būti nustatytas tik pagavus už rankos. Tikrintojai negali reikalauti įrodymų, kad vairuotojas nepraleido prieš tai buvusių savaitinio poilsio laiko laikotarpių kabinoje. Patikrinimą atliekantys pareigūnai tokiu atveju nereikalaus jokių darbdavio išduotų pažymėjimų.

Į vairuotojo ir krovinio saugumą taip pat turėtų būti atsižvelgiama – nesaugomose vietose egzistuoja užpuolimo ar vagystės pavojus.

Nyderlandai

Nuo 2014 metų gegužės teisės aktų sąvadas ATBv, reglamentuojantis darbo laiką, numato baudą už 45 valandų pertraukos praleidimą vilkiko kabinoje. Ši bauda siekia 1500 eurų, ji yra skiriama įmonės savininkui. Nepaisant to, kad Nyderlanduose teisės aktai, draudžiantys miegoti kabinoje, įsigaliojo jau prieš kurį laiką, iki šiol jie nebuvo taikomi. Sugriežtinus ES teisės reglamentavimą viskas gali pasikeisti, nes ši valstybė gali būti vertinama kaip vairuotojų bazė.

Prancūzija

2014 m. liepos 11 d. Prancūzijoje įvestos drastiškos baudos už įprasto poilsio laiko praleidimą transporto priemonėje, jos siekia net iki 30 tūkst. eurų, o transportą valdančiam asmeniui gali būti skirta ir laisvės atėmimo bausmė iki vienerių metų. Vidutinis realiai skiriamų baudų dydis siekia apie 2300 eurų.

Įstatymo nuostatos reglamentuojančios savaitinio poilsio laiką, yra neaiškios, bet prancūzų policija nustatė atitinkamus su savaitiniu poilsiu susijusių aplinkybių patikrinimo metodus. Jei duomenys rodo, kad vairuotojas realizavo savaitinį poilsio laiką Prancūzijoje, tikrintojai reikalauja pateikti kokius nors dokumentus, patvirtinančius faktą, kad poilsio laikas buvo praleistas ne transporto priemonėje.

Prie tokių dokumentų priskiriami viešbučių atsiskaitymo lapeliai, o taip pat darbdavio surašytos pažymos, kuriose yra nurodomos su poilsio laiku susijusios aplinkybės (pas šeimos narius, užsakovo bazėje, pas klientą ir pan.).

Tikrintojams nustačius, kad buvo pažeistos savaitinio poilsio laiko praleidimo taisyklės, keliauti toliau galima tik sumokėjus skirtą piniginę baudą. Laikotarpis iki sumokėjimo turi būti aprašytas kaip budėjimas arba kitoks darbas. Galima suprasti, kad verslininkai nori apsaugoti savo klientus, krovinius ir transporto priemonės kaip gali geriausiai. Bendrovės turi teisę organizuoti transporto operacijas mažindamos kaštus, kiek tai nepažeidžia teisės normų reikalavimų. Transporto priemonės turi būti statomos saugomose stovėjimo aikštelėse.

Visa tai turi didinti logistikos operatorių ir infrastruktūros valdytojų sąmoningumo laipsnį, kad jie didintų poilsiui skirtų zonų saugumo laipsnį. Be to, specialūs vairuotojų ir krovinių apsaugos klausimai buvo įtvirtinti ir mokymų, skirtų gauti profesinį sertifikatą, programoje. Reikėtų atsiminti, kad šiame kontekste valstybės valdžios institucijų tikslu, visų pirma, yra socialinė vairuotojų apsauga ir eismo saugumo visiems kelių naudotojams padidinimas. Vadovaujantis šiuo apibrėžimu, jei nurodytu laikotarpiu vairuotojas yra atsakingas už tam tikrų užduočių įgyvendinimą, pavyzdžiui, transporto priemonės ar krovinio saugumo užtikrinimo, šis laikas negali būti laikomas poilsio laiku, nes vairuotojas laisvai nedisponuoja savo laiku.

Vokietija

Kovo 31 dieną Federalinė Taryba priėmė įstatymo dėl vairuotojų pakeitimų projektą, įvedantį dideles pinigines baudas. Draudimas leisti poilsį automobilyje įsigalioja nuo gegužės 25 d. Vadovaujantis naujai priimti reguliavimu, atsakomybė už tinkamą poilsio laiko naudojimą gali kilti tiek vežėjams, tiek ir įdarbintiems vairuotojams. Įgaliotam patikrinimą atlikti pareigūnui nustačius, kad vairuotojas praleidžia savaitinio poilsio laiką transporto priemonėje, bus skiriamos baudos:vairuotojui – 60 Eurų už kiekvieną netinkamai praleisto savaitinio poilsio laiko valandą (2700 eurų už visą poilsio laiką), vežėjui – 180 eurų už kiekvieną netinkamai praleisto savaitinio poilsio laiko valandą (8100 eurų už visą poilsio laiką).

Pagal vokiečių reikalavimus, darbdaviui nustatoma prievolė užtikrinti, kad vairuotojas praleistų 45 valandų poilsio laiką savo gyvenamojoje vietoje, bendrovės buveinėje arba iš anksto aptartoje vietoje, kuri yra nuolatinė ir turi sanitarines sąlygas. Anksčiau nurodyta vieta turi būti darbdavio užregistruota. Pakeitimai įsigalios užsibaigus teisėkūros procedūroms, t. y., per 1-2 mėnesių laikotarpį.

Išsamų vadovą galite rasti čia. Jį parengė Paulina Eliaš iš Trans.eu grupės advokatų kontoros „Translawyers“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius