Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Antanas Guoga su EK nare Violeta Bulc pasikalbėjo ne tik apie Lietuvos vežėjų problemas

Už transportą atsakinga Europos Komisijos (EK) narė slovėnė Violeta Bulc domėsis Lietuvos transporto sektoriaus interesus paminančiais sprendimais. Tokį pažadą išgirdo antradienį su pareigūne susitikęs Europos Parlamento (EP) narys Antanas Guoga. Jis be kita ko pasiskundė dėl esą protekcionistinių ir vežėjams nepalankių Prancūzijos bei Belgijos draudimų vairuotojams ilsėtis transporto priemonėse. Gerų žodžių eurokomisarei negailėjęs politikas džiaugėsi ne tik išskirtiniu susitikimu – vienam EP nariui ne taip lengva sulaukti tokio aukšto pareigūno dėmesio, jie mieliau susitikėja su komitetais ar frakcijomis, bet ir planais susitikti krepšinio aikštelėje.
Antanas Guoga ir Violeta Bulc
Antanas Guoga ir Violeta Bulc / E.Digrytės nuotr.

Nacionalinės vežėjų automobiliais „Linava“ astovų teigimu, reikalavimas nėra blogas, tačiau ten retas viešbutis turi pakankamai gerai saugomą aikštelę, kur būtų galima palikti krovinį.

Lietuvos vežėjai ne tik bene labiausiai Bendrijoje nukentėjo dėl Rusijos embargo. Kliūčių jiems kilo ir ES vidaus rinkoje. Pagal naujas Belgijos ir Prancūzijos taisykles, vairuotojams šiose šalyse draudžiama ilsėtis transporto priemonėse. Nakvynei būtina susirasti viešbutį.

Nacionalinės vežėjų automobiliais „Linava“ astovų teigimu, reikalavimas nėra blogas, tačiau ten retas viešbutis turi pakankamai gerai saugomą aikštelę, kur būtų galima palikti krovinį. Trūksta viešbučių ir šalia jau veikiančių apsaugotų aikštelių. O Prancūzijos ir Belgijos vežėjai krovinį esą gali pristatyti per vieną dieną arba ilsėtis įmonių filialuose.

„Taip, prisidengiant argumentais dėl vairuotojų poilsio, kitų ES šalių narių vežėjai stumiami iš Prancūzijos ir Belgijos transporto trajektorijų. Prancūzijoje už kassavaitinio poilsio režimo nesilaikymą gali būti baudžiama vienerių metų laisvės atėmimo bausme ir 30 tūkst. eurų bauda. Belgija už analogiško reikalavimo nesilaikymą nustatė 18 tūkst. baudą”, – rašoma pranešime spaudai.

Motyvuoja avarijų skaičiaus išaugimu

Kaip portalui 15min.lt sakė A.Guoga, vežėjams priekaištaujama dėl išaugusio eismo įvykių skaičiaus. Jis siūlė panagrinėti statistiką – avarijų esą nepadaugėjo, taigi tai vertintina kaip diskriminacija.

A.Guogos rašte prašoma paaiškinimo dėl šios šalies planuojamų baudų proporcingumo, baudų interpretavimo, kontrolės mechanizmo.

V.Bulc informavo A.Guogą apie EK pradėtą tyrimą, kuriuo siekiama nustatyti, ar Prancūzijos ir Belgijos įvestos taisyklės neapriboja laisvo paslaugų judėjimo Bendrijoje. Anot jos, realu pradėti pažeidimo procedūrą prieš šias šalis.

Pagal Liberalų sąjūdžio sąrašą išrinktas A.Guoga yra pateikęs EK klausimą dėl Prancūzijos paskelbtų baudų vairuotojams. Jo rašte prašoma paaiškinimo dėl šios šalies planuojamų baudų proporcingumo, baudų interpretavimo, kontrolės mechanizmo.

„Apie pusė ES eksporto į Rusiją gabenama kelių transportu. Ir taip dėl embargo „nukraujavusiems“ Lietuvos vežėjams šiandien gyvybiškai svarbu sustabdyti atskirų ES šalių narių protekcionistines priemones“, – pranešime spaudai cituojamas A.Guoga.

Jo teigimu, vieningai veikianti vidaus rinka būtina ne tik atskiriems sektoriams, bet visai ES ekonomikai. Esą tik kurdami stiprią ES rinką užkirsime kelią Rusijai diktuoti mums sąlygas bei garantuosime nuoseklų ES valstybių ekonomikų augimą.

Pažadėjo susitikimą su rinktine

Politikas džiaugėsi su eurokomisare užsimezgusiais „žmogiškais santykiais“. Jie diskutavo ne tik apie aktualijas, bet ir, pavyzdžiui, išsiaiškino, kad slovėnų kalba taip pat turi bendrumų su sanskritu – kai kurių upių pavadinimai yra sanskritiški.

Aukšta ir sportiška V.Bulc žaidžia krepšinį, todėl politikas gavo jos pažadą susitikti krepšinio aikštelėje Briuselyje. Jie prisiminė Slovėnijoje vykusį Europos krepšinio čempionatą, kuriame lankėsi ir A.Guoga.

V.Bulc eurokomisare tapo netikėtai, vos gerą mėnesį išdirbusi vicepremjere. Slovėnija iš pradžių į EK delegavo ekspremjerę Alenką Bratušek, kuri turėjo tapti viceprezidente ir būti atsakinga už energetikos sąjungą. Bet kai ji neįveikė EP narių filtro, Liublijanai teko ieškoti naujos kandidatūros. Naujai pretendentei buvo skirta ir kita sritis – transportas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius