Dabar populiaru
Publikuota: 2019 sausio 10d. 16:22 , Atnaujinta: 2019 sausio 10d. 17:33

EP Transporto komitetas pritarė privalomam vilkikų grąžinimui

Vilkikai
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr. / Vilkikai

Europos parlamento Transporto komitetas, svarstydamas Mobilumo paketą, ketvirtadienį pritarė vienam iš trijų siūlymų, kuriame numatytas privalomas vilkikų grąžinimas namo. Susisiekimo ministras sako, kad pritarta blogiausiam variantui.

„Buvo pateikti trys raportai ir nubalsavo tiktai už vieną, kitus atmetė, nubalsavo būtent už tą, kuris buvo blogiausias mums, nes tame raporte numatytas vilkiko grąžinimas privalomas. Tai yra, kas keturias savaites, nesvarbu vilkikas pilnas ar tuščias, turi grįžti namo“, – BNS telefonu iš Briuselio teigė Rokas Masiulis.

Šiam pasiūlymui ir visam Mobilumo paketui dar turės pritarti Europos parlamentas, kurio balsavimas numatytas sausio paskutinę dieną.

Anot ministro, yra vilčių, kad Europos parlamentas balsuos priešingai, nes vilkikų gražinimas buvo atmestas gruodžio pradžioje ES Transporto ministrų taryboje.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Rokas Masiulis
Luko Balandžio / 15min nuotr./Rokas Masiulis

„Kai prasidės dialogai dėl parlamento (...), tikimės, kad arba pavyks įtikinti, kad toks balsavimas neturi būti daromas, nes jau Europos viduje nesutariam, kas turi būti tame Mobilumo pakete, arba tiesiog prisidės daugiau šalių, kurioms šis reikalavimas nėra tinkamas ir tiesiog bus nubalsuota prieš visą paketą“, – teigė R.Masiulis.

Transporto komitetas ketvirtadienį nepritarė siūlymams dėl vairuotojų darbo ir poilsio režimų bei vairuotojų komandiravimo.

„Buvo numatyta, kad vairuotojai turi miegoti specialiose vietose, (...) tai buvo nenaudingas dalykas, nes tų vietų tiesiog nėra. (...) Dar buvo numatyti apribojimai kabotažo veiklai, kad labai trumpai mes galime tarp užsienio šalių pavažinėti, o po to vėl reikia išvažiuoti iš šalies“, – sakė ministras.

R.Masiulio teigimu, šiuo metu svarbiausia mobilizuoti Lietuvos europarlamentarus, kad jie visi vieningai balsuotų prieš Mobilumo paketą – tai, anot jo, garantavo ir Lenkijos bei Bulgarijos ministrai. Be to, bus toliau tęsiamos diskusijos su svyruojančią nuomonę turinčiomis šalimis.

„Bendra nuostata mūsų yra, kad su daug dalykų mes irgi linkę sutikti, kad konkurencija būtų sveikesnė, bet nesutinkam su protekcionistinėm nuostatom, kurios dirbtinai žlugdo konkurenciją“, – pabrėžė ministras.

ES rengiamu Mobilumo paketu siekiama reglamentuoti kelių transporto vežėjų galimybes verstis profesine veikla, pateikimą į krovinių vežimo rinką, ketinta nustatyti vairuotojų komandiravimo, poilsio laiko ir kitas socialines taisykles.

Siekiant spręsti vadinamųjų „pašto dėžučių“ įmonių problemą, pagal siūlymą vežėjai turėtų pateikti įrodymus apie reikšmingą veiklą šalyje, kurioje jie yra registruoti.

Siūlymas taip pat numato, kad vežėjai kas keturias savaites privalės pakrauti arba iškrauti vilkikus savo registracijos šalyje.

Pagal dabartines taisykles, vežėjai per septynias dienas užsienio valstybėje gali atlikti tris kabotažo darbus. Norint apsisaugoti nuo sisteminio kabotažo siūloma, kad sunkvežimiai nebegalėtų vykdyti kabotažo darbų toje pačioje šalyje per dvi dienas po grįžimo į registracijos šalį.

Ketvirtadienį Transporto komitetui balsuojant dėl Europos Sąjungos (ES) Mobilumo paketo, Rytų Europos vežėjai Briuselyje surengė protesto akciją.

Proteste dalyvavo apie 600 vežėjų iš Bulgarijos, Rumunijos, Vengrijos, Lenkijos ir Lietuvos. Protesto akciją organizavo Bulgarijos vežėjų asociacija.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo draudžiama.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Praktiški patarimai

Skanumėlis
Gerumu dalintis gera

Video

07:05
00:51
01:25

Dabar tu gali

Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką